Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Het net mijn nieuwe systeem in elkaar gezet maar hij start niet op. Ik krijg tijdens het booten error FF. Het gaat om een Epox 8RDA6+pro. Amd 2500+ sempron, twinmos 512mb, nieuwste aopen 350watt voeding. Alles is wel goed aangesloten. Maar hij boot helemaal niet. Heb mijn videokaart en geheugen al getest en daar was niks mis mee. Waar kan het aan liggen? In het epox boekje staat voor code ff: boot attempt (int 19H)

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
bios reset?

[ Voor 10% gewijzigd door boiert op 01-11-2004 00:01 ]

• Tony_Montana
Heb ik al gedaan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:24

André

Analytics dude

http://int19h.net/about.shtml
[google=boot attempt int 19H epox]

Ik zeg niet dat je moet zoeken, maar volgens mij staat er wel wat info tussen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door André op 01-11-2004 00:05 ]

• Tony_Montana
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. M'n monitor springt ook niet aan. Heb echt alles al geprobeerd. Misschien is m'n apg slot kapot ?

• Tony_Montana
Heb een mailtje gestuurd naar epox en daar vertellen ze mij dat m'n cpu kapot is. Maar hij is gloednieuw en heb ook heel voorzichting alles in elkaar gezet. Vervolgens heb ik een mail gestuurd naar komplett en daar weten ze ook niet wat 't is. Alleen zeggen dat ik moet proberen m'n moederbord uit de kast halen en dan weer opstarten. Maar is dit juist niet gevaarlijk?

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Hoe kan epox nou ruiken dat je CPU kapot is? Je hebt het zelf nog niet geconstateerd.
Ik neem aan dat je de troubleshooter hebt doorgenomen en dat je dus al je voeding hebt getest, zo kaal mogelijk hebt opgestart, evt. zonder mem of vid hebt opgestart om te testen of je mobo piepjes gaf, etc. Branden de ledjes op je mobo?

Dit zijn een hele hoop voor de hand liggende vragen en acties, je kunt pas met goede (gerichte) vragen komen als je zelf het e.e.a. hebt uitgeprobeert. Waar staat de foutmelding FF?, kun je wel in je BIOS komen?, ook nog wat raadsel voor mij.
Mobo buiten kast opstarten kan wel, maar dan moet je hem niet op een geleidend materiaal leggen, iets anti-statisch e.d. is wel aan te raden. Hiermee voorkom je dat je kast de oorzaak is. Waarom zou je niet gewoon teruggaan naar de leverancier?

[ Voor 8% gewijzigd door AdB op 01-11-2004 19:37 ]

AdB

• Tony_Montana
Heb alles getest. Videokaart losgehaald, geheugen, hardeschijf , floppy, cd rom. Alles stap voor stap losgekoppeld. Maar krijg steeds "ff" error op m'n moederbord. Vervolgens heb ik m'n processor losgehaald en dus alleen mobo + voeding gestart maar steeds hetzelfde resultaat. Ik denk dat m'n moederbord gewoon dood is iets anders weet ik niet. Ik kon ook nooit in de bios want zo ver is ie nooit gekomen :)

Verwijderd

FF is geen error maar juist een POST code dat de initialisatie goed is verlopen (mits dat display ook verlopen is tijdens de POST, als hij vanaf uit-stand daarop staat is het een pre-POST error indicatie > mobo error)

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als mijn Epox mobo op FF staat dan betekend het dat hij door de POST is heengekomen.

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 14:43
Uhm, heb je al een bios update geprobeerd met het nieuwste bios. Sempron wordt op sommige borden alleen ondersteund na een update van het bios. Heb het ook al eens gehad op een asus bord, dat ik pas na een biosupdate het systeem op kan starten. Nadeel is dan wel dat je ergens anders een amd processor vandaan moet trekken (athlon of een duron) en die ff op het bord moet instaleren, bios update doen, sempron erop en dan werkt t denk ik wel :), althans dat was bij dat asus-bord van mij wel de oplossing.

Succes

Edit:
In dit document is ook aangegeven dat de sempron werkt op jouw moederbord met een recent bios van aug 04, dus dat kan er op duiden dat deze sempron dus alleen werkt met nieuwe bios update. Ik hoop voor je dat t werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Dafjedavid op 02-11-2004 09:51 ]

Who Needs Windows...

• Tony_Montana
Heb vandaag m'n moederbord + processor teruggekregen. En daar heb ben ze 'm getest en was niks mis mee. Dus ik denk dan ook dat het aan mijn voeding ligt want iets anders kan ik niet bedenken. Heb een Aopen 350 watt bij Mycom gehaald. Krijg steeds een FF melding dus snap er niks van.

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-08 03:30
hey!

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn epox 83da3+

heb vandaag een asus a7n8x e deluxe gehaald en zometene kijken of ie werkt!

Verwijderd

Gaan alle fans wel draaien dan? Misschien is je monitor wel gewoon kapot en boot hij ondertussen gewoon... Probeer eens een andere monitor, je weet nooit. Verder zou hij toch weinig doen omdat ik aanneem dat je verder nog niks hebt geinstalleerd en hij dus sowieso Windows etc niet gaat booten. Hij blijft dus vrij rustig zeg maar.

Als je geheugen + videokaart goed is, en bij Komplett (?) hebben ze ook nog de combo van jouw moederbord + jouw cpu getest, lijkt me dat gewoon in orde is, en dat het dus misschien gewoon aan je monitor ligt :(?

• Tony_Montana
Heb al met 3 monitoren getest en daar zal het niet aan liggen. 3 veschillende mobo's getest doet nog steeds niet. Ook heb ik een asus socket a mobo getest en die start dus ook niet op. Ik heb zoiets nog nooit meegemaak en ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen.

• Tony_Montana
Bedoelde 3 voedingen en 2 mobo's. Enige wat ik niet heb getest is m'n systeem in een andere kast maar dit zal toch niet mijn probleem zijn? Heb m'n systeem ook een buiten m'n kast getest en daar deed ie 't ook niet. Ook heb ik geen andere processor in kunnen doen. Kan 't nie zo zijn dat mijn sempron niet samenwerkt met m'n epox? Maar hoe kan 't dan dat ik 'm terugkrijg en dat ie 100% werkt bij komplett?

Verwijderd

Dat is het rare... Komplett is een goede winkel dus ik mag aannemen dat ze de boel niet zitten te belazeren. Ik weet het ook niet meer 8)7

Misschien moet je het toch maar een keer proberen uit de kast. Je kan je moederbord dan gewoon op de stof leggen die erbij meegeleverd is (tenminste, bij mijn Asus moederbord zat zo'n lap stof om de onderkant te beschermen), en dan plug je alles gewoon erop. Voeding even uit de kast schroeven en aansluiten. In principe moet het niets uitmaken maar verder heb je weinig opties lijkt me.

• Tony_Montana
Heb ik ook al geprobeerd maar dat hielp ook al niet. Ik denk dat ik m'n systeem maar naar een computerzaakje breng. Iets anders weet ik niet meer. Maar bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1