Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Disc] Topictitel niet gelijk aan first_poster; gewenst?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Ook naar aanleiding van [rml][ bug] TS in list_topics is niet de TS van list_messages[/rml]; al sinds de invoering van de split en merge tools ontstaat er geregeld verwarring over het verschil in topicstarter en first_post_poster. Kan iemand uitleggen wat de preciese reden is dat er uberhaupt een verschil bestaat tussen deze twee velden? Dat het in de database dubbel is uitgevoerd vindt ik nog wel enigsinds logisch; maar waarom is dit ook in de interface doorgevoerd.

Ik zou voor willen stellen om bij de weergave van de topiclisting niet de topic_owner (die waarschijnlijk topic_starter heet; maar dit is hij niet) uit de topics tabel te halen; maar de poster_name van de first post. Tenslotte is de owner van het topic niet automatisch gelijk aan de topicstarter; dat is gewoon degene die de eerste post doet. Is hier iets op tegen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:27

crisp

Devver

Pixelated

Hier is al veel discussie over geweest, en zoals ik in mijn sluitmessage van het genoemde topic al aangaf is de enige reden dat er geen melding van in het topic verschijnt een bugje in React die al bekent is...

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op 31 oktober 2004 @ 23:46:
Hier is al veel discussie over geweest, en zoals ik in mijn sluitmessage van het genoemde topic al aangaf is de enige reden dat er geen melding van in het topic verschijnt een bugje in React die al bekent is...
mja, maar het is juist verwarrend in de topic overzichten, althans ik vind het verwarrend.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, het schijnt technisch nogal lastig op te lossen te zijn...

Volgens mij als je {message_is_firstmessage} kan herbepalen bij dit soort acties kan je ook de topicstarter van het nieuwe topic correct bepalen, anders niet.

[ Voor 59% gewijzigd door crisp op 31-10-2004 23:50 ]

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

crisp schreef op 31 oktober 2004 @ 23:49:
Tsja, het schijnt technisch nogal lastig op te lossen te zijn...

Volgens mij als je {message_is_firstmessage} kan herbepalen bij dit soort acties kan je ook de topicstarter van het nieuwe topic correct bepalen, anders niet.
Zo'n stukje script kan toch prima in de functie merge() of extract() ingebouwd worden?

Ik vind het ook nog steeds verwarrend omdat het soms lijkt dat mods simpele topics starten. Zoiets als "crisp -> mijn table layout werkt niet" ;)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
crisp schreef op 31 oktober 2004 @ 23:46:
Maar dat bugje betreft de melding bovenaan het topic; beter zou volgens mij zijn als die melding niet nodig zou zijn en er geen verschil zou zijn tussen de first_post_poster en de topic_starter in het topics overzicht :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op 31 oktober 2004 @ 23:53:
[...]

Maar dat bugje betreft de melding bovenaan het topic; beter zou volgens mij zijn als die melding niet nodig zou zijn en er geen verschil zou zijn tussen de first_post_poster en de topic_starter in het topics overzicht :)
Dat laatste heb ik ingebouwd als een workaround vanwege de verwarring, maar later bleek dat dat ook niet in alle gevallen goed functoneert...

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
crisp schreef op 31 oktober 2004 @ 23:59:
[...]

Dat laatste heb ik ingebouwd als een workaround vanwege de verwarring, maar later bleek dat dat ook niet in alle gevallen goed functoneert...
Maar eigenlijk kan jij er ook niets meer aan doen; en zullen we dus moeten wachten tot Parse dit probleem oplost? Heb je enig idee hoe hoog dit op hun prioriteitenlijstje staat?

---

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op 01 november 2004 @ 00:10:
[...]

Maar eigenlijk kan jij er ook niets meer aan doen; en zullen we dus moeten wachten tot Parse dit probleem oplost? Heb je enig idee hoe hoog dit op hun prioriteitenlijstje staat?
nope; even wachten dus tot chem hier reageert ;)

Intentionally left blank

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De reden dat een topic na een split een andere topicstarter heeft dan het eerste bericht, is omdat het topic door iemand anders gestart wordt dan diegene die het eerste bericht (visueel) heeft.

Het is eigenlijk heel logisch :?

In de volgende React zal er een nieuw teller-mechanisme komen die dit soort problemen zou moeten oplossen, in de zin dat is_firstmessage etc. allemaal goed staan.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
chem schreef op 01 november 2004 @ 08:30:
De reden dat een topic na een split een andere topicstarter heeft dan het eerste bericht, is omdat het topic door iemand anders gestart wordt dan diegene die het eerste bericht (visueel) heeft.

Het is eigenlijk heel logisch :?
Zoals ik al zei; technisch is dit inderdaad hartstikke logisch. Maar om het visueel ook zo weer te geven os volgens mij hardstikke ongewenst; de enige reden dat het nu in de interface gebeurt is omdat het technisch toevallig ook zo is :)
In de volgende React zal er een nieuw teller-mechanisme komen die dit soort problemen zou moeten oplossen, in de zin dat is_firstmessage etc. allemaal goed staan.
Klinkt goed :)

---

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Mjah, maar technisch zal React de topic_starter* data blijven vullen aan de hand van diegene die het topic geplaatst heeft.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dus...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.