MySQL 4.1 inlog problemen

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb van het weekend MySQL 4.1 geïnstalleerd, na wat config problemen, en nu kom ik er niet meer op...

Het punt is dat MySQL 4.1 een nieuwe vorm van gebruiken authenticatie gebruikt, terwijl alle scripts die ik draai, natuurlijk nog met de pre-4.1 versie werken.

Nu heb met in my.cnf de optie old_passwords toegevoegd (en opnieuw MySQL gestart), wat zou betekenen dat MySQL ook oude passwords slikt, maar helaas.

Zit ik vast aan het downgraden naar 4.0??? of is er een wel werkende work around??

ik krijg trouwens de volgende melding:
bij phpMyAdmin:
code:
1
Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

en Webmin:
code:
1
DBI connect failed : Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

[ Voor 24% gewijzigd door deepbass909 op 31-10-2004 23:34 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik denk dat je php en perl moet hercompileren met 4.1 mysql libs.
Kom je er op de cli wel in?

[ Voor 9% gewijzigd door Kees op 31-10-2004 23:38 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ik kom er met mysql-aministrator onder X wel in...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dan is het dus een kwestie van je php en perl hercompileren met --wtih-mysql=/path/to/mysql/4.1
en perl gewoon herinstaleren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
hmmm, die gewoon is voor mij nog wel lastig... maar ik ga morgen een poging wagen tot... want 4.0 krijg ik ook niet echt gestart...

btw de optie --with-mysql=/.. naar welk deel van MySQL moet dat wijzen?? naar /usr/lib/mysql?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

deepbass909 schreef op 01 november 2004 @ 01:52:
hmmm, die gewoon is voor mij nog wel lastig... maar ik ga morgen een poging wagen tot... want 4.0 krijg ik ook niet echt gestart...

btw de optie --with-mysql=/.. naar welk deel van MySQL moet dat wijzen?? naar /usr/lib/mysql?
Als ik het goed heb naar je installation prefix. Dat zal in jouw geval (/usr/lib/mysql) dan dus --with-mysql=/usr worden.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ik ga het proberen...

ik ben wat dat betreft nog een behoorlijke noob, dus duim voor me...

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Check even deze link. Hier staat hoe je het werken zou moeten KUNNEN krijgen. Heb het zelf niet geprobeerd, maar er zijn mensen die het zo wel tot een goed einde gebracht hebben. Suc6!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En vervolgens werkt het nog niet :P
http://www.php.net/manual/en/ref.mysqli.php

Je hebt de nieuwe extended mysql functies nodig om te connecten. AFAIK zal je dus mysql_connect en alle andere mysql_ functies moeten vervangen door mysqli_* functies.

IMHO is dit een raar iets op het moment dat je PHP scripts wilt maken die zowel op mysql 3.x/4.0 als op 4.1 werken. Persoonlijk zou ik dan met een database abstraction layer als PEAR_DB gaan werken, zodat je alleen de mysql connection URL hoeft te vervangen van mysql:// naar mysqli://

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 13:03
zet je de regel

old_passwords

in je my.cnf
restart je server

en geef je bestaande users opnieuw het wachtwoord in

dan werkt 't weer

[ Voor 19% gewijzigd door olson op 17-11-2004 15:40 ]

Compjoeters... hu?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
olson, helaas was het maar zo simpel, dat is het eerste wat ik heb geprobeerd toen ik de documentatie in dook... :(

Pagina: 1