Toon posts:

Prob: Chello + linksys wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ten eerste wil ik melden dat de search al geraadpleeft is maar met behulp van eerder aangedragen oplossingen kom ik er niet uit.

Ik heb een chello abbonement met een thompson modem, werkt prima op 1 pc. Nu heb ik hier mijn linksys wireless router op aangesloten omdat ik het wil delen met mijn huisgenoten.

linksys router op dhcp, zonder gateway of verdere instellingen.
clients op dhcp, zonder gateway of verdere instellingen.

Clients krijgen mooi een ip van de linksys router, vervolgens via een client op de configuratie pagina van linksys gegaan. Bij status staat ook dat de router een extern ip krijgt toegewezen (van de modem). Dus tot zover lijkt het goed te zitten.

Ga ik echter met een van de clients proberen naar een internetsite te pingen dan gaat het mis:(. Er is schijnbaar wel een goede dns verbinding via de router. Als ik probeer te pingen vanaf een client naar tweakers.net, startpagina.nl of wat dan ook dan herkent de client wel het ip adres waarna hij moet pingen. Er gebeurd echter niets, hij bereikt de doelhost niets. Dit is dus ook het geval via internet explorer enzo, hij is aan het zoeken maar op een gegeven moment time-out. Wat doe ik fout??

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20

resusaapje

h less

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:29:
Ga ik echter met een van de clients proberen naar een internetsite te pingen dan gaat het mis:(. Er is schijnbaar wel een goede dns verbinding via de router. Als ik probeer te pingen vanaf een client naar tweakers.net, startpagina.nl of wat dan ook dan herkent de client wel het ip adres waarna hij moet pingen. Er gebeurd echter niets, hij bereikt de doelhost niets. Dit is dus ook het geval via internet explorer enzo, hij is aan het zoeken maar op een gegeven moment time-out. Wat doe ik fout??
Zet de MTU eens op manual en de size op 1430 ...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat precies en waar stel je dat in?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 09:15
Heb je het MAC adress van de PC waar je wel internet op hebt zonder router gecloned naar de Router?? Dat wil nog wel eens helpen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd omdat dat in een van de topics uit de search gezegt werd, dit was echter bij een probleem waarin ook de dns niet werd gevonden. Maar toen ik dat deed kreeg de router geen ip meer van de modem.

Verwijderd

Topicstarter
resusaapje schreef op 31 oktober 2004 @ 22:56:
[...]

Zet de MTU eens op manual en de size op 1430 ...
Heb die admin pages van linksys door lopen bladeren maar er niks over gevonden?
Waar kan ik dit precies vinden :?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:58:
[...]

Heb die admin pages van linksys door lopen bladeren maar er niks over gevonden?
Waar kan ik dit precies vinden :?
Zet eens keihard de DNS-adressen van Chello vast in de werkstations achter de router. ;)

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op 01 november 2004 @ 00:02:
[...]

Zet eens keihard de DNS-adressen van Chello vast in de werkstations achter de router. ;)
Wat heeft dat voor zin als hij al de ip adressen herkent zonder dat ik ze instel?
In diverse topics uit de search word btw gezegt dat je ze juist niet in de workstations moet instlelen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 00:05:
[...]

Wat heeft dat voor zin als hij al de ip adressen herkent zonder dat ik ze instel?
In diverse topics uit de search word btw gezegt dat je ze juist niet in de workstations moet instlelen.
Niet goed gelezen, sorry :Y)

Zou je de firmware eens kunnen bijwerken? Bij eurodocsis wordt er gedeeltelijk gerouteerd met een adres in de 10-serie. En je router zegt dan; 'ja kom op zeg, ik ga geen request naar een public range over de WAN poort sturen' Probeer ook de WAN poort snelheid even in te stellen op 10Mbit half-duplex. (indien mogelijk)

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
De meest recente firmware is reeds op de router aanwezig.
Dat over die snelheden kan ik niet vinden op dat ding, ik maak trouwens wel wireless verbinding heh. Kan die WAN poort snelheid opzich het probleem zijn dat de doelhost niet kan worden bereikt terwijl hij wel gewoon dns kan gebruiken enzo?
Pagina: 1