| Liquidware |
![]() |
| Introductie |
| Ik ben nu al een tijdje bezig met het modden van mijn Chieftec big-tower. Ik dacht laat het eens tijd worden om een topic te openen over mijncase. In de kast komt waterkoeling voor de processor en videokaart (misschien in de toekomst ook nog de northbirdge). Het materiaal wat we gebruiken om platen van te maken is RVS (Roest Vrij Staal). Dit metaal roest niet zonder behandeling. En het is goed op te schuren zodat het glimt als een spiegel! Het is alleen wat lastig te bewerken. Voor het zagen in ijzer gebruik je een ijzerzaagje en voor het boren in ijzer in een ijzerboortje. Voor RVS heb je RVS zaagjes en RVS boortjes nodig, omdat als je met ijzerzaagjes of ijzerboortjes in RVS gaat boren dat je al je gereedschap aan stront helpt op den duur. Gelukkig heeft een kennis van mij het gereedschap wel (boortjes en zaagje). De pomp komt vlak naast de voeding die het water naar de radiator pompt die daar vlak boven zit en vervolgens gaat het naar processor blok dan naar het videokaart blokje. Dan helemaal omhoog naar het resevoir en de pomp zuigt dan het water weer aan van uit het resevoir. Op de bodem maak ik een bodem plaat van RVS omdat de bodem niet echt mooi is standaard. Onder die bodem plaat komen wat kabels en de bodemplaat wordt ook helemaal opgeschuurd. De voeding die we gebruik is een Antec Trueblue 480W deze wordt een beetje onderhanden genomen. Zo plaats ik er een 92 mm Papst fan in en een andere 80 mm fan. De AUX kabel knippen we af want die gebruiken we toch niet. De kabels van de voeding worden verlengt en gemesht De stekkerdoos waar ik het overhad wordt gemaakt uit een plaatje RVS wat we zelf gaan buigen en waar we gaten in gaan maken voor de stekkers. Deze stekker doos komt op het mobo tray achter de harde schijf trays. Dus in het rechterhoekje van de kast. We maken een stekker doos voor de: - 1x ATX 20 pin stekker - 4x Molex stekker - 1x 12v P4 ATX stekker De verlengstukken worden natuurlijk ook gemesht |
| Hardware |
![]() Moederbord: DFI Lanparty UT nF3-250Gb Processor: AMD Athlon 64 3000+ Newcastle (ADA3000 AEP4AX CBAUC 0419XPMW 9762312E40320) ![]() Geheugen: Mushkin 512 MB DDR PC3500 dual channel BH-5 ![]() Videokaart: Club3d ATI RADEON 9700 Harde schijven: 1x 80 GB Western Digital 7200rpm 8mb cache IDE / 2x 160 GB Maxtor 7200rpm 8mb cache SATA ![]() CD/DVD drive: NEC 2500 ![]() Voeding: Antec Trueblue 480W |
| Koeling |
| Radiator: Black Ice Xtreme II Pomp: Eheim 1048 Processor-blok: Dangerden RBX A64 10mm coppertop Videokaart-blok: Asetek Waterchill VGA Slang: Tygon 10mm Reservoir: Innovatek Fass-O-Matic Radiator fans: 2x Coolermaster 120mm blue LED Case fans: 5x Coolermaster 80mm blue LED / 2x Akasa 80 mm |
| Deel 1 |
![]() Pomp ombouw helemaal opgeschuurd. SSR relais onder de pomp weg gewerkt zodat je hem niet kan zien en zodra me computer aangaat de pomp ook aangaat ![]() Gaten voor de radiator en water reservoir er in gedecoupeerd en geboord ![]() Reservoir op zijn plaats met een blauwe LED installed ![]() Radiator op zijn plaats met PAPST fans die eerdaags vervangen worden door Coolermaster 120 mm Blue LED |
| Deel 2 |
![]() Plaatje RVS. Deze komt aan de zijkant.. ![]() De module met de pomp er op. Dit plaatje met de pomp komt vlakbij de voeding. De fanguard wordt nog vervangen door een mooier examplaar ![]() De zijplaat en de pomp plaat gemonteerd |
| Deel 3 |
vandaag zijn we eindelijk weer verder gaan met het modden van me case: ![]() Het videokaart waterblock er op vast gemonteerd , het schroefdraad van de fittingen zijn voorzien van telfon tape om lekken te vermijden ![]() Bodem plaat (RVS en gepolijst) gemonteerd met de kabels voor de CCFLS en Fan er onder zodat je die niet ziet, we hebben ongeveer 1,5 vanaf de bodem opgehoogd met ringetjes. ![]() Fanguard gepolijst , hij ziet er nu veel beter uit! ![]() De kappen van de voeding heb ik ook opgeschuurd, de fans heb vervangen door een coolermaster blue led fan en een papst 92 mm fan voor de stilte Totzover de foto's , van de week hoop ik foto's te hebben van het stekkerdoosje waar we mee aan de gang gaan, het enige wat we nog missen zijn de fanguards. |
| Deel 4 |
We hebben weer tijd gehad om foto's te maken van de case: ![]() De stekkerdoos die in de kast komt te zitten uitgeslepen en uit gedecopeerd. Materiaal: RVS natuurlijk ![]() Alle stekkers (de blauwe zijn van A.C.Ryan (UV reactive) en de mobo stekker is van een verlengsterkker van een ATX 20 pin voedingskabel.) vast gelijmed met Bison kombi power. Dit is twee componenten lijm die RVS en Plastic met elkaar moest verbinden en wat goed gelukt is. ![]() Het eindresultaat van de stekkerdoos. ![]() De legendarisch YS-tech met hun gigantisch airflow aan de onderkant van de radiator gemonteerd. Deze worden alleen geactiveerd wanneer ik overga op overclocken (6) ![]() De blauwe 120 mm coolermaster fans gemonteerd en een de gepolijste fanguard. ![]() Het onderste deel van de voorkant met een blauwe CCFL er achter gemonteerd. Deze moest we iets inkorten met de ijzerzaag (het plastic blokje boven aan, daar moest een stukje van af) ![]() Dit is de achterkant van het klepje wat in de bovenkant van de voorkant komt te zitten. Aan de voorkant zijn het knopje en kan je (van rechts naar links) De Neon CCFLS in de zijkant inschakelen, De UV CCFLS aan de zijkant inschakelen, De CCFL van de voorkant inschakelen en het laatste knopje is voor de YS-tech fans omdat deze niet op de fan controller past (24 watt > als ik het goed heb) |
| Eindresultaat |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
| Sponsors |
Coolcase heeft me korting geven op de A.C. Ryan cable mesh en stekkertjes. |
[ Voor 79% gewijzigd door Av3ng3rtje op 24-12-2004 16:51 ]