Ik heb hier een 'oud' systeem:
Abit kt7a (rev1.1) + Athlon TB 1.33Ghz
Ik heb een Innovision SATA raid controller kaartje bij mijn 200 GB Maxtor schijf gekocht.
Partition Magic ziet de hdd en ik kan er partities op aanmaken, maar tijdens het formatteren krijg ik de error #541 Unknown error formatting volume. Via de windows diskmanager heb ik hetzelfde probleem, die formatteerd tot 100% en komt dan met de melding 'Format did not complete successfully'.
Gezochte oplossingen:
- Laatste drivers voor de controller
- Maxtor big drive enabler geinstalleerd
- Windows Service Pack 2 geinstalleerd
- Maxblast geprobeerd
- ge-googled
Voor de SATA controller zijn geen dos drivers, dus ik kan de dos tools allemaal niet gebruiken.
Update:
Nog een in de rij der long-shots:
- Controller in ander PCI slot gestopt (zoals te verwachten viel ook geen succes)
Abit kt7a (rev1.1) + Athlon TB 1.33Ghz
Ik heb een Innovision SATA raid controller kaartje bij mijn 200 GB Maxtor schijf gekocht.
Partition Magic ziet de hdd en ik kan er partities op aanmaken, maar tijdens het formatteren krijg ik de error #541 Unknown error formatting volume. Via de windows diskmanager heb ik hetzelfde probleem, die formatteerd tot 100% en komt dan met de melding 'Format did not complete successfully'.
Gezochte oplossingen:
- Laatste drivers voor de controller
- Maxtor big drive enabler geinstalleerd
- Windows Service Pack 2 geinstalleerd
- Maxblast geprobeerd
- ge-googled
Voor de SATA controller zijn geen dos drivers, dus ik kan de dos tools allemaal niet gebruiken.
Update:
Nog een in de rij der long-shots:
- Controller in ander PCI slot gestopt (zoals te verwachten viel ook geen succes)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:42 ]