Toon posts:

[maxtor] 200GB sata disk niet te formatteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 'oud' systeem:
Abit kt7a (rev1.1) + Athlon TB 1.33Ghz
Ik heb een Innovision SATA raid controller kaartje bij mijn 200 GB Maxtor schijf gekocht.

Partition Magic ziet de hdd en ik kan er partities op aanmaken, maar tijdens het formatteren krijg ik de error #541 Unknown error formatting volume. Via de windows diskmanager heb ik hetzelfde probleem, die formatteerd tot 100% en komt dan met de melding 'Format did not complete successfully'.

Gezochte oplossingen:
- Laatste drivers voor de controller
- Maxtor big drive enabler geinstalleerd
- Windows Service Pack 2 geinstalleerd
- Maxblast geprobeerd
- ge-googled

Voor de SATA controller zijn geen dos drivers, dus ik kan de dos tools allemaal niet gebruiken.

Update:
Nog een in de rij der long-shots:
- Controller in ander PCI slot gestopt (zoals te verwachten viel ook geen succes)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:42 ]

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Als ik op me mobo( asus p4p800-e deluxe) een hdd op de promise controller aansluit krijg ik ook zo'n fout met partition magic zowel met sata als pata schijven.

Hij start nog een keer op en gaat verder , geeft weer en fout en de schijf is toch gepartitioneerd en wel.

Op de ich5r gaat het prima.

Ik heb geen idee hoe het eigenlijk komt of hoe het op te lossen valt maar het licht denk ik aan de promise chip, op die innogeval zit ook een promise chip.

Ik had laatst een ook zo'n pci sata controller van inno gekocht voor me ouders pc maar de schijf was gepartioneerd op mijn pc.
Die inno controller gaf een blauw scherm na het installeren van welke antivirus dan ook dus heb ik hem om laten ruilen voor een equip geval.

Helaas kan ik je dus niet vertellen of het aan je controller ligt of niet omdat ik niet aan partioneren op dat ding ben toe gekomen.

Specs

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51
Een logische oplossing? (analyse richting)

Heb je de schijf al geprobeert in een ander systeem?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

probeer ook een de optie snel formateren in winxp schijfbeheer, soms gaat die wel goed. enne ik neem aan dat je er ntfs van maakt want fat gaat niet lukken. probeer anders eens eerst een primaire partitie van 50 gig ofzo te maken. Als dit wel lukt moet je hem gewoon per stukkie aanpakken

[ Voor 55% gewijzigd door Ray op 01-11-2004 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Squtshi:
Op de Innoview controller die ik heb zit helaas een Silicon chipset en helaas krijg ik hem er niet doorheen gedrukt. Iedere keer nokt hij er mee met dezelfde fout en blijft mijn hdd ongeformatteerd achter.
Wat bedoel je met 'ich5r'?

[edit]
Asus P4C800-E Deluxe I875P+ICH5R SATA(4DUALDDR/5PCI/AGP8X/SOUND/, 186.76EUR
Ah dat bedoelde je vast! :P

BovenHond:
Ik heb helaas geen systemen die SATA ondersteunen. Alleen de DELL pc van mijn ouders zou ik kunnen pakken.... mits ik een paar botbreuken zo willen riskeren :P
Ik ga van het weekend naar een LAN party, heb al met een paar vrienden afgesproken dat ik de hdd in een van hun pc kan proberen.

Stuiter:
Ook de quickformat stopt, al lijkt het me zo wie zo vreemd dat hij quick zo kunnen formatteren omdat de hdd vers van de fabriek komt? Quick format werkt alleen op eerder geformatteerde schijven toch?
Ik heb ook kleinere partities geprobeerd van 15gb en 40gb, maar dat leverde hetzelfde probleem op.

Toch vind ik het wel raar dat hij met formatteren tot 100% komt en dan stopt met de melding dat het formatteren niet succesvol kan worden afgerond? Het ligt iig niet aan de partitie groottes oid, ik zou bijna zeggen dat het aan de controller moet liggen...

Nog iets opmerkelijks onder maxblast staat mijn hdd bij Mass storage controller als Maxtor 6 BM200M0 SCSI Disk Device ... erg vreemd of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 21:50 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51
Dat hij een sata disk als scsi herkent is niet heel erg vreemt. Dat doet mijn promise sata controller ook. En de onboard sis controller ook.

Naast het updaten van je bios is het ook mogelijk om nieuwe drivers voor de chipset / onboard sata controller te installeren. Wellicht lost dit het probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios is up-to-date, maar ik heb idd nog niet gekeken of er een nieuwe bios is voor de sata controller. Wellicht iets om van de week even in te duiken! (het enige waar ik nu nog in duik is mijn bed! :P)
Pagina: 1