Toon posts:

Chello modem verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een Chello-modem bij iemand anders (tijdelijk) te gebruiken (die ook UPC heeft)?

Jack

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:13

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

nee

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

in een aantal gevallen is dat _wel_ mogelijk. iig moet die persoon een chello aansluiting hebben en gebruik maken van het zelfde soort modem (eurodocsis oid :) ) want je kan op http://provisioning.upc.nl/ instellen welk modem (MAC) en welke netwerkkaart (MAC) er gebruikt moeten worden bij jouw account.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
2 redenen:
1 chello werkt met MAC address, dus zou je het moeten spoofen ofzo (of router ertussen die de pc mac addy kan faken).
2. groter probleem. Je hebt nu chello bij een bepaalde node die bij jouw CAI kastje zit ofzoiets. Dus een andere locatie heeft een andere node. En dan werkt het niet.

Verwijderd

Erkens schreef op 31 oktober 2004 @ 23:09:
want je kan op http://provisioning.upc.nl/ instellen welk modem (MAC) en welke netwerkkaart (MAC) er gebruikt moeten worden bij jouw account.
euhm... volgens mij alleen maar bevestigen welk modem, niet instellen d8 ik....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:13:
[...]

euhm... volgens mij alleen maar bevestigen welk modem, niet instellen d8 ik....
kan wel, sluit maar eens een ander modem aan en log in (het is de enige site waar je naar toe kan) en je kan dan bevestigen dat het modem dat je dan gebruikt behoort bij jouw account :)

Verwijderd

Topicstarter
DeGodefroi schreef op 31 oktober 2004 @ 23:10:
2 redenen:
1 chello werkt met MAC address, dus zou je het moeten spoofen ofzo (of router ertussen die de pc mac addy kan faken).
2. groter probleem. Je hebt nu chello bij een bepaalde node die bij jouw CAI kastje zit ofzoiets. Dus een andere locatie heeft een andere node. En dan werkt het niet.
Ik heb (nog) een COM21. Zou het kunnen in dezelfde straat?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hangt ervan af. Er moet retoursignaal (upstream) zijn ingeschakeld op dat perceel.
Houdt er wel rekening dat je zoiezo illegaal bezig bent. Als ze er achterkomen ben je behoorlijk de aap. Gewoon beter NIET doen, gewoon netjes verhuizen. Waarom; ze kunnen zien op welk perceel een modem is verbonden.

[ Voor 59% gewijzigd door I_stealth_I op 31-10-2004 23:59 ]

/dev/null

Pagina: 1