Steam ID: TheLastOttoman
overigens is het wel een extern commando (xcopy.exe ben je nodig) itt copy wat een intern dos commando is
[ Voor 71% gewijzigd door Zwelgje op 31-10-2004 21:34 ]
A wise man's life is based around fuck you
Het was trouwens xcopy/e *: *: dus doe niet alsof het een domme vraag was, want jij bend dom om een foute antwoord te geven.zwelgje schreef op 31 oktober 2004 @ 21:33:
xcopy *.* /s c:\mapje
overigens is het wel een extern commando (xcopy.exe ben je nodig) itt copy wat een intern dos commando is
Steam ID: TheLastOttoman
Verwijderd
Vraagje over DOS commando's --> Google naar een handleiding over MSDOS.
bend met een D... tja wie is er dom..LordMistery schreef op 04 november 2004 @ 15:58:
[...]
Het was trouwens xcopy/e *: *: dus doe niet alsof het een domme vraag was, want jij bend dom om een foute antwoord te geven.
naja, als je zo onvriendelijk wilt zijn.. prima doen wij geen zaken meer
succes ermee
btw: als je in de D:\win95 map stond werkt mijn commando gewoon
[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 04-11-2004 20:00 ]
A wise man's life is based around fuck you
het is dan (waar x je cd-rom drive voor staat) xcopy/e x:\win95 c:\win95
Dan nog moet je met "md" een directory aanmaken op je C met: md c:\win95
Je moet eens gewoon een beetje gaan zoeken en dingen vragen en niet mensen gaan afkappen omdat hun het goede antwoord geven. Iedereen kan het ooit fout hebben.
Je kon uberhaupt nog antwoorden met: hmmz... ik heb het geprobeert, maat het werkt niet.
Misschien dat iemand anders hem zou corrigeren.
Het is de bedoeling dat we elkaar helpen en zo zijn we allemaal "slim(-mer)" geworden.
Kijk ook even de aanmeldpolicies na die je hebt gekregen om te lezen nadat je je registreerde.
Verwijderd
Je antwoord is even eenvoudig als een plus een.
Maak een nieuwe map aan in C: met de naam Win95.
Selecteer alle bestanden van je cd-rom (win95) en sleep ze naar de zojuist aangemaakte map.
Kopieer alles (deze optie krijg je nl. te zien als je ze er naar toe sleept) en klaar.
Groetjes
Coen.
PS. De aangedragen optie in DOS, gebruik ik ook regelmatig en funtioneerd goed.
Maar dat komt misschien, dat ik nog van de "oude stempel" ben.
Ikzelf heb ook dit euveltje. Ik ben te lui om de cd bootable te maken en heb wel ooit een keer een kopietje gemaakt van win95.
Met een bootdiskette is dit prima op te lossen en heb er verder geen problemen mee.
Maar zeg nou zelf, wie gebruikt er nog windows 95 nog? Kijk voor de lol is het wel lachuh, maar wat heeft 95 wel dat 98 bijvoorbeeld niet heeft?
De algehele functionaliteit is zelfs verbetert, alleen dat oudere spellen wat moeite hadden met wat kleine probleempjes die snel op te lossen waren.
Ik ken dit verhaal een beetje, ik heb laatst nog Windows 98 op een P90 met 32 mb ram ge-installeerd. Ok ging langzaam maar het werkt wel.
(ah, gelijk een tip voor de topicstarter: Stel direct de swapfile heel groot in voor betere prestaties (iets van 768mb of liefst meer))
Verwijderd
dit is onder VirtualPC, een emulator dus. Aangezien vermeld wordt dat de cd niet bootable is, gaat het hier om een 'lege' virtuele machine (harddisk ongepartitioneerd/ongeformatteerd) en dus moet er vanuit DOS geinstalleerd worden. Blijkbaar wil de topicstarter graag vanuit de win95 cd alle installatiebestanden naar harddisk kopieren alvorens win95 te installeren.
Overigens zou ik ook nog wel win95 willen installeren hoor, MicroProse's 'Magic The Gathering' vereist het bijvoorbeeld.
X:
CD \
CD WIN95
MD C:\WINSETUP
COPY *.* C:\WINSETUP
C:
CD \
CD WINSETUP
XMSMMGR
SMARTDRV
SETUP /NM /IS
Verwijderd
Win95 was een aardige opvolger van 3.1.
Zij het dat het eigenlijk ook een dos (7.0 als ik het me goed herinner) was.
De voordelen van 95 boven 98 zou ik ook niet weten, maar wellicht is het een hobbyiist die graag experimenteert.
De pc van mijn vrouw die draait hier op 98 en is het meest stabiel, maar daar mag ik niet meer aankomen, sinds ik een hele map met haar persoonlijke documenten heb doen vercwijnen als gevolg van een prachtig mooi blauw scherm en de nodige ergernis. Format c en weg was het.
Ik heb xp met alles erop en eraan, zij het dat ik sp2 weer gedeinstalleerd heb, daar hij blijft zeuren over gedateerde virusscanners etc. Loopt goed zo. Mijn zoon heeft ook 98 en is er tevreden mee.
Kwam jouw straks tegen betreffende een backupprobleem, wat ik nu aan het oplossen ben al duurt het wel lang.
Heb een externe harde schijf in een bracket en via usb aan m'n desktop aangesloten. Vond een sharewareprogamma (Backup4all) en schijnt het goed te doen. Ben een situatie aan het nabootsen voor een relatie van me, maar heb me nooit zo verdiept in het backuppen" en wist dan ook niet dat Windows98 maar 4 Gb. aankon.
Maar aldoende leert men.
Ach wat lul ik eigenlijk, ik moet naar bed.
Als je dit nog leest, welterusten.