Router(s) niet meer bereikbaar na nieuw Chello modem

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Okay, ik begi hier een beetje te flippen. Wie kan me helpen?

Situatie:

muur - coax outlet - com21 / thompson modem - Sweexrouter -

1. Hub - pc's
2. Sitecom Wireless router - pc's

Tot afgelopen vrijdag heeft alles zonder problemen gewerkt. Vrijdag heeft Chello mijn com21 modem omgeruild met een Eurodocsis Thompson modem. Aangezien er inetprobs in mijn regio waren, tot vanmiddag niets gedaan.

Als ik rectstreeks met laptop en utp-kabel n modem zit is er nix aan de hand. Inet zonder problemen.
Als ik met dezelfde kabel in mijn router ga, waar ik probeer het menuutje te krijgen, krijg ik de melding pagina kan niet worden weergegeven. Ik heb hier geen extra beveiliging op zitten oid. Op het moment dat ik in IE 192.168.2.1 intik, behoor ik het schermpje te krijgen waar ik het wachtwoord kan intikken. Dit gebeurt niet.
Ik heb met de sitecom router hetzelfde probleem.

Ik werk alleen met straight kabels, niet met crosslinked.

ik ben vast nog een hoop info vergeten, als er wat nodig is hoor ik het wel

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04 14:56

glennerbee

F*uck The System!!

heb je je router al gereset?

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

• its_Muppet
yup, geen resultaat.

Wat ik overigens typisch vind is dat er meerdere mensen zijn die na het omwisselen van de modem problemen hebben icm routers. wel allemaal verschillende probemen trouwens.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• glennerbee

glennerbee

F*uck The System!!

ik heb al een sinds januari dat nieuwe modem en heb nergens problemen mee gehad :?

mss eff je ipadres releasen/renewen mss dat ie dan verbinding maakt

• glennerbee

glennerbee

F*uck The System!!

misschien kun je je probleem ook voorleggen op het forum van www.chelloo.com
daar zullen er vast wel meerdere mensen zijn met dit probleem

oeps. dubbelpost |:( 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door glennerbee op 31-10-2004 21:34 ]

• its_Muppet
al gedaan.
Eigenljk gaat het helemaal buiten het modem om. Als ik de sweex router voorzie van strom en ik sluit 1 utp kabel aan die naar mijn laptop gaat (W98se) krijg ik dus het "pagina niet weergeven" verhaal.

Verwijderd

Maak je toevallig gebruik van een proxy server?

• its_Muppet
nee

ik heb net op dat forum van cheloo wat gezien, brb ;)

[ Voor 91% gewijzigd door its_Muppet op 31-10-2004 21:46 ]

Verwijderd

Probeer dit eens : configuratiescherm-Open netwerkverbindingen. Rechtermuistoetsklik op ikoon netwerkkaart.
Eigenschappen aanklikken.
Algemeen-interprotocol TCP-IP eigenschappen aanklikken

Het volgende IP adres gebruiken aanvinken en het adres van de router ingeven

Alles sluiten en opnieuw proberen via de IE explorer

Wel zien dat er niets staat aangevinkt in verbindingen van uw settings IE tools.

Nooit een verbinding kiezen moet aangevinkt zij en in de lan settings niets aangevinkt.

Weet hoe alles stond en na het bewerken router nadien alles terugplaatsen in de settings.

Hopelijk werkt het.

Grtz

Willy

• its_Muppet
Nou dat brb was ff iets langer dan geplanned. Op Chelloo gelezen dat het op te lossen was als volgt;
alles stroomloos maken en dan op volgorde met 30 seconden tussenpoos weer opstarten (modem - router - pc)
Na dat te hebben gedaan kreeg ik een 169 ip-adres. Dit klopte nog niet, dus externe toegang maar compleet verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Ik kon daarna WEL in de firmware van de router komen, maar met geen mogelijkheid meer het inet op. ook als ik laptop rechtstreeks op het modem aansloot.
Ook als ik modem op router + laptop op router zet, kan ik wel bij het menuutje, maar als ik naar de status van de router kijk, is inet disconnected.
Nu heb ik dus hetzelfde probleem als eenaantal posts hier en een aantal posts bij chelloo.
Gedeelde smart is halve smart........
van chelloo.com

het is allemaal heel simpel mensen .... met de moterola de thomson en alle andere eurodocsus modems .. moet je het mac adres van je netwerk kaart waar je de modem mee heeft aangemeld cloonen naar je router .. alles herstarten en het werkt .... dat is zo bij elke modem .... het verschil met de com 21 modem is dat deze modem zich aanmeld met zijn ijgen mac en het mac van de netwerk kaart ... dat is uniek .. clone dat nummer naar je router en alles werkt weer .. de modem ziet je router als 1e pc en draaien met de handel
Dit is een goed punt, ik ga hier vanavond eens mee aan de slag.

[ Voor 30% gewijzigd door its_Muppet op 01-11-2004 08:44 . Reden: Quote van chelloo.com ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 23:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

je moet je router ook kunnen benaderen zonder dat de internet verbinding in je router zit, werkt dat wel? Krijg je wel een IP adres van je router?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• its_Muppet
CAP-Team schreef op 01 november 2004 @ 08:54:
je moet je router ook kunnen benaderen zonder dat de internet verbinding in je router zit, werkt dat wel? Krijg je wel een IP adres van je router?
Nu dus wel, na het herinstalleren van DUN. Het irritante is, dat op die laptop W98se staat. Die is wat beperkter in zijn netwerksettings mogelijkheden.

Maar goed, de edit van mijn vorige post klinkt logisch.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 23:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

wat heeft DUN met routers te maken, je belt toch niet met je router?

Enige wat je nodig bent is een netwerk adapter, het TCP/IP protocol dan zou het in principe al moeten werken.. wel je IP-adres en DNS enzo op automagisch zetten he ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Een aantal stappen:

Je hebt (kennelijk) met je laptop via de prov.upc.nl aangemeld bij chello. Nou hierbij is de Mac-adres van je netwerkkaart van je laptop geregistreerd bij chello.

Oplossing:

- Sluit router aan een andere pc
- Configureer router dat ie ---
1. Dynamische IP krijgt
2. En cloon de mac adres van de netwerkkaart van je laptop
- Plaats alles in de vertrouwde volgorde en start alles zoals beschreven
modem-router-pc en alles moet werken. In ieder geval bij doet alles het weer.

chello classic
thomson
sitecom
pc's

Verwijderd

waarschijnlijk komt het omdat jou modem het mac adres van je laptop als enige kent. Als je dan je router aansluit dan weigerd dat modem dat mac addres te leren. FF je modem van het stroom af halen en weer aanzetten met de pc / router die er aan moet komen te hangen. Zou moeten werken.

Verwijderd

hmm bij mij geen problemen.. heb een edimax br router.. gaar ding, maar werkt opzich wel goed verder..

kreeg ook nieuwe thompson router. heb deze na aan me router gehangen, stroom eraf, aangemeld op prov.chello.nl en alles werkte perfect

toen ik me aanmelde ibj die site.. kreeg ik dus ip en dns info te zien.

heb dat eve uitgepring voor het geval dat..

heb toen in de router alles op dhcp gezet, (had dat met com21 niet) en daarna gewoon laten refreshen. de router pakte toen de ip instellingen presies zoals ik ze uitgeprint had.

daarna ff de ip range ingesteld en het werkte weer perfect.

btw.. als je niet in je router kan komen.. moet je je proxy server uitzetten in IE.. werkt bij mij anders ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 10:55 ]

Pagina: 1