Toon posts:

(Beamer) Sony VPL CS1 lamp

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb onderstaande beamer maar de lamp is stuk...
Nu is er de originele Sony replacement lamp met een 2000 brand uren.
Aan jawel een 490 euro per stuk.
Nu bestaan er ook de lampjes van Philips ( die heb ik gevonden op het net )
En die zijn soms goedkoper en hebben een estimated tijd van 6000 branduren...

Maar ik heb bang dat als ik een Philips lamp bestel dat ze niet gaat passen
Of zijn ze allemaal gelijk in aansluiting

Want daar kan ik niks van terugvinden ...

Het gaat hier over de lamp van Sony LMP - C 120

Verwijderd

Dat gaat echt bijna (met veeeeeeeeeelllll soldeer werk en andere zooi) passen.
Fabrikanten van beamers maken hun spul zodat alleen hun lampjes er in gaan..denk maar aan de printers!!!
Nou weet ik niet of er zogenaamde 3rd sellers zijn die imitatie lampjes maken....
Verder zal ik orginele lampen gebruiken... Want onthou... Meeste fabrikanten geven geen garantie meer als je een andere merk lamp gebruikt!!!

Verwijderd

Ik lees net dat lampen ook weer gerepareer :D d kunnen worden, schijnt de helft van de prijs te kosten.
Dit nummer stond erbij: 0174-620630.

Verwijderd

Oh ja dit is het mail-adres: lampremanufacture@lampbank.nl

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Want onthou... Meeste fabrikanten geven geen garantie meer als je een andere merk lamp gebruikt!!!
Als je de originele lamp bewaard dan kunnen ze erg lastig achterhalen dat je een andere lamp gebruikt hebt. Tenzij je natuurlijk gaat solderen in je beamer.
Ik lees net dat lampen ook weer gerepareerd kunnen worden, schijnt de helft van de prijs te kosten.
Bij de lampen geldt dat kapot ook daadwerkelijk kapot is. Wat natuurlijk kan is dat ze een vervangende lamp in unit zetten.
Maar de vraag is hoe lang die mee gaan en wat de kwaliteit is.
Hebben ze geen website?

Ook is niet elke lamp hetzelfde. Beamer lampen gaan relatief lang mee want voor bv lampen voor een dia-projector wordt slechts een levensduur van 50 uur opgegeven.
Ook is het type licht verschilend per type lamp.
En dan is er natuurlijk nog het voltage wat een rol speelt.
Ook viel me op dat ze bij beamerlampen eerst een hoge spanning op lamp zetten om hem als het ware op te starten en dan valt de spanning weer omlaag.

Ter referentie, mijn lamp in m'n Hitachi beamer is 60Volt bij 150Watt. volgens het label.

Een aardig experiment zou zijn om the kijken of je bv een lamp van een diaprojector kan gebruiken.
Qua kosten zijn ze op de lange termijn even duur maar aangezien ze per keer veel goedkoper zijn (10-15 euro voor 50 branduren) is dat iets vriendelijker voor de portemonaie. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Zojuist kreeg ik van iemand hier op het werk een beamer retour ook een VPL CS1 :/
Hierbij brand alleen het powerlampje en het lampje cover/lamp knippert....
Is dit hetzelfde als bij jou (TS)??

Heb net sony gemaild of dit nog onder de garantie valt... afwachten dus op de mail maar :(
Pagina: 1