Toon posts:

Vraagje over kabelinternet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn kabelinternetverbinding delen met de pc van mijn zusje. Is het dan zo dat als mijn pc niet aanstaat dat zij niet kan internetten ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, inderdaad.. Jouw computer is dan de gateway voor je interne netwerk en moet uiteraard aan staan om als server te kunnen dienen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
ligt eraan hoe je je netwerk wilt maken..

-COAX
-UTP crossover
-UTP met een HUB

Verwijderd

ja. En er komen nu zeker mensen praten over linux routers. Maar dat is helemaal niet nodig. Of je nou je linux bak aan hebt staan of een andere pc maakt weinig uit. Zeker met een netwerk van maar 2 pc's.

Verwijderd

Topicstarter
Wat lijkt jullie een goed manier om mijn internet te delen ?

• Oni|A
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02-2005

Oni|A

Drugs are good, mkay?

Als je kabelmaatschappij je geen meerdere ip adressen geeft, bv: @home die geeft je er 3, en dan kun je er gewoon simpelweg een hub tussenhangen dwz -> hoeft jou pc niet aanstaan.

Anders wat je kan doen, uitgaande van dat je kabelmodem direct op jouw pc zit aangesloten, een extra netwerkkaart in jou pc te plaatsen en daar de pc van je zusje op aan te sluiten.
En bv met een programma zoals winroute er voor zorgen dat het internetsignaal door wordt gegeven aan die2e netwerk kaart zodat zij kan inetten.

Gebruik anders de search functie van dit forum, zijn talloze topics over geweest. Maar hoop dat je aan bovenstaande al iets hebt :)

Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United

Verwijderd

Doe simpel neem een Edimax Broadbandrouter.
Dit is een 4 poorts switch met ingebouwde router, dhcp sever, en firewall. Het ding beschikt over een aansluiting voor kabelmodem of adsl en over een com waar je een analoog of serieel externe isdn adpter kan aansluiten voor het geval dat. Dit alles kost slechts 489,00 bij Memo Systems. Zie voor de specs www.edimax.com

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja leuke oplossing zo'n edimax maar overbodig en duur een 2e netwerk kaart in de pc waar je het kabel modem aan heb hangen dus totale kosten 37,50 en internet delen aan zetten in windows of een van de vele prg zoals sygate 4.0 gebruiken werkt perfect.

Verwijderd

ja en je moet dus altijd de pc met de 2 kaarten aan laten staan. En als de 2e pc aan het downloaden is loopt (wat anders nooit gebeurt :-)) de eerste vast. Joepie en weer lekker opnieuw beginnen.

Verwijderd

Overigens is voor een hoop mensen deze oplossing gewoon makkelijk. Geen gedonder met ip dns etc etc maar gewoon prik in en klaar. Tevens is de Firewall optie erg handig. Ja je moet er wat voor betalen. Maar dat geldt voor een heleboel dingen.

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 18:50 schreef evl het volgende:
ja en je moet dus altijd de pc met de 2 kaarten aan laten staan. En als de 2e pc aan het downloaden is loopt (wat anders nooit gebeurt :-)) de eerste vast. Joepie en weer lekker opnieuw beginnen.
Wat is dat nu weer voor een onzin over dat vastlopen!!!|:(

Enne ik denk dat zo'n oplossing nou niet echt iets is voor een thuisgebruiker!

Je kunt je computertje (=server) toch wel erg lang aan laten staan voor die prijs hoor.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 01 januari 2001 18:50 schreef evl het volgende:
En als de 2e pc aan het downloaden is loopt (wat anders nooit gebeurt :-)) de eerste vast. Joepie en weer lekker opnieuw beginnen.
Ik heb nooit (en ik overdrijf niet :)) dat mijn PC met 2 netwerkkarten vastloopt. Hoe veel er ook gedowned wordt op de 2e. Misschien moet jij een betere PC kopen als ie bij jou wel vaak vastloopt >:).

Verwijderd

Geeft @home 3 ip adressen?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36
hou toch op zeg.... hij wil gewoon zijn zusje laten internetten [of dat die niet de hele dag achter zijn pc wil]

1 extra netwerkkaartje erin. sygate aan... klaar

OF

sygate heeft een optie voor 1 ip delen met een andere pc met maar 1 netwerkkaart.... kabelmodem op de hub. 1 kabel naar de server en 1 naar de client.. gaat niet zo lekker maar het gaat wel.

OF

als je @home hebt een extra ip adres. kost een tientje per maand extra [dat verteld niemand erbij] heb je toch nog een hub nodig. allebij een netwerkkaart maar dus geen 2 in 1 pc. en de 2e pc kan nog op internet zonder dat de ene aanstaat.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja

Het anmelden kost 25,- per x-tra IP adres en je maandelijkse kosten worden met 10,- per IP adres verhoogt. Tot een maximale van 2 x-tra IP adressen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1