Welke webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 12:47
Wie heeft er ervaring met welke webcams?

ik ben van plan een webcam aan te schaffen. Welke is aan te raden, voor een redelijke prijs? De logitech en dynalink kosten ong. 100 piek, die van intel en philips kosten 2x zoveel. Zit er veel verschil in kwaliteit hiertussen?

thanx

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik ben ook een tijdje aan het kijken geweest naar webcams, en ik kom steeds die Intel tegen als beste in tests (www.reviewfinder.com).

De logitech express levert niet zo'n erg goed beeldkwaliteit geloof ik. Die philips dingen schijnen slecht te blijven staan :) maar zijn wel een aardig compromis geloof ik (goed kwaliteit en 160 piek of zo...)

• bureno
in de laatste c-idee staat een testje, en daar komen de intel en philips als beste uit. Maar die intel kom ik bijna nergens tegen in webstores... Waar is ie te koop?

Over de stabiliteit: ik dacht dat bij pro versie er ook een 3-poot bij zit, die wel goed blijft staan.

Waar is die philips vesta pro voor 160 te koop? De laagste prijs die ik tegenkwam was 180 piek (bij chicon).

Verwijderd

Ik heb de creative webcam 3. Wel een grappig ding, alleen is de meegeleverde software shit. Als je ook maar 1 instelling veranderd stopt het mijn hele computer een paar seconden. Een andere app als Netmeeting of zo doet het een stuk beter.

Verwijderd

Tita, Kun je met jouw webcam een beetje redelijke plaatjes schieten? Ik zit erover te denken om dezelfde als jij te kopen om foto`s te maken van mijn koelsysteem in mijn PC voor m`n homepage. Maar dan moet de kwaliteit wel een beetje goed zijn anders schiet ik er nog niks mee op. Zou jij voor mij een detailopname willen maken van bijvoorbeeld je muis en hier dat plaatje willen posten. In ruil krijg jij dan, als de kwaliteit voldoende is, mega veel plaatjes van mijn zelfgebouwde waterkoeling met Peltier (als je dat wil tenminste ;))
Bedankt alvast, Frits

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06
Ik heb een Webcam II te koop
Met Bon, Doosje, alles gewoon.
Gekocht op 23-2-2000

Voor 150,- issie de jouwe
Ik doe 'm weg omdat ik nogal low on Ca$h zit!

Ik heb wat foto's geschoten toen ik 'm net had van me pasgepoten kast.

(Ik heb 'm vandaag trouwens afgespoten..nu issie helemaal af!)

Helaas ligt de Webcam nog ff bij iemand anders, maar die krijg ik elk moment weer terug, en zal ik es ff wat plaatjes schieten.

• bureno
volgens mij kunnen de meeste webcams stills maken in maximaal 640x480.

Op de site van chicon staat dat de philips vesta pro max. 800x600 kan. Iemand die deze webcam heeft en dit kan bevestigen?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Absoluut de Creative WebCam III USB
Tsja, wat valt erover te zeggen, hij is gewoon de beste... :)

• bureno
in welke opzichten is de webcam3 beter dan die philips?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Informatique heeft de Intel, maar hij is 209 geloof ik, en dat vind ik best veel :)

De webcam III van creative heb ik nog nooit ergens echt goed uit een test zien komen :)

Let trouwens niet te erg op de max. resolutie. Ik heb liever een een mooi plaatje van 640*480 dan een plaatje van 800*600 waar de kleur niet goed van is, of die over/onderbelicht is...

• bureno
ik zag dat die philips vesta pro 180 piek kost bij chicon.

Weefselkweekje: welke webcam heb je zelf gekocht?

Verwijderd

Ik heb vanmiddag zelf die philips Vesta Pro gekocht en ik ben er zeer tevreden over. Mooie plaatjes voor weing geld.

Verwijderd

Ja, ik heb ook een Philips Vesta Pro. Errug mooie plaatjes. Maar 800x600 heb ik niet gezien in de specificaties noch in de instellingen. Klopt dus niet. Oh ja, voor ieder die dat nog niet wist (bijv. ik totdat ik zo'n kreng had): die 30fps is (volgens mij) bullshit, als je 10fps haalt mag je blij zijn. (Of gebruik ik nou het verkeerde programma?)
Philips Vesta Pro in actie (hoop ik): http://klop.yi.org /

Verwijderd

De mijne kan het wel:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~f_b/800X600.jpg

rara, hoe kan dat?

Verwijderd

Als je geld over hebt koop je een goeie capturekaart een een Videocamera. Heb ik zelf ook. Wat nou 30fps haha wat een gelul.

greetz van die blonde
Pagina: 1