Software om NIET live te mixen

Pagina: 1
Acties:

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ok, de vraag is misschien al voorbij gekomen, maar het is onmogelijk om wat ik zoek te formuleren zonder tig topics over dj software tegen te komen. Search en google leveren niets bruikbaars op...

Ik heb reeds enige tijd een JBSystems cd-speler, de Hercules console en een aantal DJ sortware programma's. Live mixen is dus geen probleem. Maar ik zou graag een hele cd aan elkaar willen mixen. (En later de punten waar de tracks zich van elkaar scheiden aanduiden in de wav van 60+ minuten).

Het probleem is dat ik elke overgang perfect wil, en ik vind het iets teveel risico om alles in één ruk te doen. Ik zou daarom elke overgang graag op voorhand op de computer mooi maken, zonder dingen real time te moeten doen. Ik zou ook wel nummer A aan B kunnen mixen, B aan C, enz. En dan later m.b.v. knippen de twee versies van B aan elkaar hangen, maar dat vind ik een vieze methode, en het is nogal omslachtig.

Software die ik reeds geprobeerd heb, maar die niet geschikt lijkt:
-Virtual DJ, Traktor,... heel de resem. Is spijtig genoeg real time.
-Fruity Loops, Acid pro,... => is gemaakt voor loops, niet om gehele OGG en MP3 bestanden te mixen
-Cooledit/Adobe Audition: is handig om tracks te bewerken, maar de software is veel te omslachtig om te mixen. Je kan bvb (tot zover ik weet) niet een effect (flanger etc) ergens geleidelijk in laten komen.

En dan nu mijn vraag: is er een software die ongeveer dezelfde functionaliteit geeft als al die real-time DJ software, maar die toch de mogelijkheid biedt om elke overgang minutieus uit te werken?

Tnx!

[ Voor 3% gewijzigd door Joske Pauwels op 31-10-2004 20:42 ]

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Joske Pauwels schreef op 31 oktober 2004 @ 20:38:
Software die ik reeds geprobeerd heb, maar die niet geschikt lijkt:
-Virtual DJ, Traktor,... heel de resem. Is spijtig genoeg real time.
De meeste real time DJ software, bv Traktor, heeft de faciliteiten om een real time mix terug te spoelen en te corrigeren als je fouten maakt. Als je je mixen dus stap voor stap maakt en naluistert kun je ze aanpassen totdat je tevreden bent. Op deze manier kun je real time mixen en toch foutloos maken.
-Fruity Loops, Acid pro,... => is gemaakt voor loops, niet om gehele OGG en MP3 bestanden te mixen
Ableton Live of MixMeister zijn ook loop-based, maar desondanks erg geschikt om mixCDs mee te maken. Veel gebruikers van het Traktor userforum gebruiken 1 van de 2 voor dat doel als ze geen gebruik van Traktor willen/kunnen maken voor het beoogde eindresultaat.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 11:08
Kijk eens op http://www.mixmeister.com/ zou ik zeggen.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Als ik de beschrijving op hun site lees, lijkt dat idd het perfecte te zijn. Tnx! Het is soms moeilijk om door de bomen (van live mixers) het bos (van goeie mix programma's) te zien :p

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46
Joske Pauwels schreef op 31 oktober 2004 @ 20:48:
[...]

Als ik de beschrijving op hun site lees, lijkt dat idd het perfecte te zijn. Tnx! Het is soms moeilijk om door de bomen (van live mixers) het bos (van goeie mix programma's) te zien :p
Heb het nu even een uurtje getest, en volgens mij is dat programma gewoon perfect voor dit soort dingen. Beats lopen echt naadloos in elkaar, ff een paar punten aangegeven waar bass, volume etc moeten veranderen en dan is het in principe al klaar. Prima programma _/-\o_

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ook de opvolger van Cooledit, Adobe Audition wordt voor dit doel gebruikt, maar is niet enkel voor mixen en vereist dus een hogere leercurve.

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ik gebruik al jaren Cooledit (al sinds de 2000 versie), maar wel steeds voor hoofdzakelijk wav's bewerken en in de multitrack verschillende opnames onder elkaar leggen. Maar toch zou ik niet weten hoe ik met het programma kan mixen. Hoe ka je bvb (in de multitrack) een nummer geleidelijk laten vertragen tot het de bpm van het volgende heeft? Tot zover ik weet kan je enkel een track in zijn geheel versnellen of vertragen...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Joske Pauwels schreef op 01 november 2004 @ 00:14:
Ik gebruik al jaren Cooledit (al sinds de 2000 versie), maar wel steeds voor hoofdzakelijk wav's bewerken en in de multitrack verschillende opnames onder elkaar leggen. Maar toch zou ik niet weten hoe ik met het programma kan mixen. Hoe ka je bvb (in de multitrack) een nummer geleidelijk laten vertragen tot het de bpm van het volgende heeft? Tot zover ik weet kan je enkel een track in zijn geheel versnellen of vertragen...
DJTimo schreef op 16 mei 2004 @ 14:37:
[...]
Gelul, ik maak er al 4 jaar mijn mixen mee! :Y)

Neem 16 maten van track A en maak de selectie flink nauwkeurig. Doe daarna hetzelfde voor Track B. Daarna Effects --> Time/Pitch --> Stretch. Zet de Stretching Mode op Resample (bij een gewone plaat) of op Time Stretch (bij een acapella). Vul nu bij length de tijd in van de selectie van Track A. Klik op Close (NIET OP CANCEL). Selecteer de gehele B track en druk op F2. Je komt weer terug in het Stretch menu. Klik op OK en track A en B lopen sync. 8)

edit: speel zelf maar een beetje met die Stretching Modes. Je merkt snel genoeg wat het verschil is en wat je wilt gebruiken. :)

Verwijderd

Acoustica Mixcraft is wat jij zoekt
_/-\o_ :9~
Pagina: 1