You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Ik heb nooit een wachtword opgegeven voor de gebruiker 'Mail', dus ik neem aan dat die gebruiker gewoon een standaard wachtwoord heeft (of helemaal geen wachtwoord).
Probeer eens via SSH of telnet in te loggen als mail danEthnocentrix schreef op 31 oktober 2004 @ 20:11:
Ik heb nooit een wachtword opgegeven voor de gebruiker 'Mail', dus ik neem aan dat die gebruiker gewoon een standaard wachtwoord heeft (of helemaal geen wachtwoord).
[ Voor 3% gewijzigd door dawuss op 31-10-2004 20:15 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
fout (de user is trouwens waarschijnlijk mail, met een kleine letter), nooit dingen aannemen dus, maar onderzoeken wat er echt gebeurt.Ethnocentrix schreef op 31 oktober 2004 @ 20:11:
Ik heb nooit een wachtword opgegeven voor de gebruiker 'Mail', dus ik neem aan dat die gebruiker gewoon een standaard wachtwoord heeft
Dat lijkt meer op wat er gebeurt, zie /etc/passwd , /etc/shadow en man passwd en man shadow . Denk je niet dat dit een gigantisch risico zou zijn als het zo zou zijn als jij je voorstelde, en dat het dan al lang gerepareerd had moeten zijn?(of helemaal geen wachtwoord).
[ Voor 6% gewijzigd door blaataaps op 31-10-2004 20:14 ]
Dit stond in man shadow:
mail:*:12719:0:99999:7:::
Dus ik neem aan dat niemand kan inloggen.
Bedankt voor de info!
En in m'n /etc/passwd staat idd dit:If the password field contains some string that is not
valid result of crypt(3), for instance ! or *, the user will not be
able to use a unix password to log in,
mail:*:12719:0:99999:7:::
Dus ik neem aan dat niemand kan inloggen.
Bedankt voor de info!
Pagina: 1