Detecteren beantwoorden oproep door modem

Pagina: 1
Acties:

• digibeetle
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo,

ik heb een extern modem en ik zou graag willen detecteren of binnenkomende oproepen wel/niet beantwoord worden (met een andere telefoon in huis en dus niet door het modem zelf).

Als ik mijzelf bel dan zie ik dat (in Hyperterminal) door een 'RING' voor iedere keer dat de telefoon overgaat. Ik zie echter geen verschil of ik nu de oproep beantwoord of ophang. In beide gevallen komt er gewoon geen nieuwe 'RING' meer binnen in Hyperterminal.

Wie weet hoe dit toch te detecteren valt? Zelf dacht ik dat er miscchien speciale AT commando's bestaan waarmee dit in het modem in te stellen is, maar bij google kon ik hier niks zinnigs over vinden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

misschien dat dit te zien is als je je telefoon via je modem doorlust.
Een beetje goed modem heeft namelijk 2 aansluitingen..
Een ingang en een uitgang voor naar je telefoon.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij kan je dit niet passief, dus zonder zelf op te nemen, detecteren. Hoewel bij die antieke analoge telefooncentrale telefoons met meerdere lijnen wel lampjes konden branden als er een lijn actief was :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• digibeetle
job schreef op 31 oktober 2004 @ 20:02:
misschien dat dit te zien is als je je telefoon via je modem doorlust.
Een beetje goed modem heeft namelijk 2 aansluitingen..
Een ingang en een uitgang voor naar je telefoon.
Zo is het ook aangesloten. De telefoons in mijn huis gaan dus gewoon over. Ik wil dus met het modem kunnen zien of er opgenomen wordt of niet.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
kan niet, omdat het modem het zelf simpelweg niet kan weten kan hij het jou ook niet laten weten

sterker nog, jij kan het ipc ook niet weten.

stel: je zit in een kamer, en de telefoon gaat. op een gegeven moment houdt hij op met overgaan. jij weet dan niet of er is opgenomen door iemand anders in huis, of dat er is opgehangen.

wat je zou kunnen doen:

je krijgt een ring signaal.
zodra je geen ring signaal meer krijgt, laat je je modem controleren op een kiestoon, dan weet je of er is opgenomen of niet.

volgens mij moet dat kunnen maar ik kan nu niet even uitzoeken hoe dat ook al weer kon.

met een hamer past alles

• digibeetle
Punksmurf schreef op 01 november 2004 @ 00:03:
wat je zou kunnen doen:

je krijgt een ring signaal.
zodra je geen ring signaal meer krijgt, laat je je modem controleren op een kiestoon, dan weet je of er is opgenomen of niet.

volgens mij moet dat kunnen maar ik kan nu niet even uitzoeken hoe dat ook al weer kon.
Goed idee! Ik ga proberen of het werkt :)

• digibeetle
Ik heb het geprobeerd, maar als ik met het modem de een nummer probeer te kiezen nadat ik een (spraak)telefoonverbinding heb opgebouwd, dan wordt het telefoongesprek gewoon keihard afgebroken door het modem die het nummer probeert te kiezen. Da's dus niet zo'n goeie oplossing.... :|

De commando's die ik heb gebruikt zijn ATDW en ATD@

Als iemand andere AT commando's weet waarmee het wel mogelijk is om te zien of de lijn bezet is zonder een eventuele verbinding te verbreken, dan hoor ik dat graag!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
tenzij je de telefon via het modem hebt aangesloten ( wandcontact --> modem --> telefoon ) heeft het modem geen mogelijkheid het gesprek dat al gaande is af te breken. het is natuurlijk wel zo, dat als je een nr wilt gaan draaien je wel verscrhikkelijke irritante geluiden door je telefoongesprek krijgt :+

ik zal als ik ff tijd heb vanavond of morgen wel ff wat klooien thuis, modems zijn favoriet speelgoed bij mij maar t is al lang geleden dat ik er echt wat mee deed en bovendien heb ik nu geen vaste aansluiting meer. ik heb wel laatst een centrale op de kop getikt, dus ik heb iig de mogelijkheid ' intern ' te bellen naar andere telefoons/computers/terminals/..., dus dat zal ik maar eens aan gaan sluiten ;)

met een hamer past alles

• digibeetle
Punksmurf schreef op 02 november 2004 @ 15:18:
tenzij je de telefon via het modem hebt aangesloten ( wandcontact --> modem --> telefoon ) heeft het modem geen mogelijkheid het gesprek dat al gaande is af te breken. het is natuurlijk wel zo, dat als je een nr wilt gaan draaien je wel verscrhikkelijke irritante geluiden door je telefoongesprek krijgt :+

ik zal als ik ff tijd heb vanavond of morgen wel ff wat klooien thuis, modems zijn favoriet speelgoed bij mij maar t is al lang geleden dat ik er echt wat mee deed en bovendien heb ik nu geen vaste aansluiting meer. ik heb wel laatst een centrale op de kop getikt, dus ik heb iig de mogelijkheid ' intern ' te bellen naar andere telefoons/computers/terminals/..., dus dat zal ik maar eens aan gaan sluiten ;)
Ik ben zeer benieuwd! Ik ga het ook nog eens proberen om de telefoon buiten het modem om aan te sluiten. Een kleine klik door het gesprek heen zou ik namelijk wel acceptabel vinden.
Pagina: 1