[Fedora Core 2] Nautilus (GNOME) laat SAMBA shares niet zien

Pagina: 1
Acties:

• jjvddoes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10-2011
Één goedenavond.

Ik zit hier nou al een hele dag te klooien met Fedora Core 2.
Het zit namelijk zo, Ik heb hier thuis een redelijk netwerkje (wat workstations op windows, servertje op Debian) En dat is allemaal Windows Networking, so that's where SAMBA comes in. Goed dat werkt allemaal (smbclient) Maar jah. het leek mij handig als mijn workstation met Fedora Core 2 ook lekker makkelijk kon browsen door al de shares. Maar Nautilus die dat zou moeten flikken geeft geen kik.

Ik ga naar computer->netwerk->windows-netwerk en d'r staat geen zak.

Ik dus die handleiding van Nautilus lezen (ReadTheFuckingManual niet van toepassing dus) en daar staat iets in over dat je op het "add network place - object" moet klikken but there is none !

Ik wil gewoon relaxed door mijn netwerk browsen en niet vanuit de commandline.

Iemand de oplossing ?

___**---De metselaar die van de ladder stortte. Wiens hoofd sloeg op de keien tot een omelet---**___

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Anders mount je de netwerk shares in je eigen fs, moet werken maar of je dat handig vind/wilt is punt 2.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik weet niet of dit in Nautilus ook werkt, maar werkt smb://servernaam/share URL's misschien wel?

In KDE (Konqueror) werkt dat iig zo, maar daar werkt de gewone 'network neighbourhood' ook, dus dat scherm waarin je alle computers en werkgroepen kunt zien. Maar Gnome moet dat ongetwijfeld ook kunnen, er zal wel iets niet goed ingesteld staan - maar ik heb geen idee wat.

• jjvddoes
Jah dat van smb:// server / share wil inderdaad wel werken

Maar dat mounten is misschien wel een goede jah :-)
Hebben jullie dit probleem niet dan? of hebben jullie geen Fedora ?

___**---De metselaar die van de ladder stortte. Wiens hoofd sloeg op de keien tot een omelet---**___

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Nee, ik gebruik KDE en daar werkt het gewoon. Ook geen Fedora wat dat betreft.

/als-je-er-dan-om-vraagt mode

• jjvddoes
en als jij dan in je filebrowser smb:/// intypt.. krijg jij dan gewoon het overzicht. ik krijg dus helemaal niets. en met smbclient wel. zijn er ergens instellingen van ? (kon z eniet vinden)

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
For what it's worth: ik gebruik ook fedora en het browsen werkt hier naar behoren en smb:/// in nautilus laat mooi het netwerkje zien.
Pagina: 1