Toon posts:

Probleem met de voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren valt mijn PC soms plots volledig uit, het enige wat er nog gebeurt is dat het lampje van de power blijft pinken.
Als ik nadien een tijdje de power knop ingedrukt hou schakelt het systeem zich volledig uit en wanneer ik vervolgens nog eens op de power knop druk start hij verder weer normaal.

AOpen QF50C 300W
Asus A7N8X-VM
AMD Athlon XP 3000+ Boxed
Apacer 2X 256MB DDR PC3200 (getest)
Maxtor 160GB 8MB 7200RPM
Lite-On DVD-ROM
NEC DVD-RW ND-2500
Windows XP Pro (Service Pack 2), draait al ongeveer 2 weken met Service Pack 2

Ik dacht zelf aan een probleem met de warmte van de CPU of HD.
Ik heb dit nagekeken maar deze draaien normaal, CPU (+/- 60°C)
en de HD (40°C), deze zouden wel wat meer koeling kunnen gebruiken maar ik denk niet dat deze temperaturen dit soort problemen geven, ofwel?
Het geheugen heb ik ook al getest, ook hier geen fouten in te vinden.
Het systeem draait al vanaf april en heb voordien nooit geen problemen gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 18:54 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die voeding kan je systeem wel aan. Ik heb wel eens een zwaarder systeem gebouwd met deze kast + voeding. Een defecte voeding kan altijd natuurlijk, hoe zijn de voltlijnen?

Staan je ACPI instellingen goed in Windows en het bios wat betreft power savings? Een knipperend power ledje betekent meestal stand-by of iets dergelijks.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Energiebeheerschema's; thuis/kantoor
Beeldscherm uitschakelen: na 20min
Vaste schijven uitschakelen: nooit
Systeem op stand-by: nooit

Ik heb de laatste weken geen veranderingen aangebracht in de instellingen van deze. Zou eventueel Service Pack 2 dit probleem veroorzaken?

VCORE voltage: 1.648V
3.3V Voltage: 3.344V
5V Voltage: 4.919V
12V Voltage: 11.734V