Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort een PDA wil kopen, ben ik opzoek gegaan naar informatie.
Daardoor ben ik bij het volgende rijtje gekomen:

Asus MyPal A620BT
HP iPaq H1940
HP iPaq H2210
PalmOne Tungsten T3

Hiervan word het waarschijnlijk de eerste of laatste.

Maar naast een agenda wil ik de PDA ook als afstandbediening willen gebruiken. Na veel zoeken kwam ik er achter dat er redelijk wat freeware/normale programma's zijn voor zowel Palm als de PPC.

Alleen over de afstand is weinig te vinden, muv van de site van de fabrikant maar die gegevens geloof ik niet snel

Nu zou ik graag willen weten:

●Wie heeft er ervaring met een PDA als afstandbeding? (Liefst een van de bovengenoemde afstandbedieningen)

●Welke programma gebruik je hiervoor?

●Welke afstand kun je zonder/met versterker overbruggen. (Welke versterker en hoeveel zonder?)

Een pronto vind ik toch nog te duur, vooral de kleur versie.

Flying High!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
de 2210 (heb ik) heeft een extra sterke IR-led. met de standaard meegeleverde software nevo kan je ong. elk apparaat tot een metertje of 5-10 bedienen.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

2210 heb ik zelf, komt standaard met 'nevo' als afstandsbediening programma. Werkt prima, je kunt verschillende apparaten instellen en telkens uit een redelijk grote lijst van al bestaande apparaten kiezen. Mocht ie er niet bij staan dan kun je hem instellen met behulp van de afstandsbediening die bij het apparaat hoort.

Afstand moet ik nog even voor je meten maar 2-3 meter haalt ie iig makkelijk, zover staat de bank van de tv en ik gebruik hem wel eens als afstandsbediening.

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 15:40

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Van de 2210 van het dus nog heel erg mee, want 4 meter is voor mij al voldoende. Dus dat komt goed uit :)

Maarja nu nog van de andere

Flying High!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28

jurma

simply connecting...

ik heb een ipaq 3970, op deze zit het programma nevo, speciaal voor afstandbediening.
er zijn maar 2 probleempjes :p
1. nevo is niet los te koop
2. 3970 is ook niet meer te koop.

maar met mijn 3970 kon ik van 6 meter afstand nog onze dvd/tv/video bedienen.

was zonder versterker btw

[ Voor 6% gewijzigd door jurma op 31-10-2004 19:04 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Ik gebruik op me Dell Axim TV Remote Controller van pdawin.com
Ik had eerst een ander programma, alleen ben daar even de naam van kwijt, die was an sich ook wel fijn.
Ik dacht eerst dat TV Remote Controller, zoals de naam zegt, alleen voor TV's is, maar dvd speler/radio lukt net zo goed :)
En afstand, tja, nooit echt op getest, maar van bank > tv lukt het prima, en dat is dus zo een 3/4 meter denk ik.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• th3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 19:36

th3

ik heb ook de 2210 met nevo werkt goed op zich alleen ik vind de apparaten wat traag reageren over het algemeen

Verwijderd

Mijn ervaring is dat het IR-Led van de iPaq 2210 niet al te sterk is, voor het gewone gebruik gaat het nog wel, maar met name met macro's wens ik een beter IR-led. Bij de oudere 3970 was dat zonder meer beter. Een groot voordeel van de iPaq/Nevo combinatie is dat je m.b.v. Nevo toegang het tot de UEI IR-codedatabase welke met afstand 's wereld meest complete is.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn, voor het dagelijks afstandsbedieningsgemak vind ik eigelijk alle remotes/PDA's met LCD scherm niet echt confortabel omdat het drukken op een LCD scherm niet ideaal is. Zelf heb ik zowel iPaqs met Nevo als ook universele afstandsbedieningen met LCD scherm zoals de One For All Mosaic & de Philips Pronto uitgeprobeerd, om vervolgens tot de conclusie te komen dat mijn goede oude van ouderwetse knoppen voorziene One For All URC-7560 domweg superieur blijft qua gebruiksgemak. En ook al heeft de laatste een duidelijk lager gadgetgehalte, voor mij telt dat ik al mijn apparatuur simpel, effectief en snel wil kunnen bedienen.

Binnenkort zal Nevo 2 en Nevo SL verschijnen, voor de laatste komt er tevens een eigen hardware platform uit. Wellicht dat deze meer comfort bieden dan de huidige generatie PDA, mosaics & Pronto's. Zie voor meer informatie deze site:

http://www.mynevo.com/Mynevo/Home.aspx

Zelf verwacht ik overigens dat mijn URC-7560 na vele jaren trouwe dienst begin volgend jaar door deze universele afstandsbediening zal worden afgelost: de One For All Kameleon 10. Zie ook deze site:

http://www.oneforallkameleon.com/kameleon.htm

Een van de redenen is dat je bij de EL-touchscreens van de Kameleons wel het gevoel hebt dat je op toetsen drukt, door de voelbare feedback voelt het veel confortabeler dan een LCD scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 23:24 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Nevo!
Echt, als het geen nevo heeft hoef je het mijns insziens niet te kopen.
Het fijne van nevo is nl dat je ook echt alle rare toetsjes die je nodig hebt kan downloaden en installeren, en dus echt alle functies van je tv kan gebruiken. Zo heb ik laatst voor iemand een extra toetsje downgeload, zodat hij eindelijk uit kon zetten dat het kanaal-nummer continue in beeld stond. Dit kon je niet doen met een gewone universal remote.
(Ik heb natuurlijk wel een 3970 btw, maar volgens mij hebben de nieuwe rx30XXX ipaq ook weer nevo...)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik ben eerst begonnen met een Palm M500 met Omniremote en dat werkte lekker, was niet fancy, maar deed precies wat ik wou en je kon "on the fly" knoppen tekenen en macro's maken. Beviel dus erg goed.

Ik heb nu een Medion PDA met TV Remote COntroller, kan je eigenlijk alles mee in CCF mode. Dan kan je namelijk ProntoEdit van Philips gebruiken om afstandsbedieningen te tekenen/ editten. Werkt ook wel ok, maar ik mis de "on the fly" functie van "even snel een knop tekenen en gaan"

Ik zou dus zelf voor de Palm gaan. Qua afstand kan ik je niet helpen, beide werkte op 5 mtr afstand zonder problemen.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Werkt lekker met een Palm, door middel van noviiremote, zoveel afstandsbedieiningen programmeren als je wil en het ziet er netjes uit, noviiremote werkt ook op Pocket PC's maar daar heb ik geen ervaring mee...

[img]http://screenshots.softonic.com/scr/24823_1_0.gif[img]

het bereik van de palm is zeker 5 meter...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Verwijderd

Sabbi schreef op 01 november 2004 @ 12:19:
Nevo!
Echt, als het geen nevo heeft hoef je het mijns insziens niet te kopen.
Het fijne van nevo is nl dat je ook echt alle rare toetsjes die je nodig hebt kan downloaden en installeren, en dus echt alle functies van je tv kan gebruiken. Zo heb ik laatst voor iemand een extra toetsje downgeload, zodat hij eindelijk uit kon zetten dat het kanaal-nummer continue in beeld stond. Dit kon je niet doen met een gewone universal remote.
(Ik heb natuurlijk wel een 3970 btw, maar volgens mij hebben de nieuwe rx30XXX ipaq ook weer nevo...)
Dat kan natuurlijk niet met een universele AB zonder goede support, maar op een goede voledig programmeerbare AB met top ondersteuning zoals bij mijn One For All heb je toegang tot alle functies. Ook als het orgineel defect is zodat je niet kunt leren. Je kunt namelijk met behulp van advanced functies codes elke gewenste functie op elke gewenste plek programmeren. Bij mijn AB heet dit "Key Magic". Hier een korte omschrijving welke ik uit een review van een andere One For All gecopieerd heb:

"A very popular item on their hard buttoned remotes is the "Key Magic" function, through which the depths of UEI’s code database can be trolled. Basically, if you have a device that seems to be missing a function or two (as was the case with most of the preprogrammed devices I used), you’ll probably be able to access that function through advanced Key Magic codes. Functions such as discrete power on and off, specific video inputs, sound processing options – if your device supports them they’ll most likely be there. The Key Magic option sends the remote back to the device selection bar, which now displays four-digit numbers that reflect the code assigned to the device above it. This is the only place where you’ll be able to find those numbers. If you ask One For All for a listing of advanced functions for that device code, you’ll get a list of three-digit numbers and brief function descriptions. It’s those new three-digit codes that you want."

Zelf heb ik m.b.v. deze lijsten bij een tweetal TV's van mijn familieleden de zenders opnieuw geprogrammeerd en bij deze TV's waren speciale functies nodig die zelfs bij het orgineel onder een klepje verstopt waren omdat je die bij het normale gebruik niet nodig hebt. Bij een goede universele afstandsbediening met top-support heb je wel degelijk toegang tot alle functies. Toen ik enkele jaren terug een nieuwe versterker kocht, dat ik diens orginele afstandsbediening nooit uit de plastic verpakking gehaald heb. Kon toch alles bedienen met mijn universele!
Pagina: 1