Ik heb een nieuw systeem gekocht: een MSI 754 socket K8N Neo Platinum moederbord met AMD Athlon 64 bits processor. Nu heb ik problemen met mijn Maxtor 200 GB SATA schijf. Als ik mijn systeem opstart blijft hij soms hangen in de bios, hij kan alleen mijn DVD-brander herkennen en er blijft eeuwig 'detecting IDE drives' in beeld staan. Soms gaat hij verder en was daarom in staat Windows XP SP2 te installeren. Nu blijft hij dezelfde problemen vertonen, alleen als hij nu niet in de bios blijft hangen, blijft hij soms hangen voordat hij windows opstart. Soms moet ik m'n pc wel 5x opnieuw opstarten om in Windows te komen. In Windows heb ik overigens nergens problemen. Ik heb in Windows alles ge-update (dus alle nieuwste drivers geinstalleerd, ook die van mijn moederbord en heb ik ook de bios ge-update) Nog steeds dezelfde problemen. Wie kan mij van dit vervelende probleem afhelpen?
Verwijderd
Schijven die je niet vertrouwd terugbrengen zolang de garantie nog geld.
Zo behoud je je data tenminste al gaat het een keer helemaal fout.
Zo behoud je je data tenminste al gaat het een keer helemaal fout.
Ik heb de schijf dus al een keer terug gebracht.. En er een nieuwe voor gekregen. Maar hij vertoonde na het aansluiten nog steeds dezelfde problemen 
En wat houdt 'Powermax' precies in?
En wat houdt 'Powermax' precies in?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 20:26 ]
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Heb ook net een nieuw systeem gebouwd, zelfde mobo, zelfde proc, zelfde HD's (2x). Zelfde problemen, "Detecting IDE Drives" melding veroorzaakt door mijn SATA schijven.
Ik heb zo'n beetje alle mogelijke oplossingen geprobeerd die ik kon vinden (andere kabels, andere SATA poorten, 1 reepje geheugen, geen P-ATA apparaten, etc), zonder succes!
Ik stond op het punt mijn schijven terug te brengen (omruilen voor ander merk),
maar ik kwam net op tijd deze thread tegen op het MSI Forum:
http://forum.msi.com.tw/t...54484&hilight=maxtor+raid
Volg de instructies voor "Single Drive Setup" exact op.
Je SATA drive wordt dan niet meer door de BIOS herkend, maar door de NVIDIA RAID BIOS.
Enige nadeel is dat je Windows opnieuw moet installeren (met beide RAID drivers van de floppy).
Deze aansturing is dus noodzakelijk, ook als je maar één schijf hebt en geen RAID setup gebruikt.
Het heeft mij van een heleboel frustratie af geholpen, mijn nieuwe systeem draait nu als een zonnetje!
Succes! Laat nog even weten hier of deze oplossing voor jou ook werkt.
PS: Powermax is een tool van Maxtor, erg handig, maar het werkt niet op een NForce3 controller (en die heb jij).
Heb ook net een nieuw systeem gebouwd, zelfde mobo, zelfde proc, zelfde HD's (2x). Zelfde problemen, "Detecting IDE Drives" melding veroorzaakt door mijn SATA schijven.
Ik heb zo'n beetje alle mogelijke oplossingen geprobeerd die ik kon vinden (andere kabels, andere SATA poorten, 1 reepje geheugen, geen P-ATA apparaten, etc), zonder succes!
Ik stond op het punt mijn schijven terug te brengen (omruilen voor ander merk),
maar ik kwam net op tijd deze thread tegen op het MSI Forum:
http://forum.msi.com.tw/t...54484&hilight=maxtor+raid
Volg de instructies voor "Single Drive Setup" exact op.
Je SATA drive wordt dan niet meer door de BIOS herkend, maar door de NVIDIA RAID BIOS.
Enige nadeel is dat je Windows opnieuw moet installeren (met beide RAID drivers van de floppy).
Deze aansturing is dus noodzakelijk, ook als je maar één schijf hebt en geen RAID setup gebruikt.
Het heeft mij van een heleboel frustratie af geholpen, mijn nieuwe systeem draait nu als een zonnetje!
Succes! Laat nog even weten hier of deze oplossing voor jou ook werkt.
PS: Powermax is een tool van Maxtor, erg handig, maar het werkt niet op een NForce3 controller (en die heb jij).
[ Voor 7% gewijzigd door TAD77 op 01-11-2004 11:31 ]
Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun gek terug.
Verwijderd
Ik had exact hetzelfde probleem! Totdat ik de de Maxtor op SATA poort 3 had aangesloten (i.p.v. poort 1) : probleem opgelost. Ik had trouwens wel de Raid drivers in Windows geladen maar ook dat hielp niet. Dus kijk eens of het aansluiten op sata drie wel werkt. Wel even in de bios aangeven dat je die poort gaat gebruiken. (ook de sata dma inschakelen!)
Als je de methode van Dop23 toepast werkt het! Hartstikke bedankt! Hij loopt nu idd in 1 keer door en blijft niet meer hangen
Kleine kick want ik ben bij het bouwen van een computer voor een vriend tegen hetzelfde probleem aangelopen.
K8N Neo Platinum in combinatie met een 200 GB SATA Maxtor schijf.
BIOS komt niet door het Detecting IDE devices heen.
Ik heb de methode van Dop23 geprobeert, RAID array maken etc.
Nu ben ik zo ver dat de beide drivers van diskette zijn geladen tijdens de Windows XP installatie, maar op het moment dat alle drivers geladen zijn verschijnt het scherm waar je een partitite kunt maken/kiezen niet.
Aleen een knipperende cursor en na een hele tijd een foutmelding dat hij Windows niet kan installeren.
Iemand een tip?
Zelf al geprobeerd:
- Schijf op andere ATA kanaal aangesloten.
- RAID setup weggeflikkerd en opnieuw gemaakt.
K8N Neo Platinum in combinatie met een 200 GB SATA Maxtor schijf.
BIOS komt niet door het Detecting IDE devices heen.
Ik heb de methode van Dop23 geprobeert, RAID array maken etc.
Nu ben ik zo ver dat de beide drivers van diskette zijn geladen tijdens de Windows XP installatie, maar op het moment dat alle drivers geladen zijn verschijnt het scherm waar je een partitite kunt maken/kiezen niet.
Aleen een knipperende cursor en na een hele tijd een foutmelding dat hij Windows niet kan installeren.
Iemand een tip?
Zelf al geprobeerd:
- Schijf op andere ATA kanaal aangesloten.
- RAID setup weggeflikkerd en opnieuw gemaakt.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Pagina: 1