Draadloos en niet draadloos internet tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-03 19:00
ik wil graag weten of je draadloos en niet draadloos kabel internet tegelijk kan laten werken.

dus 1 pc, die via een kabeltje internet en 1 pc die op zolder staat via draadloos laat internetten over dezelfde verbinding.....

dit is omdat de ouders in dit geval geen kabel naar boven willen hebben maar zelf niet draadloos willen (waarom dat dat is, vraag het me niet :? )

alvast bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door Astie op 31-10-2004 18:46 ]

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, geen enkel probleem. Gebruik b.v. de Linksys WRT54G en klaar.

• Astie
Tommel schreef op 31 oktober 2004 @ 18:58:
Ja, geen enkel probleem. Gebruik b.v. de Linksys WRT54G en klaar.
moet ik dan de kabel die uit de modem komt in de linksys doen en dan vanuit de linksys kan ik draadje naar pc die via de kabel internet?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En wat heb je zelf al gedaan om jouw "probleem" op te lossen?

ma ma ma ma ma macron one

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Ja, de lynksys is het eerste apparaat wat je aan je modem hangt.
vanaf daar een draad naar de pc.
en draadloos naar de pc op zolder

[ Voor 67% gewijzigd door job op 31-10-2004 19:01 ]

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
astie schreef op 31 oktober 2004 @ 18:59:
[...]

moet ik dan de kabel die uit de modem komt in de linksys doen en dan vanuit de linksys kan ik draadje naar pc die via de kabel internet?
Ja, klopt.

• Astie
MaxBurn schreef op 31 oktober 2004 @ 19:00:
En wat heb je zelf al gedaan om jouw "probleem" op te lossen?
nog niks want ik informeer nu alleen wantik d8 dat dat niet kon, of draadloos of kabel. dus vandaar want is ook niet voor mij thuis

• Astie
oke bedankt, dan kan ik de boel aan gaan schaffen.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01
astie schreef op 31 oktober 2004 @ 18:59:
[...]

het wordt dan: modem -> router -> draadje naar pc die bedraad moet en een wireless verbinding naar boven
je router moet dus hebben:
wan-poort
lan poort (en)
wireless
:)
edit:spuit 11 |:(

[ Voor 4% gewijzigd door arvidbeheerder op 31-10-2004 19:03 ]

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 23:45

bemeall

Down Under!

Wireless routers hebben vaak naast een draadloos gedeelte ook een ingebouwde switch voor het bedrade gedeelte. Vaak zijn dit 4 poorten, dus dat moet meer dan genoeg zijn in dit geval.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

draadloos en een aantal verdiepingen naar boven wil wel eens problemen opleveren ivm. betonijzer in de vloeren (als het betonvloeren zijn)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Even gebruik maken van dit draadje zijn er Wireless acces points(802.11g) met ingebouwde ADSL-modem en switch met minstens 2 poorten (10/100)

Bij linskys vond ik enkel de 802.11b variant en uit de pricewatch komt net iets teveel om alle specs te bekijken.

Als dit niet werkt doe ik het wel met een apparte switch/modem en dan nog een wireless acces point.

edit:
de WCG200
is bv een wireless acces point met ingebouwde modem maar zit daar ook nog een ethernet output op? (10/100)

edit 2:
ik lees net dat op de wcg200 USB zit dient die dan om met een pc internet verbinding te maken??

edit 3:
Ik moet beter leren lezen :)
Volgens mij is dit (WCG200) perfect wat ik zoek: een wireless acces point met 4 ethernet poorten en een ADSL modem.

Kan iemand dit bevestigen?

edit 4 (ja ik edit graag) ;)
de wcg200 staat niet in de T.net pricewatch de wag54g echter wel, is dit wat ik zoek?

Laatste edit: Ik heb mijn post veel te vroeg gepost, ik moet veeeeel meer zoeken, voor de TS: de wag54g
en de lne 100m zijn een mooie combinatie van Wlan, Modem en Router in 1

[ Voor 75% gewijzigd door nuclear waste op 31-10-2004 19:29 ]

</onzin>

• Astie
nuclear waste schreef op 31 oktober 2004 @ 19:08:
Even gebruik maken van dit draadje zijn er Wireless acces points(802.11g) met ingebouwde ADSL-modem en switch met minstens 2 poorten (10/100)

Bij linskys vond ik enkel de 802.11b variant en uit de pricewatch komt net iets teveel om alle specs te bekijken.

Als dit niet werkt doe ik het wel met een apparte switch/modem en dan nog een wireless acces point.

edit:
de WCG200
is bv een wireless acces point met ingebouwde modem maar zit daar ook nog een ethernet output op? (10/100)

edit 2:
ik lees net dat op de wcg200 USB zit dient die dan om met een pc internet verbinding te maken??

edit 3:
Ik moet beter leren lezen :)
Volgens mij is dit (WCG200) perfect wat ik zoek: een wireless acces point met 4 ethernet poorten en een ADSL modem.

Kan iemand dit bevestigen?

edit 4 (ja ik edit graag) ;)
de wcg200 staat niet in de T.net pricewatch de wag54g echter wel, is dit wat ik zoek?

Laatste edit: Ik heb mijn post veel te vroeg gepost, ik moet veeeeel meer zoeken, voor de TS: de wag54g
en de lne 100m zijn een mooie combinatie van Wlan, Modem en Router in 1
oke allemaal bedankt, nu weet ik wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen, en mocht het betonijzer problemen opleveren dan hebben ze pech

allemaal bednakt voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

dit heeft niet echt met het topic te maken maar ik kan ff niks anders vinden, maar ik ben dus bezig met draadloos netwerk aan te leggen met een usb-kaartje van sweex en een accespoint van sweex. Het accespoint zit aangesloten op een hub en die hub zit weer aangesloten op een adsl-modem. Nu is het dus zo dat ik wel verbinding heb met het netwerk, maar ik krijg geen internetverbinding. Als ik de probleemoplosser van adsl gebruik geeft ie als error: de snelheid moet 10 base of 100 base zijn. Maar de snelheid is nu dus 11 mbps. wat moet ik doen om dit werkend te krijgen? ik krijg de software die erbij zit trouwens niet geinstalleerd omdat dat programma zegt: This program can be installed by an administrator. Maar als ik ingelogd ben met de beheerder van de computer dan doet ie dus nog steeds niks. volgens mij zie ik iets heel doms over het hoofd :S

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
• Start een eigen topic.
• Zeg eens welk modem.
• Vertel alle typenummers van de sweex meuk.
• Vertel de relevante instellingen op het modem en de AP

{signature}

Verwijderd

Dit heeft inderdaad neits met dit topic te maken. Welke reden heb je dan die te kicken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.