Toon posts:

Ik kan maar geen pakketten ontvangen via mijn netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem in een netwerk met een ADSL modem router. 1 pc (windows 2000 pro) kan maar geen netwerk pakketten ontvangen. Hij verstuurd wel, router reageerd ook, maar hij krijgt maar geen ip van de router. Instellingen in de router zijn goed. Als ik eeen andere pc er aan hang dan werkt het allemaal wel, maar bij deze ene pc maar niet. Hij is spyware vrij, netwerk kaart opnieuw geinstalleerd, alle wizards doorlopen, maar geen effect. Hij geeft wel aan dat er dus verbinding is, hij ontvangt dus wel, maar krijgt gewoon geen goed ip. Wie kan me hiermee helpen? Thanx

Verwijderd

Heb je een firewall o.i.d. op de pc. Zet die dan tijdelijk uit.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 12:57

chromeeh

the Gnome

Heb je een vast IP ingesteld op je netwerkkaart :?
Kun je je modem / router pingen :?
Functioneert de netwerkaart wel goed als je 'm op bijv. een switch aansluit :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem niet pingen nee, en heb ook geen firewall oid geinstalleerd. Dir pc is zo goed als standaard geinstalleerd. Heb dit nog nooit meegemaakt op deze manier.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook geen vast ip oid trouwens ingesteld. Alles standaard & automatisch. Heb helaas geen switch. Lijkt me ook sterk als het aan die kaart zelf ligt. Het is van de een op de andere dag gebeurd. Het is niet bekend wat een ineens fout gegaan is oid.

Verwijderd

Die test met een andere pc was met dezelfde kabel?
Is het tcp/ip protocol wel aangezet op de kaart?
Wat geeft het commando ipconfig /all in een dosbox?

Verwijderd

En wat doet ipconfig /renew ?

Van de week ook zo'n geintje gehad. Spyware verwijderd, TCP-IP totaal verkloot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Operated Systems - FAQ - Ik kan alleen nog surfen op IP address en niet op naam?

Die util kan je eventueel eens draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2004 22:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1