Toon posts:

Computer hardware aanschaffing... Gforce4 GT6800? geheugen??

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is in grote lijnen mijn systeem:

Pentium4 2,5 Ghrz.
512 Mb ddr geheugen
Gforce4 MX 440 128 MB
Hardeschijf 120 GB
DVD en CD burner : DVD 12 x spd dual layer en CD: 48 x 16 x 48 spd.

Ik heb al veel gelezen over de nieuwe Gforce series... en ik ben er bijna uit welke ik wil kopen, de Gforce4 GT 6800 256 MB ziet er zeer aantrekkelijk uit. Aangezien ik een die-hard gamer ben :9 vroeg ik me af of dit kan met mijn systeem...
Heb ik niet meer geheugen nodig voor de zwaardere games? want ik wil ook een beetje investeren voor de komende spellen in de toekomst...

Ik lees ook veel over te weinig voeding voor de kaart zodat hij automatisch zichzelf teruggooit naar een lagere prestatiemodus ofzo... hoe kan ik m'n Watt aantal vinden?

en ik heb ook gekeken naar de prijzen van verschillende winkels... zoals computerplanet.. die vind ik goed betrouwbaar en meestal bodemprijzen vergeleken met andere computerzaken...
Dus is dit ook weer een vraag, waar kan ik deze kaart het beste kopen?

mijn buchet is ongv 600 euro... met geheugen inbegrepen als het nodig is...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Omdat meer mensen met dit soort problemen zaten is er een groot topic daarvoor gestart: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9. Om je wattage van je voeding te vinden moet je even je kast openschroeven en op de sticker kijken. Kijk niet naar de grote marketingkreten maar naar de kleine lettertjes, daar staat het echte vermogen in. Voor advies over de (mogelijke) aanschaf van een voeding kan je kijken in Welke voeding heb ik nodig? Deel 7.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:56:

Ik heb al veel gelezen over de nieuwe Gforce series... en ik ben er bijna uit welke ik wil kopen, de Gforce4 GT 6800 256 MB ziet er zeer aantrekkelijk uit. Aangezien ik een die-hard gamer ben :9 vroeg ik me af of dit kan met mijn systeem...
Heb ik niet meer geheugen nodig voor de zwaardere games? want ik wil ook een beetje investeren voor de komende spellen in de toekomst...
Die bestaat niet :X

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

zeg dan ff gelijk wat het wel moet zijn :9
Een GeForce 6800GT ;)

/edit je zou evt. extra geheugen erbij doen lijkt me niet echt nodig, en voor winkels kan je het beste ff in de pricewatch kijken

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 20:37 ]

Verwijderd

Ben het eens met VenXir en hu!b:

Die kaart bestaat niet, maar een GeForce 6800GT is érg netjes, heb d'r zelf een in bestelling staan (AOpen). Die heb je voor zo'n €420 inc. btw. Kun je mooi nog wat extra RAM erbij kopen.

Qua snelheidswinst: Gozer, je krijgt me toch een boost straks!!!

Nou weet ik niet wat voor games je speelt (maar aan de beschrijfing van de naam van de kaart die je had zal het haast wel hoofdzakelijk EA-Games zijn...), maar let wel op dat je CPU en mobo misschien ooit ook wel geupgrade willen worden. Die P4, en zeker de 133MHz quadpumped versie is nou niet bepaald een game proc. Mocht je dus bijvoorbeeld graag Doom3 spelen, dan adviseer ik je ook maar eens te kijken naar iets zoals hieronder (signature).

512MB geheugen is in principe genoeg, maar nog eens 512MB erbij is een érg leuke boost.

Verwijderd

Jammer alleen dat heel veel high-end kaarten slecht leverbaar zijn de laatste tijd.
Hoewel ze bij Mycom nog wel de V9999TD van Asus kunnen leveren (is een 6800gt met extra goodies :D)

Verwijderd

Topicstarter
haha,
Die bestaat niet :X
lol, gelijk heb je :P ik bedoel de GeForce 6800 GT idd :*)
Omdat meer mensen met dit soort problemen zaten is er een groot topic daarvoor gestart
hehe, sorry hiervoor, guess i missed it 8)7 :D

oh en CABAL, ik las ergens dat je 'm beter kon kopen van leadtech ofzo :? waarom weet ik niet precies, maar er was geklaagd over andere.. ik dacht dat ze het over aopen hadden, maar kon ook een andere zijn geweest...

maarja, iig.... bedankt iedereen! _/-\o_ ;)

Verwijderd

De AOpen is gewoon een reference design hoor... De XFX leek me aanvankelijk wel wat, maar m'n enige groothandel die hem kon leveren is f*kkin duur.

Qua percentage is de Aopen juist een érg goede kandidaad om op 6800U snelheden te draaien, en misschien wel de goedkoopste van allemaal. Overigens nooit problemen gehad met AOpen kaarten, en daar hebben we er al veel van verkocht, de enigen die vaak terugkwamen (nouja, 5 verkocht, 3 teruggekomen...) was de AOpen 6800LE, maar dat is een vrij bekend probleem met de AOpen 6800LE, en ik vond het al zo vreemd dat de koeler zo veel groter was dan die van andere merken... Een 6800GT heeft gewoon de standaard koeler zoals nVidia hem ontworpen heeft. En 2 jaar garantie is het zowiezo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AtleX schreef op 31 oktober 2004 @ 18:02:
Omdat meer mensen met dit soort problemen zaten is er een groot topic daarvoor gestart: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9. Om je wattage van je voeding te vinden moet je even je kast openschroeven en op de sticker kijken. Kijk niet naar de grote marketingkreten maar naar de kleine lettertjes, daar staat het echte vermogen in. Voor advies over de (mogelijke) aanschaf van een voeding kan je kijken in Welke voeding heb ik nodig? Deel 7.
* dion_b is with stupid ^^^ :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.