Toon posts:

+ of - branden voor films?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben er niet helemaal uit wat ik nou het beste kan branden (+ of -) voor Video-DVD's. Het is namelijk zo dat sommige mensen beweren dat je voor data-dvd's beter + kunt gebruiken en voor Video-DVD's beter - kunt gebruiken.
Maar ik ben er zelf wel van overtuigd dat + een betere technologie is dan - (na het lezen van een aantal artikelen). Maar kan iemand mij toelichten waarom het dan beter zou zijn om - te gebruiken bij Video-DVD's? Hier kan ik niet helemaal in komen namelijk

* Ik ben puur opzoek naar het beste medium voor de beste brandkwaliteit. Met compatibiliteit hoeft geen rekening gehouden te worden.

Verwijderd

Het is juist andersom.
Officieel is het + voor films en - voor data dit heeft te maken met een andere brandtechniek.
Tja .. en voor een toelichting kwestie van ervaring en bladen lezen, maar ik ga hier niet met dure termen loopen gooien ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:33:
...

* Ik ben puur opzoek naar het beste medium voor de beste brandkwaliteit. Met compatibiliteit hoeft geen rekening gehouden te worden.
In dat geval maakt het niks uit of je plus of min neemt, neem gewoon een goed merk dvd en je zit altijd goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het maakt qua kwaliteit geen drol uit, je hoeft alleen op de merk te letten. Maar de DVD+R heeft als voordeel dat je later meerdere tracks (sessies) erbij kunt branden, net als bij de CD. Echt handig bij audio en video. De DVD-R kan maar in 1 keer gebrand worden en wanneer je ruimte op de DVD-R over hebt, dan kun je er dus niks mee. Echter daar komt in de toekomst overigens nog wel verandering in mbv nieuwe brandtechnieken.

Deze informatie had je ook via de FAQ van dit subforum kunnen vinden onder het stukje "Wat is de beste CD/DVD media?". FAQ-gevalletje, volgende keer beter research plegen dus ;) Dicht.

Dit topic is gesloten.