Toon posts:

Verzoek: volumeregelaar voor aparte programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een handige oplossing of programmaatje voor het regelen van volumes bij verschillende audio-bronnen?
(Bijvoorbeeld de mogelijkheid om die (irritante) alerts van windows zachter te zetten tov winamp en mijn icq weer harder te zetten.)
Het liefste iets in de constructie als bijvoorbeeld netlimiter, waar je dus de individuele programma's kunt zien die op dit moment of een keer eerder geluid hebben geproduceerd en er dan dus een permanente volume-factor aan koppelen.

Alvast bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Interessant; alleen volgens mij onmogelijk. Alle applicaties gebruiken de standaard Windows Mixer voor hun volume bepaling. Wat je waarschijnlijk het beste kunt doen is de windows alerts uitschakelen of met een programma verminderen in volume :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

enige wat ik kan bedenken (had je wellicht zelf ook al bedacht :P) is om de gebruikte geluidjes gewoon zachter te maken maar das wel net even meer werk, het programmatje wat je zoekt wet ik ook niet helaas.

tijd voor verandering.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Is het niet mogelijk om een soort softwarelaag tussen de applicaties en de mixer in te hangen op de een of andere manier?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 07:14

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

ik verwacht niet dat dat handig kan als je een geluidskaart hebt die aan hardware mixing doet...

in linux heb je van die daemons die als mixer fungeren, maar die functionaliteit van windows kun je natuurlijk niet simpel de source van aanpassen, da's wel jammer, want een modificatie van zo'n programma is wel iets waar je wat aan zou hebben :/

nu zou je wel zelf zo'n ding kunnen maken en draaien, maar ik vraag me af of je andere programma's zover krijgt dat ze er hun geluid heen gaan sturen.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik er dan van uitgaan dat de mixer van windows zelf zo onheroepelijk vast in het systeem zit dat deze er met geen mogelijkheid uit te slopen is en te vervangen door een programmaatje met "iets" meer mogelijkheden.....bijvoorbeeld mijn eerder gestelde, zeg nou zelf niet al te hoge, eis!
Das flink balen, leek me zo handig om in een keer goed aan te geven hoe hard ik mijn filmpjes standaard wil laten afspelen, mijn winamp kan afstemmen op mijn spelkeuze zonder dit te hoeven fine-tunen in de afzonderlijke programma's en gewoon in een keer van die rot%$$#keiharde-windows-geluiden af te komen zonder functionaliteit te verliezen of ze stuk voor stuk te moeten aanpassen.....en inderdaad, dat klinkt lui....maar moet een computer niet de mogelijkheid in zich hebben om dit soort schijnbaar software-matige vrijheden te bieden, of eis ik dan teveel van mijn computer (lees: mijn huidige OS met de toepasselijke naam microsoft windows, inderdaad bekrompen kleine software)
Pagina: 1