Toon posts:

JVC HRD880EH videorecorder psu defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier dus een JVC HRD880EH videorecorder in mijn bezit waarvan de psu-unit het voor de 2de maal begeven heeft. Videorecorder moet ondertussen toch al een jaartje of 10 zijn maar is nog steeds in uitstekende staat,.... op de psu-unit na natuurlijk.

De 1ste maal heb ik de videorecorder in herstelling gedaan,... nu heb ik besloten van er mij zelf aan te wagen om de psu-unit te herstellen.
Wanneer er spanning op de unit gebracht wordt hoor je zo'n zoem-toon die langzaam uitsterft naarmate er iets zit op te laden ofzo.

Nu veel kan er niet in kapotgegaan zijn,... waarschijnlijk een handvol electrolytische condensatoren die het na een jaartje of 10 voor bekeken hielden. Er zijn er al wat C's in vervangen maar blijkbaar nog niet allemaal.
Ik denk dat ik alle C's eens preventief ga vervangen,... véél zal het zeker niet kosten.
Graag had ik toch hier eens geweten of er nog mensen zijn die ook dit probleem ooit eens gehad hebben op dit type van psu-unit/vcr,.. of die mij kunnen helpen aan een schema van deze psu-unit.

Bedankt op voorhand,... alle tips zijn welkom ;)