Toon posts:

nieuwe Terratec Aureon driver weer slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heeft Terratec hier een nieuwe driver voor de Terratec Aureon {5.1 sky, 7.1 space en universe} geluidskaarten beschikbaar gesteld.

Versie 5.19d is in tegenstelling tot 5.18 geen beta driver. Driver 5.18 beta was in mijn ervaring heel erg slecht. Het control panel crashte en RMAA (Rightmark Audio Analyser) gaf hele slechte waarden voor de geluidskwaliteit. Versie 5.19d doet het beter. Het nieuwe control panel crasht niet meer (hoera...) en de driver geeft geen absolute bagger waarden meer in RMAA.

Maar helaas doet 5.1.2600.14 ookwel 5.14 (7-9-2003) het volgens RMAA beter. De meeste waarden veranderen in het automatisch te genereren HTML report weer in very good en excellent i.p.v. good en very good als ik de oude driver terug zet. Mijn vraag is dus een beetje: wat heeft Terratec de afgelopen maanden met de Aureon driver gedaan?

Is het niet gewoon mogelijk om de nieuwe Sensaura dlls in combinatie met de oude (beter functionerende) driver te gebruiken?

Een beetje vreemd vond ik dat in RMAA 24 bits geluid bij beide drivers niet te testen was omdat er geen output signaal was, 32 bits werkte wel correct. Ik heb getest met een analoog loop-back kabeltje van gemiddelde kwaliteit.

urls: Rightmark Audio Analyser, Aureon driver 5.19d

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 17:19 ]

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Ik heb de nieuwe drivers nog niet geprobeerd, maar dat is ook omdat ik geen problemen heb met de oude :P

Dat RMAA is best leuk trouwens, maar 24 bit werkt hier ook niet :?

Testresultaten met mijn kaart, 5.01.2600.14 drivers en kabeltje van mijn WinTV Go:
16 bit 44.1 kHz
16 bit 48 kHz
32 bit 96 kHz

Sensaura gebruik ik trouwens niet :P

[edit]
Ik zal de nieuwe drivers straks even installeren en dan nog eens testen, kijken of er verschil is.

[ Voor 10% gewijzigd door Flotter op 05-11-2004 10:54 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Waarom neemt men niet een Revolution 7.1, zelfde chip namelijk ook een via en volgens mij presteerd hij veel beter. Terratec maakt gewoon zaad zooi!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 10:56:
Waarom neemt men niet een Revolution 7.1, zelfde chip namelijk ook een via en volgens mij presteerd hij veel beter. Terratec maakt gewoon zaad zooi!
Ow, dit is echt een zinvolle gefundeerde bijdrage tot het topic... Ooit was Terratec idd een beetje laks met hun drivers, maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Als Nvidia eens een keer een slechtere driver maakt dan ga je ook niet meteen naar ATI rennen (of anders om)!

Ik heb zelf ook de Aureon, en heb eigenlijk nog nergens last van gehad. Nu gebruik ik ook vooral linux, al helemaal geen vage 3D ophederings crap, en niet de analoge uitgangen.

Maar het is idd wel vreemd als er nu opeens slechtere kwaliteits zou zijn. Misschien ergens een kleine instellen oid.. Vraag het anders terratec zelf :)

@Flotter: geen plaatjes bij je links!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Had je wel bij biede test de sensaura uit staan? Kan zo zijn dat het in de nieuwe drivers standaard aan staat ofzo. Ik ben ook redelijk tevreden met mijn aureon sky, nadat ik bij digital settings de clock op 48000 Hz had gezet met ip voice aan :)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Nieuwe drivers geïnstalleerd en getest, maar ik zie vrij weinig verschil... Het enige 'grote' verschil is dat het THD percentage op 32/96 van 0.0039 naar 0.0014 gegaan is waardoor dat (en de general performance) excellent is ipv very good.

Testresultaten met de 5.19.03.27 drivers:
16 bit 44.1 kHz
16 bit 48 kHz
32 bit 96 kHz
Werken de afbeeldingen zo wel?

Getest onder Windows XP Pro SP1 zonder Sensaura en met IP Voice uit.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Flotter schreef op 05 november 2004 @ 12:22:
Werken de afbeeldingen zo wel?
Nope! Niets te zien :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hm, okee. Ik zal binnen kort nog eens testen en dan m'n RMAA resultaten online zetten. Deze keer zal ik er op letten dat sensaura uit staat.
Pagina: 1