logitech mx500 gaat alle kanten op.

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb net KDe aan de praat op debian.
Mijn muis config is

Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "true"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

De muis werkt nu wel maar totaal niet gecontrolleerd.
Hoe kan ik de muis instellen zodat de muis normaal beweegt.

I'll be back

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruik:

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Device" "/dev/mouse"
Option "ZAxisMapping" "6 7"
EndSection

met /dev/mouse een symlink naar /dev/psaux (kan ook /dev/input/mice zijn, kan je makkelijk checken met een cat van het device, en dan even je muis verplaatsen)

Verwijderd

herminator schreef op 31 oktober 2004 @ 16:42:
Section "InputDevice"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Protocol" "ImPS/2"
[...]
Zoals alle moderne muizen, is de MX500 een USB muis. Als je dus geen verloopstukje gebruikt om van USB->PS/2 te gaan, moet device ingesteld staan op "/dev/input/mice". Ik heb dezelfde muis en gebruik hetzelfde protocol (IMPS/2).

Met verloopstukjes van usb muizen naar PS/2 heb ik echter al heel wat narigheid meegemaakt. Als je een USB poort kan missen, sluit je de muis beter op de poort aan waar ie voor gemaakt is.

• herminator
  • Niet online
Helaas zit de muis aan een kvm switch met ps2 converter. Ik heb nu heel wat settings veranderd in device en protocol maar het wil maar niet lukken.

I'll be back

Verwijderd

herminator schreef op 31 oktober 2004 @ 18:00:
Helaas zit de muis aan een kvm switch met ps2 converter. Ik heb nu heel wat settings veranderd in device en protocol maar het wil maar niet lukken.
Uit de 2.6 Input Drivers FAQ:
Problem:
~~~~~~~~

When I switch my KVM, my PS/2 mouse goes all crazy.

Solution:
~~~~~~~~~

Use psmouse.proto=bare on the kernel command line, or proto=bare on the
psmouse module command line.
Ofwel zet je dat commando in je bootloader (flags=psmouse.proto=bare) op de kernel= lijn in grub.conf voor grub indien psmouse statisch in je kernel is gecompiled , ofwel zorg je ervoor dat in /etc/modules.conf iets in de zin van options psmouse proto=bare komt te staan.

/etc/modules.conf wordt echter in de meeste distributies dynamisch gegenereerd op basis van aparte configuratiebestanden, in Gentoo bv. losse tekstbestanden in /etc/modules.d/ .

• herminator
  • Niet online
Ik heb nu gelezen dat psmouse.proto=imps de scroll ook aanzet.

Ik had nadat ik modprobe mousedev had gedaan in de console de muis pas aan de praat.

Moet ik perse herstarten of kan ik ook een commando geven in de console met proto=imps oid en dan startx?

De server is trouwens Debian.

[Edit]
Als ik de muis direct aan de computer zet met ps/2 converter gaat het verder wel goed. Maar dit is dus niet de ideale oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door herminator op 31-10-2004 18:55 ]

I'll be back

Verwijderd

herminator schreef op 31 oktober 2004 @ 18:50:
Moet ik perse herstarten of kan ik ook een commando geven in de console met proto=imps oid en dan startx?
Als de psmouse driver in je kernel zit, zal je moeten restarten om er andere opties aan door te geven. Dat is nog maar eens een reden waarom je eigenlijk een zo modulair mogelijke kernel dient te bakken.

Als je psmouse echter als module laadt, dan kan je die simpelweg rmmod'en en opnieuw modproben met de juiste opties (modprobe psmouse proto=imps), zonder te rebooten.

• herminator
  • Niet online
Het werkt!

De muis settings als volgt:

Section "InputDevice"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
Option "Emulate3Buttons" "false"