Linksys WAG54G & Tiscali adsl - geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb vandaag een linksys WAG54G neergezet ipv een usb speedtouch moempje.

Ik heb eigenlijk alle opties qua verbinding al gehad op die linksys maar ik kan 'm maar niet aan de gang krijgen. Als ik 'm wil verbinden via PPPoE of PPPoA krijg ik een melding dat het aanmelden niet gelukt is.
Als ik 'm op bridged laat staan doet ie op zich normaal, maar blijft 't ip adres bij het status scherm leeg...
Hoe kan ik dit het best oplossen? Ligt 't soms aan mijn mac-adres (dat die veranderd is?) of duurt het gewoon even?!?!

instellingen: RFC 1483 Bridged
vpi: 0
vci: 34
LLC

(op bridged kon ik dus ook nergens username/password invullen, terwij dat wel met die usb modem moest.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
source schreef op 31 oktober 2004 @ 16:21:
Ik heb vandaag een linksys WAG54G neergezet ipv een usb speedtouch moempje.

Ik heb eigenlijk alle opties qua verbinding al gehad op die linksys maar ik kan 'm maar niet aan de gang krijgen. Als ik 'm wil verbinden via PPPoE of PPPoA krijg ik een melding dat het aanmelden niet gelukt is.
Als ik 'm op bridged laat staan doet ie op zich normaal, maar blijft 't ip adres bij het status scherm leeg...
Hoe kan ik dit het best oplossen? Ligt 't soms aan mijn mac-adres (dat die veranderd is?) of duurt het gewoon even?!?!

instellingen: RFC 1483 Bridged
LLC

(op bridged kon ik dus ook nergens username/password invullen, terwij dat wel met die usb modem moest.
Heb je een tiscali verbingin via KPN-ADSL of via het babyXL (tiscali-wholesale) dsl netwerk?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• source
KPN, teminste, ik kan 't niet terugvinden... maar ik dacht kpn

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• source
had 't nog niet erbij gezet, omdat het niet nodig was, maar 't gaat om de opstelling bij m'n moeder en daarom weet ik ook niet precies of ze bij KPN zit. Ik heb de bevestiging nagekeken en daar stond het niet bij.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je moet pppoa gebrruiken, kpn-adsl is geen rfc1483.

• source
Dat had ik geprobeerd maar kreeg toen de melding dat het inloggen mislukt was. Zou 't uitmaken of de verbinding via babyxl gaat?

Verwijderd

Ik heb deze router ook vorige week gekocht en er zit een los papiertje bij waarop per Internet Provider bijstaat wat de settings zijn.

• source
klopt idd, maar tiscali staat er niet bij. Maar misschien heeft 't met 't mac-adres te maken. Deed die modem 't bij jou gelijk toen je 'm aansloot?

Verwijderd

tiscali via kpn gebruikt de instellingen:
service: routed pppoa
vpi: 8
vci: 48
en evt vcmux

offtopic:
joepie, mijn 100ste post

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 15:25 ]

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Hou rekening met de leasetijd van een ipadres. Dus als je een nieuw modem aansluit, die dus een ander mac adres heeft moet je sowieso 2 uur wachten voordat je modem weer een ip krijgt.
Daarnaast heeft het kpn netwerk hele andere instellingen dan het babyxl netwerk!

• source
mijn laatste noob-vraagje dan maar: lease-tijd...!? moet je modem dan UIT staan ? of moet ie aan staan met de dsllijn erin voor 2 uur??

Verwijderd

source schreef op 01 november 2004 @ 13:47:
mijn laatste noob-vraagje dan maar: lease-tijd...!? moet je modem dan UIT staan ? of moet ie aan staan met de dsllijn erin voor 2 uur??
Hoi, ik heb ook een wag54g via tiscali adsl (surf abonnement) loopt perfect.
Mijne gaat via Baby-xl. Instellingen hiervoor zijn:
RFC 1483 Bridged
LLC

en je hoeft nergens een wachtwoord/username in te vullen van tiscali in de webbased interface van de router.

Indien je je sagem usb modem hebt gebruikt vlak voor dat je de wag54g aansluit moet je 1 uur wachten bij tiscali tot dat je een nieuw IP krijgt toegewezen.. erg irritant vind ik zelf, maar goed ;)
Welke wag54g heb je ? de annex a of b?
Pagina: 1