ik ben bezig met het schrijven van een scriptje tbv serious samourize, maar het scriptje verdween steeds op mysterieuze wijze. nu heb ik achterhaald hoe dat komt: mijn virusscanner (kaspersky 5.0) vindt dat het om een virus gaat ( TrojanDownloader.JS.gen om precies te zijn)
ik heb ook achterhaald welk stukje code niet mag:
ik ben eigenlijk heel beroerd met vbscript, maar dit zou gewoon moeten werken lijkt me. maarja als ik dit stukje dus in de code zet, en de code opsla wordt de code dus gelijk verwijderd. (zonder dit stukje blijft het dus wel staan) nu ben ik niet zo geinteresseerd in oplossingen als "zet je virusscanner uit" of "neem een andere virusscanner" .. wat ik wel graag zou willen weten: hoe kan ik de datum op een andere manier naar een bestand schrijven? of wat doe ik hier fout waardoor kaspersky vindt dat het een virus is?
ik heb ook achterhaald welk stukje code niet mag:
code:
1
2
3
4
5
6
| set fs=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.CreateTextFile("datum.tmp",true)
f.write(date())
f.close
set f=nothing
set fs=nothing |
ik ben eigenlijk heel beroerd met vbscript, maar dit zou gewoon moeten werken lijkt me. maarja als ik dit stukje dus in de code zet, en de code opsla wordt de code dus gelijk verwijderd. (zonder dit stukje blijft het dus wel staan) nu ben ik niet zo geinteresseerd in oplossingen als "zet je virusscanner uit" of "neem een andere virusscanner" .. wat ik wel graag zou willen weten: hoe kan ik de datum op een andere manier naar een bestand schrijven? of wat doe ik hier fout waardoor kaspersky vindt dat het een virus is?
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak