Hoe tweak ik een savage4?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb al ff gesearcht, maar het programmaatje op www.tweakfiles.com werkt niet. Ik heb een diamond stealth III. En ik ben natuurlijk ontvreden over de prestaties. :r

Iemand?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:15

tweakerbee

dus..?

Gooi 'em het raam uit!

edit:

Nee, koop een GeForce2MX of zo.. De savage4 heeft echt beroerde prestaties!

You can't have everything. Where would you put it?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Je hebt dat programma van Tobbe gedownload? Of S3Tweak?
Ik gebruik nu zelf naar volle tevredenheid JGC's Tweaked Savage4 driver 2.4B1
(ja, zelf gemaakt)
Kijk maar op http://www.jgc.f2s.com voor dat ding. Kan ik tenminste UT een beetje fatsoenlijk draaien...

• Okasha
  • Niet online
oke ik heb nu dat s3 savage tweaker programma, maar daar kan ik niet het aantal mhzen van het geheugen of de video cpu van overclocken. Heeft iemand hier nog iets voor?
En welke functies moet ik allemaal aan en uit zetten in die s3 savage tweaker?

Een heleboel dingen zijn uitgeschakelt, en daar kan ik verder niets mee doen.
Behalve:

General:
MMX in Direct Draw (niet aangevinkt)

More General:
Video texture only (uit)
Auto AGP memory (uit)
Disable Fog (uit)
Detail Bias (in het midden)

Open GL/ MiniGL
staan allemaal uit? kan ik niet veranderen

Other:
CPU IDLE
High cpu priority
fast dram
fast pci
agp bus transfer rate
fifo queue size

WAt betekend dit alles en wat moet ik ermee doen?

heel erg bedankt alvast

• _JGC_
Vergeet die tweaker maar. Als je niet weet wat het is, dan afblijven. Installeer gewoon mijn driver van http://www.jgc.f2s.com en installeer daarna S3Tweak die daarbij dit. Vervolgens kun je overklokken

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:02
Op maandag 01 januari 2001 15:57 schreef _JGC_ het volgende:
Vergeet die tweaker maar. Als je niet weet wat het is, dan afblijven. Installeer gewoon mijn driver van http://www.jgc.f2s.com en installeer daarna S3Tweak die daarbij dit. Vervolgens kun je overklokken
hoe dan? :?

This message was sent from a galaxy far, far away.

• _JGC_
Met S3Tweak. Krijg je het Savage4 logo in de systray. Daar klik je met je rechtermuisknop op, en vervolgens op Overclock.

Overigens moet je S3Tweak dan wel installeren in advanced mode, anders krijg je dat niet te zien

• Okasha
  • Niet online
Bij mij zegt ie bij het starten van dat programma (win2000 prof)

Program Error

S3tweak.exe has generated errors and will be closed by windows. You need to restart the program.

An error log is being created.

????????????

• _JGC_
S3Tweak only works on Windows 95, Windows 98 and other Win9x-based systems (including Millenium Edition). Windows2000 support is planned, and possibly Windows NT as well.
Vreemd he? Overigens kan je helemaal nix met een Savage4 en W2K. Die drivers van S3 daarvoor zijn zwaar k*t, en tweaken kan ook niet. Overklokken zou moeten lukken met Powerstrip, maar als ik mijn geheugen op 166MHz instel, dan doet alles het gewoon nog en zie ik geen pixelfouten (terwijl ik die normaal bij 154 al zie)

• Geert
Op maandag 01 januari 2001 16:12 schreef _JGC_ het volgende:
Met S3Tweak. Krijg je het Savage4 logo in de systray. Daar klik je met je rechtermuisknop op, en vervolgens op Overclock.

Overigens moet je S3Tweak dan wel installeren in advanced mode, anders krijg je dat niet te zien
enne
standaart staat MClk (?) op 155.1
en EClk (?) op 159.9

hoever kan ik gaan (ong) zonder um kapot te maken?

• _JGC_
Dat is behoorlijk hoog. Zeker een Stealth 3 S540 Xtreme?
MCLK is je geheugen, die kan je net zolang ophogen tot je denkt dat de pixelfouten ondraaglijk zijn. ECLK is de chip. Die kan je net zo hoog ophogen totdat ie vastloopt (overigens valt het in 2D wel mee, ik heb nu zelf een warmteprobleem als ik in 3D ga spelen)

• Geert
Op maandag 01 januari 2001 17:56 schreef _JGC_ het volgende:
Dat is behoorlijk hoog. Zeker een Stealth 3 S540 Xtreme?
MCLK is je geheugen, die kan je net zolang ophogen tot je denkt dat de pixelfouten ondraaglijk zijn. ECLK is de chip. Die kan je net zo hoog ophogen totdat ie vastloopt (overigens valt het in 2D wel mee, ik heb nu zelf een warmteprobleem als ik in 3D ga spelen)
hoe hoog staat die ECLK van jou?

Verwijderd

door de pot spoelen???

• _JGC_
Ik had standaard een kaartje draaien op 110/125 (ECLK/MCLK). Dat kan natuurlijk niet, zo traag, slechts 60FPS in UT, dat moet beter...
Maar ja, na 15 minuutjes spelen op standaardsnelheid al hangen. Oplossing: SCSI kabel onder het mobo doorgetrokken (niet door de WC gespoeld dus). Nu draait ie 135/155 zonder vastlopers. destijds is 143/155 ook wel mogelijk geweest.
Pagina: 1