1 Pc geen toegang in netwerk met 2 pc's.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik heb een netwerkje met router en chello verbinding. Nu werkt alles prima, alleen ik krijg tot een pc geen toegang via het netwerk.

Overzicht:

Chello aansluiting -> Router -> - PC 1 / PC 2
PC 1: Win2K
PC 2: WinXP

Ik heb op PC 1 een "standaardgebruiker" account toegevoegd bij "Gebruikers en wachtwoorden". (in Configuratiescherm)
Ditzelfde heb ik gedaan op PC 2.

Nu kan ik PC 1 vanaf PC 2 in het netwerk wel benaderen door in te loggen met het account, maar ik kan niet PC 2 benaderen vanaf PC 1.

Nu heb ik dus al gekeken of het aan de ingebouwde firewall ligt van XP, en/of er dus een andere firewall op PC 2 staat die PC 1 niet toelaat. Echter heb ik hier niks van kunnen vinden.

Ziet iemand het probleem?? _/-\o_

(Argh sorry in verkeerde thread gepost)

[ Voor 9% gewijzigd door robbertvi op 31-10-2004 15:51 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 14:47

janklp

FortyTwo Capital

offtopic:
* offtopic: het probleem is dat het niet werkt :P

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
ga naar control panel > users and passwords > advanced tabblad > bij adv user advanced klikken > klik op users > ga naar properties van guests, en haal vinkje weg bij "account is disabled"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Januszjes schreef op 31 oktober 2004 @ 15:52:
offtopic:
* offtopic: het probleem is dat het niet werkt :P
offtopic:
Als het nu nog grappig was... Reageer dan liever gewoon niet :Y)

Maar goed, inderdaad niet echt het juiste subforum om dit te vragen :P

Network Troubleshooting of Windows Operating Systems passen veel beter, maar verplaatsen doe ik niet :o Ik sluit 'm, omdat er al heel wat over is gezegd, de FAQ in NT geeft waarschijnlijk al antwoord en verplaatsen naar NT lijkt me dan ook niet handig. <-- inderdaad de guest account aanzetten en klaar. Denk wel even aan de veiligheid :P

Als het nog niet lukt met die FAQ + de tip hier (en evt. andere tips in de GoT-search (beperk je tot NT en evt. WOS: werkt het beste)): open gerust een nieuw topic in NT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.