Probleem met Gallery op WINNT IIS server

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik heb sindskort een domein met hosting bij Sohosted draaiende op een Windows NT IIS server.

System Windows NT SOHOSTED03 5.2 build 3790
Build Date Jul 13 2004 17:31:56
Server API CGI/FastCGI
Virtual Directory Support enabled
Configuration File (php.ini) Path C:\WINDOWS\php.ini
PHP API 20020918
PHP Extension 20020429
Zend Extension 20021010
Debug Build no
Thread Safety enabled
Registered PHP Streams php, http, ftp, compress.zlib

Het werkt op zich prima. Alleen krijg ik Gallery (http://gallery.menalto.com) maar niet aan de gang. Zoals in de handleiding van Gallery staat moet ik het een en ander aanpassen in de instellingen. Hier een voorbeeld:

Find the php.ini file (should be in your system root directory, e.g. C:\winnt\ or C:\windows. Open it in Notepad. Locate the line that starts with error_reporting . Change the line to read: error_reporting = 2039 . Then change the line that starts with session.bug_compat_warn to session.bug_compat_warn = 0. ............

1) Hoe kan ik in die php.ini file komen? Heb ik hier uberhaupt wel toegang toe? Kan ik dit bestand opzoeken met wsftp? Of moet ik iets apparts intikken in de adressenbalk?

2) En hoe kan ik bestanden beveiligen/vrijgeven? Met Linux ging dit altijd heel makkelijk via chmod? Hoe werkt dit met de Windows NT IIS server?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

1) Hoe kan ik in die php.ini file komen? Heb ik hier uberhaupt wel toegang toe? Kan ik dit bestand opzoeken met wsftp? Of moet ik iets apparts intikken in de adressenbalk?
Als het shared hosting is, kom je hier als het goed is niet bij :)
2) En hoe kan ik bestanden beveiligen/vrijgeven? Met Linux ging dit altijd heel makkelijk via chmod? Hoe werkt dit met de Windows NT IIS server?
Dit gaat via het instellen van NTFS-rechten; wellicht dat een en ander geregeld is via een Control Panel. Dit is echter afhankelijk van de hoster :)

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 31-10-2004 15:47 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pietjepo
Ok.

Wanneer ik in gallery een foto wil uploaden, krijg ik de volgende foutmelding.

Processing status...

- Adding 100_0058.jpg
Resizing/compressing original image
No resizing required
Warning: exec() has been disabled for security reasons in c:\domains\vc-havoc.com\wwwroot\gallery\platform\fs_win32.php on line 169

Error: Unable to make thumbnail (0)

Als ik in dat bestand in regel 169, kijk, dan staat daar het volgende:

function fs_exec($cmd, &$results, &$status, $debugfile) {

// We can't redirect stderr with Windows. Hope that we won't need to.
return exec($cmd, $results, $status);
}

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen? Of staat Gallery erom bekend dat het niet draait op een Windows NT IIS server?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen? Of staat Gallery erom bekend dat het niet draait op een Windows NT IIS server?
Het zal best draaien op IIS / Windows, maar ik vraag me af of je het werkend gaat krijgen op shared hosting. :) Het enige wat je kan doen is dit voorleggen aan je hoster, omdat je waarschijnlijk tegen rechtenbeperkingen aanloopt :)

Maar wil je per se Gallery hebben? Er zijn ook andere gratis scripts voor bijvoorbeeld ASP.Net (NGallery); deze zouden geen problemen moeten opleveren :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pietjepo
Kheb net geprobeerd om NGallery te installeren. Kheb het volgende gedaan:

Laatste versie geupload (ngallery-binary-1.6.1.exe)

Daarna het bestand uitvoeren om ngallery te installeren.

Nu krijg ik de volgende foutmelding:

'Setup could not detect Microsoft Internet Information Server v5 or later.Please install it before attempting to install this application?'

Kan ik dit sciptje op een andere manier aan de praat krijgen? Of weet er iemand nog een alternatief voor een fotoalbum scriptje?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pietjepo schreef op 31 oktober 2004 @ 16:43:
Kheb net geprobeerd om NGallery te installeren. Kheb het volgende gedaan:

Laatste versie geupload (ngallery-binary-1.6.1.exe)

Daarna het bestand uitvoeren om ngallery te installeren.

Nu krijg ik de volgende foutmelding:

'Setup could not detect Microsoft Internet Information Server v5 or later.Please install it before attempting to install this application?'

Kan ik dit sciptje op een andere manier aan de praat krijgen? Of weet er iemand nog een alternatief voor een fotoalbum scriptje?
probeer eens: coppermine :)
http://coppermine.sf.net

• pietjepo
Ok thanx. Ik zal het scriptje eens gaan proberen. Ik zit alleen nog met het probleem dat ik niet weet hoe je permissions in kunt stellen. Chmod is toch alleen voor Unix?

Hoe doe ik dit met de Windows NT IIS server? Via het control panel kan ik alleen hele directories beveiligen. Ik heb nu geen directories beveiligd. Dus betekent dat in feite dat alle directories zijn ingesteld op 777 (unix) (??)

If you're on a windows server, you'll have to set permissions accordingly as well (usually the webserver runs under the user name "IUSR_hostname" - you'll have to set rwx-permissions for this user).

Wat wordt hiermee bedoeld? Wat is die IUSR hostname en wat zijn rwx permissions?
Pagina: 1