Ik heb een probleem. Ik ben javascript aan het leren en heb een popup gemaakt.
nou heb ik een bestand gemaakt(index.php) en wil dat als de site wordt geopend dat dan die popup verschijnd.
Ik heb de java code in de <head> tag gezet.
Dit is de gehele code
Dit bestand is als php bestand opgeslagen.
het probleem is dat php het javascript niet uitvoerd. Ik snap niet waarom.
Als ik het bestand opsla als .html bestand werkt het wel maar doet het php gedeelte het niet. dat vind ik logisch.
Ik heb geprobeerd om er 2 bestanden van te maken dus index.php en test.html
In test.html staat dan dat javascript gedeelte en in index.php include ik het bestand test.html.
Ik snap niet waarom php, javascript niet uitvoerd. En op php.net vond ik wel iets maar dat begreep ik niet echt. Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
Ik erbij moet zeggen is dat ik php kan bekijken thuis omdat ik apache server draai. ik heb ook gekeken bij google of ik in het config bestand van apache soms java script moet "activeren" net als bij php maar dat kon ik niet vinden
JavaScript:
1
2
3
4
5
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin window.open('menu.php', '', 'width=800, height=800 ') // Eind --> </script> |
nou heb ik een bestand gemaakt(index.php) en wil dat als de site wordt geopend dat dan die popup verschijnd.
Ik heb de java code in de <head> tag gezet.
Dit is de gehele code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <html> <head> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin window.open('menu.php', '', 'width=800, height=800, toolbar=0, scrollbars=0, location=0, status=0, menubar=0, resizable=0') // Eind --> </script> <TITLE>Welkom</TITLE> </head> <body> <strong><a href="?pagina=Home">Home</a></strong><br><br> <strong><a href="?pagina=Test">Test</a></strong><br><br> <?php switch($_GET['pagina']) { case "Home" : $page="Pagina/Home.inc";break; case "Test" : $page="Pagina/Test.inc";break; default: $page="Pagina/Home.inc";break; } include($page); ?> </body> </html> |
Dit bestand is als php bestand opgeslagen.
het probleem is dat php het javascript niet uitvoerd. Ik snap niet waarom.
Als ik het bestand opsla als .html bestand werkt het wel maar doet het php gedeelte het niet. dat vind ik logisch.
Ik heb geprobeerd om er 2 bestanden van te maken dus index.php en test.html
In test.html staat dan dat javascript gedeelte en in index.php include ik het bestand test.html.
Ik snap niet waarom php, javascript niet uitvoerd. En op php.net vond ik wel iets maar dat begreep ik niet echt. Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
Ik erbij moet zeggen is dat ik php kan bekijken thuis omdat ik apache server draai. ik heb ook gekeken bij google of ik in het config bestand van apache soms java script moet "activeren" net als bij php maar dat kon ik niet vinden
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 14:52 ]