Speedtouch 510 verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds kort heb ik adsl via Planet Internet. Bij het pakket is het modem Speedtouch 510 geleverd. De modem heb ik aangesloten op mijn router (tornado 242). Eén pc krijgt toegang tot het Internet via een van de switchpoorten van de router (niet draadloos). Een ander pc (download-pc die in beginsel altijd aanstaat) krijgt via een draadloze verbinding toegang tot het internet (Protocol 802.11g, web-key en mac-control).

Alles draait perfect. Op beide pc's heb ik Internet. Het vreemde is dat zodra ik de pc (staat beneden) die verbonden is via de switchpoort van de router uit zet, het modem de verbinding verliest met het Internet. Eén van de lampjes op het modem gaat oranje knipperen. Het modem probeert dan contact te maken maar dat lukt niet. Gevolg is dat de pc boven (draadloze) natuurlijk ook geen verbinding meer heeft. Zet ik de pc benenden weer aan dan is de verbinding binnen een minuut weer hersteld.

Ben aan het zoeken geweest maar kom er nog niet uit. Handleiding er ook al bijgehaald. Op een of ander manier breekt het modem de verbinding af, zodra de netwerkkaart (3com) van de pc beneden geen signaal meer geeft (omdat pc uit is gezet.)

Moet dus ergens in modem een instelling zijn die er voor zorgt dat ie altijd online blijft.
Iemand een suggestie voor dit probleem?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Is dat geen software matige instelling van je besturings systeem? Dat ie de gateway verbreekt?

Speedtouch freak

Verwijderd

Zeker ingesteld dat ie moet "inbellen". (connecten) ipv always on?

• HofmanJaap
  • Niet online
Bij de modeminstellingen (http://10.0.0.138/index.htm). Staat mode=always on). Dus dat lijkt wel goed te zitten.

[ Voor 82% gewijzigd door HofmanJaap op 31-10-2004 14:36 ]

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01 09:49
Hoe connect je router naar je modem? ik heb hier ook problemen mee gehad, dit kwam volgens mij doordat de 510 ook een router is. Heb toen een adere config file in de modem geladen waardoor hij weer gewoon modem werd, daarna de router op een vast ip gezet (10.0.0.150 dacht ik) en toen werkte het zonder problemen.

Verwijderd

HofmanJaap schreef op 31 oktober 2004 @ 14:34:
Bij de modeminstellingen (http://10.0.0.138/index.htm). Staat mode=always on). Dus dat lijkt wel goed te zitten.
Je moet in je speedtouch even in je connections settings even je login en ww inzetten en opslaan.

ga naar internet explorer or what ever.

type in 10.0.0.138 (enter)

ga naar de connections oid.

daar kun je je login gegevens zetten van je isp.

nu hoef je niet meer intebellen (inloggen vanaf pc) nu sta je altijd online met je speedtouch.

• HofmanJaap
  • Niet online
Aan: DJ-R:
Ok, en hoe doe je dat dan "andere config file". Verder bedoel je dat het private ip:10.0.0.15 in de router moet zetten als vast ip adres (de tornado)?

• HofmanJaap
  • Niet online
Plex_Force
Vreemde is dat deze gegevens al staan opgeslagen in het modem. Zou het ook wellicht komen dat ik de install cd van kpn alleen gedraaid heb op de pc beneden?:

[ Voor 3% gewijzigd door HofmanJaap op 31-10-2004 14:43 ]

• DJ-R
heb het gedaan met een programmatje op de bijgeleverde cdrom (was wanadoo trouwens, maar zou het zelfed meoten zijn want de cd is van kpn) volgens mij kan het ook via de modeminstellingen.

de cofig file heet :ADSL_pptp.ini

www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

heb eerst de modem aangesloten op de pc om dit te doen, daarna installatie procedure van de cd-rom gerund. vervolgens de router ertussen gehangen en als connectie methode "vast ip adres" gekozen

• _WgV_
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

Volgens mij moet je die install cd dus niet draaien, als je er een router tussen hebt hangen.

edit:

Ow ik dacht dat die ook wat aan de instellingen van je pc veranderd?

[ Voor 33% gewijzigd door _WgV_ op 31-10-2004 14:51 ]

#StopBurningStuff

• DJ-R
volgens mij zorgt die cd er juist voor dat de inloggegevens in het modem komen te staan. de router hoeft vervolgens niet meer " in te bellen" maar heeft een vast ip

Verwijderd

HofmanJaap schreef op 31 oktober 2004 @ 14:42:
Plex_Force
Vreemde is dat deze gegevens al staan opgeslagen in het modem. Zou het ook wellicht komen dat ik de install cd van kpn alleen gedraaid heb op de pc beneden?:
Ligt aan je installatie. Heb je een groene cd of een blauw/witte cd van kpn gekregen?

• DJ-R
bijna vergeten:

je moet in de router ook de DNS servers instellen en de gateway (10.0.0.138 uit m'n hoofd

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 14:51:
[...]

Ligt aan je installatie. Heb je een groene cd of een blauw/witte cd van kpn gekregen?
En heb je een R4.0 of een R4.2 Zit ook weer verschil in! De ene werkt met ini files de andere met template

Speedtouch freak

• HofmanJaap
  • Niet online
Heb de versie R4.2 met groen-witte cd van kpn.

Als ik verder mijn router via een static ip instel kan ie geen verbinding maken. Wat moet het Subnetmask zijn? Je zou zeggen 255.0.0.0.

[ Voor 61% gewijzigd door HofmanJaap op 31-10-2004 15:12 ]

• DJ-R
het subnet mask zou je in de modeminstellingen terug moeten kunnen vinden. Zit hierop een andere aansluiting dus kan het niet voor je controleren

• HofmanJaap
  • Niet online
Goed, weer iets verder met het speurwerk. Heb de install-kpn cd eens gedraaid op de pc boven. Tijdens de installatie krijg je een keuze met welk netwerk-id van de pc boven ik contact wil maken met het internet. Deze info zet ie denk ik ergens in het modem. Na een succesvolle installatie blijkt de verbinding ineens weg te vallen als ik de pc-boven uit doe. Nu is de situatie ineens omgedraaid. Zie in de logs van het modem dat de netwerkkaart van de pc boven is uitgelogd en daarmee wordt ook de verbinding met het internet verbroken (lampje modem knippert opeens oranje). Wordt hier wel een beetje moe van. Hoe nu het modem te configuren dat deze altijd on-line blijft?

[ Voor 5% gewijzigd door HofmanJaap op 02-11-2004 00:19 ]

• Cybersijp
  • Nu online
Jaap,

Reset je modem nou eens hard. Dus ff een minuut de stroom eraf, plus ff het knopje van je modem indrukken.(bovenop geloof ik, al naar gelang de stand van het modem :P )

Daarna met je pc via je browser door naar http://10.0.0.0.138 te navigeren, het modem opnieuw instellen.

In het vak "basic" ff de gegevens van je operator invullen. Dhcp staat standaard aan, en ip's worden standaard vanaf 10.0.0.150 vergeven geloof ik.

That should do the trick, je kan evt ff cd draaien op je pc maar als je tcp/ip protocol hebt geinstallerd moet je nu gewoon met beide pc(ook onafhankelijk van elkaar) het net op kunnen :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• HofmanJaap
  • Niet online
Cybersijp:
Harde reset uitgevoerd. Op een af andere manier verwijst het private ip 10.0.0.150 keihard naar een specifieke netwerk-id. Is deze niet bereikbaar (pc uit), dan gaat modem ook off-line. :(

[ Voor 3% gewijzigd door HofmanJaap op 02-11-2004 00:31 ]

• Cybersijp
  • Nu online
Okay, dan zit het dus niet in je modem/router maar dus in je pc's welke je aangesloten hebt op je modem. Gooi eens in apparaatbeheer je netwerkkaart weg en reboot. Install tcp/ip protocol (staat bij default aan geloof ik.) en dan moet het lukken.

Je zegt dat het private ip adres verwijst naar een specifiek netwerk id? dan is de router dus nog niet hard gereset. Immers dan is alles weg(qua instellingen op de router) :)

[ Voor 2% gewijzigd door Cybersijp op 02-11-2004 00:56 . Reden: tis geen stack tis protocol :) ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• HofmanJaap
  • Niet online
Bedankt voor degene die de moeitte hebben genomen om op mijn post te reageren. Probleem zat in de bekabeling, Isra-punt was niet goed. Inmiddels verholpen door kpn. Verbinding lijkt nu wel goed te zijn. :)
Pagina: 1