[After Effects] Letters laten tekenen

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ik ben aan het proberen letters te laten teken. Ik heb dus met paint tool letters gemaakt, deze kan ik automatisch laten tekenen, door bij end automatic keyframe van 0 naar 100 te laten gaan.

Nu wil ik dus weten of er ook zoiets is voor letters, want mijn paint skills zijn nou niet zo goed dat ik uit de vrije hand letters kan tekenen :p.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

daar is een plugin voor die 'stroke 3d' heet:

http://www.trapcode.com/products_3dstroke.html

Je tekent een vector figuur in illustrater, copy/paste dat naar een masker of naar paths in after effects, en je hebt een wereld van plezier ;)

Stoer; Marduq

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Hmmz dat copy pasten werkt niet helemaal, maar die plug-ins zijn echt relaxed. Thnx iig voor dat, maar wil dus eigenlijk gewoon getypte text tevoorschijn laten komen.

• XangadiX

XangadiX

ow... :/

uhm, dat kan op een aantal manier, je kunt afx script gaan leren (googlen op afx 'expressions'), maar als je 6.5 hebt dan hebben ze een hele berg animatie presets erbij gedaan en daar zit 'type on' gewoon tussen.

Anders zou ik een textlayer maken en daar een maskertje overheen laten schuiven, cursor er zelf bij animeren.

Overigens moet ik zeggen dat mijn allermooiste type-on filmpje ooit is gemaakt met een voor 25 euro gekocht groen/zwart monochroom schermpje van een oude MSX met een composiet in signaal. Daar mijn videokaart op aangesloten en een dos-box geopend en daar ben ik in gaan tikken. Dan heb je EN het goede lettertype (wel op full screen zetten) EN je hebt al een dikke echo (oude monitor) en je hebt de tiksnelheid goed (je tikt het zelf in immers). Dat heb ik dus weer gefilmt en in afx gestopt. Woei. 8)

En toen kwam ik erachter dat ik stomme spelfouten had zitten maken :/

Stoer; Marduq

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Oke nog ff zitten klooien, maar als je gewoon outlines van maakt in after effects zelf, werkt het wel gewoon met die 3d stroke. Dus thnx voor de info, en als je nog meer plug-ins weet post ze gerust :P.

• XangadiX

XangadiX

ik wil wel een paar leuke googles posten:

steadymove pro
atmorex fluids
buena swatch buckler
conoa
cyberzeka
darksim