Toon posts:

Chello 2 klantennummers op 1 adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lekker alles klaar staan om de verwisseling van het modem op te vangen....
dus effe router ertussen uit en schone win 98 pc met IE6 er voor in de plaats.
Blijkt na inloggen op http://provisioning.upc.nl na een poos dat het oude modem onze een ander klantnummer te staan dan de nieuw Thomson...
Als ik een poging doe om het aanbod om een pc te vervangen aanklik krijg ik een foutmelding "onbekende fout" handig :(

Bellen dus... dit gaat niet lukken zo.
Allereerst wordt je natuurlijk door alle simpele zaken heen genomen om tot de conclusie te komen dat het probleem hetzelfde is als waar je mee begon....

tja..... echt opschonen van de database had hij geen rechten voor.....
Hulpmiddel: ik maak een nieuw tijdelijk account aan... en bel je morgen terug..
Werkelijk: er werd keruig teruggelbedl met een nieuw account.
Voor de zekerheid onder het oude account even alles vrijgegeven en modem uit en weer aan en inderdaad een ander ip nummer......
Uit de 10.x.y.z reeks ik kon zelfs al google pingen maar ik kwam niet door de registratie heen....
Na wat herstarts/vrijgaves kreeg ik weer een andere ip: uit de 213 reeks
Google kon ik niet pingen (zaag wel het ip nr als het pingen start maar meer gebeurt er niet0.
Kan wel de http://provisioning.upc.nl pingen .... maar de pagina om te registreren krijg ik niet meer open.
Voordat ik weer een hele poos aan de foon ga hangen hebben jullie nog suggesties?

Systeem dus: schone 98 installatie met IE6 SP1, 3COM 509B netwerkkaart.
Het verbinden gaat dus wel maar ik kom niet verder zo.
de 3COM netwerkaart werkt al jaren probleemloos en met een gekloonde andere kaart heb ik hetzelfde probleem.. Als ik een andere (bijv realtek) neem dan krijg ik geen ip nr. er zitten dus blijkbaar conflicten in, want ik had de 3Com wel eerst vrijgegeven....

Edit: volgens de gegevens zou ik een A2000 gebruiker met Eurodocsis modem zijn... dat kan ik wel zoen..
Als ik nu na een half uur weer alles aansluit dan krijg ik een 62-reeks ip nr...
Degegevens staan er mooi op het scherm maar na eerst het modem en daarna de netwerkaart proberen te bevestigen nog steeds dezelfde fout.... "onbekende fout".
Beveiligingsbeleid staat op extreem laag, geen firewall. cookies schoon (schone install) , met Mozilla hetzelfde probleem....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds welkom.

Verwijderd

Dit is een tipisch chello probleem dus dat zal dan ook door hun opgelost moeten worden, verder heb ik als enige suggestie dat je de ethernet kaart verwisselt voor een andere welke aan het modem hangt.

Het zou EVENTUEEL zo kunnen zijn dat zowel je mac van je modem ook je mac van je netwerk kaart 'schoon' moet zijn. ( of even je mac addres veranderen van je netwerk kaart ) nogmaals tis maar een suggestie..

Verwijderd

Topicstarter
een andere kaart heb ik ook al geprobeerd... helaas.
vrees dat er nu een kruislinkse kortsluitng inzit die inderdaad doorChello opgeschoond moet worden..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
Dit probleem had ik ook en is opgelost door een nieuwe modem. Ze weten van het probleem af, en er word aan gewerkt. Voor de rest is het afwachten :(.

Verwijderd

Topicstarter
Om 17 uur kwam na weer een paar telefoontjes het verlossende woord.
Het conflict zou opgelost zijn in de database inloggen met naam en nieuw ww..
Mooi niet... "verkeerd ww"... :(
Dus 2 opties... hebben ze het tijdelijk account definitief gemaakt hebben of zou het oude wachtwoord nog steeds werken bij het "oude" account...
Het laatste dus... :)
Na 3 dagen weer internet..
Het werkt als voorheen, = goed, maar de verhoogde speed is nog niet doorgevoerd.

Er was hier geen nieuw modem nodig, kwestie van een fout inde administratie ... :(
De laatste 3,5 jaar relatief weinig te mopperen, maar bij migraties en modem swaps blijken ze nog steeds niet altijd de zaak in de hand te hebben (bij alle keren mis gegaan.... terwijl je wel vraagt:
" en nu.... wel ok?
meneer, een eitje dat aansluiten..."
't is dat ik zelf hier goed na kon gaan of alles technisch goed was maar een leek zit hier met de handen in het haar en is heel wat meer belgeld kwijt...
Als je bij de eerste melding niet opgelet had (verkeerd modem...) , leek op het scherm verder alles ok (mac adressen) .... behalve "onbekende fout" waarmee de registratie niet afgemaakt kon worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 21:52 ]

Pagina: 1