Ik heb gister een nieuwe HD (Maxtor, 40 gig) in mijn pc geinstalleerd. Ik heb deze ingedeeld in een G en H, omdat op de oude harde schijf nog een C en een D-schijf staan en omdat het installeren zonder de oude harde schijf erin niet lukt (ander vaag probleem). Zowel op de G-schijf als op de C-schijf staat windows XP. Het probleem is dat als ik de oude harde schijf uit mijn pc haal, de nieuwe harde schijf niet meer opstart. Dan zegt ie dat er een boot failure is en wil ie een boot floppy oid. Kan het zijn dat de nieuwe windows-installatie nog gebruik maakt van de bootbestanden van de oude? Als dat zo is, hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb de recovery console geprobeerd maar daar kan ik alleen maar kiezen om 1: C:\Windows\ te repareren. Er staat dus geen G:\Windows oid bij. Dus ik heb /fixboot gedaan voor de C-schijf maar dat had geen nut. Verder heb ik bij de SFC ook scannow en zo gedaan maar dat helpt ook niet. Ik kon verder niets bij de search vinden wat ik herkende.
Ik werk nu trouwens onder de windows-versie op de G-schijf en die werkt op het booten na perfect.
Ik heb de recovery console geprobeerd maar daar kan ik alleen maar kiezen om 1: C:\Windows\ te repareren. Er staat dus geen G:\Windows oid bij. Dus ik heb /fixboot gedaan voor de C-schijf maar dat had geen nut. Verder heb ik bij de SFC ook scannow en zo gedaan maar dat helpt ook niet. Ik kon verder niets bij de search vinden wat ik herkende.
Ik werk nu trouwens onder de windows-versie op de G-schijf en die werkt op het booten na perfect.