[XP] Langzame Verbinding

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey beste GoT vrienden :+

Ik heb een DELL Dimension XPS M200S.

Specifications:

200 Mhz Pentium with MMX technology, 4.3GB, 64 MB SDRAM, 512K cache, 56K modem, ethernet ports, home networkable,, System also includes High quality SDRAM, not EDO RAM, in this system. Will throw in microphone. System has 1 5.25" and 2 3.5" bays for multiple upgrades to enhance this awesome system. Has multiple ports including parallel, USB for printers, zip drives, etc.

Meer informatie; Support.Ap.Dell.COM

Heb er een oude 4 MB o.i.d PCI VGA in zitten samen met een 3COM NIC.

Hier draait Windows XP Professional NL op.

Nou heb ik hier ook AppServ op geinstallerd. Pakket dus met Apache. MySQL, PHP en PHPMyAdmin. Hierdraait mijn forum op. Maar dit forum is zeer langzaam. Voorheen had ik dit op mijn eigen systeem draaien en daar was het super snel.

Per pagina neemt het laden zo'n 1 / 2 seconden tijd in beslag via die server.

Waar kan dit aan liggen? Aan de verbinding kan het dus niet liggen want op mijn PC is het dus wel snel zoals hierboven ook al vermeld.

Ikzelf dacht de HDD of te weinig MB Ram. De hardeschijf is 3 of 4 GB en ligt onder de 5400 RPM. Er zit ook 2x 32 SD Ram in van ik dacht 100 MHz. Als dit eventueel aan het geheugen ligt; Kan ik dit zomaar uitbreiden met bijv 128 MB Ram 133 MHz van Corsair? Ja ik weet dat het dan naar 100 MHz verlaagd word maar ik weet niet wat dit moederbord aan kan. (2 sloten overigens).

En voor de zekerheid ook maar de specs van mijn eigen PC waar het zeer snel op was (0,5 seconde per pagina):

Asus P4P800 Deluxe
Intel Inside Pentium 4 2.6 @ 3.2 GHz (HT)
2x 256 Corsair DDR Ram 400 MHz PC 3200 (Dual Channel)

Dit lijken me wel de belangrijkste dingen.

B.v.d !!!

Edit;

Downloaden & uploaden gaat wel gewoon goed. Ik kan er mijn max mee halen. 300 KB's download en 40 Upload (Chello Classic). Al is dit niet stabiel. De netwerkkaart is vrij nieuw en werktte altijd perfect in mijn systeem. Dus ook deze NIC verdenk ik niet. Dus val ik weer terug op de HDD / MB Ram.

Edit 2;

Ik hoop overigens dat deze goed geplaatst zat. Zo niet; Sorry hiervoor. Ik wou ook nog even toevoegen; De reden dat ik Windows XP draai en geen Windows 98 / Linux oid vind ik het gebruikersgemak. Het is niet snel met Remote Administrator en het opstarten duurt ook 10 minuten maar aangezien deze bak toch 24/7 draait en ik alleen maar af en toe een backup hoef te maken is dit niet erg.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 31-10-2004 13:44 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Mischien zijn je logs te groot?

Apache\logs\access.log
Apache\logs\error.log

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

XP draaien op zo'n oude bak is gewoon vragen om een traag systeem.
Duw er minimaal 256MB in wil je er een beetje mee kunnen werken, maar zelfs dan zal het erg traag blijven gezien het feit dat winXP gewoon veel te log is om op een P200je te draaien.

Waarschijnlijk zit dat ding continu op een load van 100% als je er nog de nodige services op hebt draaien.
Upgraden naar een stevige bak met veel geheugen (512MB lijkt me geen overkill) is de enige oplossing waarbij je zult merken dat het een stuk sneller zal zijn.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Lijkt me vrij sterk. Forum draait pas een aantal dagen op deze server. Maar ik zal ze even posten;

Acces.log heeft 2211 regels.

Error.log heeft er 276.

Edit;

Op de reactie hierboven. Hij is zeker niet hele tijd loaded. Als er geen gebruikers op het forum zitten is er maar een load van 5 / 10 procent. Als er gebruikers op zitten wil dit ff naar 50 / 100 procent schieten maar zie ook Edit 2 in mijn eerste post;
De reden dat ik Windows XP draai en geen Windows 98 / Linux oid vind ik het gebruikersgemak. Het is niet snel met Remote Administrator en het opstarten duurt ook 10 minuten maar aangezien deze bak toch 24/7 draait en ik alleen maar af en toe een backup hoef te maken is dit niet erg.
Verder kan ik het type van het moederbord niet vinden.

Iemand die erachter kan komen? Heb hier al gekeken; Link

(Kan ik kijken hoeveel RAM dit beestje ondersteund)

Edit; Mijn task manager:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickentommy/cpuserver.png

Let op; Hoge CPU load komt door Remote Admin.

[ Voor 82% gewijzigd door TommyGun op 31-10-2004 13:51 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Lijkt me nog al logisch he.. zoon systeem moet die PHP dingen Parsen... daar deed ie bij mijn pentium pro 200 14 sec over alleen PHPMyStats.
Nu met een AMD 1600+ doet ier er 1.4 sec over... dus.. je proc is de bottle neck

Deze advertentieplaats is te huur!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
De reden dat ik het op z'n bak draai en niet op mijn eigen PC is de stroom kosten. 150/200 W maximaal mag dat ding verbruiken. Me pa vond de rekening al niet zo leuk meer met mijn PC (zie specs in eerste post) in 24/7 modus. Dus als ik dan nog de CPU moet gaan upgraden dan kom ik natuurlijk weer flink wat hoger te liggen qua stroom verbruik. ? !

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
TweakingPro schreef op 31 oktober 2004 @ 14:05:
De reden dat ik het op z'n bak draai en niet op mijn eigen PC is de stroom kosten. 150/200 W maximaal mag dat ding verbruiken. Me pa vond de rekening al niet zo leuk meer met mijn PC (zie specs in eerste post) in 24/7 modus. Dus als ik dan nog de CPU moet gaan upgraden dan kom ik natuurlijk weer flink wat hoger te liggen qua stroom verbruik. ? !
dan zal je iets aan de software moeten doen, want winxp is natuurlijk geen optie met zo'n systeempje :D

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zal er volgend weekend wel eens Windows 2000 Professional NL op gooien. Heb ik hier nog wel liggen. Maar v/d week geen tijd voor. School..... :'(

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
TweakingPro schreef op 31 oktober 2004 @ 13:39:
Ikzelf dacht de HDD of te weinig MB Ram. De hardeschijf is 3 of 4 GB en ligt onder de 5400 RPM. Er zit ook 2x 32 SD Ram in van ik dacht 100 MHz. Als dit eventueel aan het geheugen ligt; Kan ik dit zomaar uitbreiden met bijv 128 MB Ram 133 MHz van Corsair? Ja ik weet dat het dan naar 100 MHz verlaagd word maar ik weet niet wat dit moederbord aan kan. (2 sloten overigens)..
Die bak is gewoon te traag voor het doel waarvoor je hem gebruikt.
Geheugen in een P1-mmx draait maar op 66MHz trouwens.
Het MB van die Dell (Heb ik zelf ook gehad!) ondersteunt maximaal 64MB RAM.
Overigens is het sowieso een i430VX chipset, die nooit meer dan 64 MB RAM kan cachen. Als je dus al meer geheugen zou kunnen plaatsen wordt de rest niet gecached, waardoor het zaakje alweer trager wordt.
Ik zou in jouw geval gaan shoppen voor een iets recenter 2e hands systeempje, bijv. een P3-500/ AMD Athl 700 of zoiets met min. 256 MB RAM. Dan zou je server acceptabel moeten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 31-10-2004 14:21 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hm en hoeveel verbruikt zoiets? Anders kan ik 't natuurlijk net zo goed op me eigen PC hosten dus dat heeft geen zin. En dat is nou juist niet de bedoeling. Maar tot nu toe al bedankt }:O

Pagina: 1