[Suse 9.0 x86_64]nero images branden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:25
Hallo,

ik ben nu enige tijd aan het worstelen met Linux, ik krijg na 3 weken eindelijk het idee dat ik ga winnen }) maar zit nog met een vraagje waar ik zowel hier als bij vriend google geen antwoord op kan vinden/samenstellen:

ik heb nog een .nrg image op mijn harde schijf staan, maar krijg die eigelijk niet gebrand met de standaard programma's bij Suse (en dat zijn er veel :*) ) Welk programma kan ik gebruiken om dat toch voor elkaar te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hier staat een rpm voor suse 9 die .nrg naar .iso kan converteren. een .iso kun je wel gewoon branden met K3b etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
ik heb die nrg2iso geinstalleerd, het werkt uit de kunst.

Na conversie heb ik de iso die ontstond gewoon gebrand met k3b en dvd gelukt :)

Het werkt trouwens ook behoorlijk snel, binnen no time 4Gb iso geconverteerd, ik stond er versteld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
.nrg's zijn bijna iso images, alleen met een paar byte 'extra info' vooraan. Dat kun je ook met
code:
1
dd if=image.nrg of=cdrom.iso bs=512 skip=600

afknippen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
sebas schreef op 01 november 2004 @ 02:25:
.nrg's zijn bijna iso images, alleen met een paar byte 'extra info' vooraan. Dat kun je ook met
code:
1
dd if=image.nrg of=cdrom.iso bs=512 skip=600

afknippen.
Dit werkt inderdaad ook heb ik uitgevonden, maar waar staat het commando dd precies voor en wat doet ie uiteindelijk??

edit:
Het duurt wel een tijd zeg, nu al bijna 20 minuten

[ Voor 11% gewijzigd door Miglow op 01-11-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Miglow schreef op 01 november 2004 @ 18:39:
[...]

Dit werkt inderdaad ook heb ik uitgevonden, maar waar staat het commando dd precies voor en wat doet ie uiteindelijk??

edit:
Het duurt wel een tijd zeg, nu al bijna 20 minuten
man dd:
dd - convert and copy a file

nou ja, het kopieert over het algemeen van een file (of stdin) naar een file (of stdout). Je zou zeggen dat het dus niet zo nuttig is, behalve dan dat alles in unix een file is. zo kun je ook je harde schijf of een partitie lezen of schrijven als een bestand. Je geluidskaart is ook slechts een bestand, bepaalde netwerkverbindingen, enz.

dat het lang duurt is denk ik niet zoveel aan te doen, je zou je blocksize groter kunnen zetten. moet je alleen opletten of de skip=600 dan niet aangepast moet worden...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Zien 'man dd' inderdaad, het is wel een vrij gevaarlijk commando (goed om te weten), dus niet als root mee gaan zitten spelen als je niet precies weet wat je aan het doen bent.

Er is ook een programma 'binchunk' of iets dergelijks dat .BIN/.CUE combinaties omzet naar ISO's. Maar goed, dat was je vraag niet ;)
Pagina: 1