computer reageert soms niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb vorige week mijn ouders hun pc geupgrade naar de volgende specs

Moederbord: Asrock K7VTA4+ (new)
CPU: AMD Sempron 2200+ (new)
Mem: 256 Mb PC 333 (new)
VIDEO: Nvidia Geforce 440SE
HD: 40GB matrox 7200RPM
PSU: 250W

nu blijft de computer af en toe gewoon hangen. Hij reageert dan nergens meer op (muis, keyboard) en het scherm waar ik dan mee bezig ben blijft staan. Ik moet hem dan hard resetten. Dit gebeurt zonder dat ik met echt hele zware dingen bezig ben zoals mail lezen en internetten.

Misschien ligt het aan mijn oude voeding maar heb geen zin om die te vervangen zonder de echte oorzaak te weten. Of misschien aan een BIOS setting. Ik heb de laatste versie van mijn BIOS (1.30)

Zouden jullie nog een oorzaak weten?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het kan van alles zijn. In de BIOS kun je de voltlijnen uitlezen van je voeding. Wijken de 3.3, 5 en 12V lijnen meer dan 5% af, dan kan de voeding het niet maken. Meten aan één van de molexen met een multimter is nauwkeuriger.

Deze ook even doornemen als je dat nog niet gedaan had: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je zult ook wel nieuwe en oudere chipsetdrivers/videodrivers geprobeerd hebben?

Memtest gedraait?

Verwijderd

vraagje aan Prutzor...

Het lijkt erop dat je wel veel weet van voeding, bios etc...

Daarom vroeg ik me af hoe je aan al die info komt, hoeveel watt je voeding is enzo, watvoor versie je bios is, watvoor bios merk je hebt en dat soort zaken...

ik hoop op een reactie...

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 12:34
Ligt gewoon aan de voeding. 250w is te weinig. Kans dat dat zelfs nog peikvemogen is en dat ie maar circa 200w continue levert. Probeer eens een zwaardere voeding. 350w of zo.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 17:42:
vraagje aan Prutzor...

Het lijkt erop dat je wel veel weet van voeding, bios etc...

Daarom vroeg ik me af hoe je aan al die info komt, hoeveel watt je voeding is enzo, watvoor versie je bios is, watvoor bios merk je hebt en dat soort zaken...

ik hoop op een reactie...
Nou, met programma's zoals Everest kun je al een hele boel uitlezen. Hier te downloaden

Wat betreft het vermogen van je voeding, er staat meestal een sticker aan de zijkant van de voeding met wat gegevens. Maar sommige fabrikanten knoeien nogal met de gegevens. Q-tec bijvoorbeeld zet het piekvermogen op hun voedingen, dit vermogen kan de voeding maar een paar seconden leveren. Een 450W voeding van Q-tec is in mijn ogen maar een 300 watter. |:(

Op A-merk voedingen zul je vaak een sticker aantreffen met de continu waarden en geen misleidende piekvermogens.

• STN
nog bedankt voor al jullie reacties!!
Ik heb de voeding vervangen voor een Tagan TG330-U01 330Watt. Maar helaas loopt de ps vaak nog vast. Soms zelfs tijdens opstarten bij de windows laadbalk. Snap er niks van. Heb everest ook doorlopen maar kon niks vinden wat raar zou kunnen zijn.

Heg asrock mail gedaan maar nog niks gehoord.

edit:
heb ook memtest gedaan en 0 errors gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door STN op 10-11-2004 19:12 ]

Verwijderd

Heb ik ook een hele tijd last van gehad!

Alles geprobeerd, hardware 1 voor 1 aangesloten.
Videokaart en moederbord geruild.

Wat blijkt, nieuwe dvd speler geeft de problemen 8)7

• STN
Hoe kom je dr achter? alles om de beurt eruit halen? Ben je wel ff bezig. Zeker omdat de computer het af en toe goed doet en soms echt achter elkaar vastloopt.

waardeloos! :(
Pagina: 1