Opzeggen vodafone, ander netwerk zelfde nummer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Topicstarter
Aangezien vodafone me geen leuke aanbieding kan doen icm het verlengen van m´n abbo wil ik vodafone opzeggen.

In januari loopt m´n contract af, en heb net gezien dat ik een brief moet sturen om het op te zeggen (3 maanden van te voren). So far so good.

Maar nu wil ik bij belcompany overstappen naar orange/t-mobile, en wil m'n nummer behouden.
Kan dat, en hoe gaat dat in z'n werk???
Krijg ik pas m'n eigen nummer als m'n vodafone contract afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Als het goed is doen ze dat daar voor je met een formulier. Athans, zo ging het bij mij toen ik bij de Orange shop overstapte van T-mobile naar Orange.

Je krijgt dan een tijdelijk nummer (in het geval dat je een nieuw abo afsluit terwijl het oude nog loopt), en als het contract bij Vodafona helemaal afgelopen is komt je nummer vrij en krijg je het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou eerder een nummerportering aanvragen. Als je dat niet doet ben je je nummer namelijk kwijt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
in principe regelt je nieuwe provider je opzegging en je nummerportering
of je een tijdelijk nummer krijgt, of dat je nieuwe abbonement over een paar maanden in gaat ligt er aan welke provider je kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Als je ze nu een brief stuurt waarin je kenbaar maakt dat je wilt opzeggen én je nummer wilt behouden krijg je een brief terug met een bevestiging van de datum waarop je nummer vrijkomt voor nummerportering. Als je een week of 3 voor die datum een nieuw abonnement afsluit en een nummerbehoudformulier laat invullen zet je daar die datum op. Stuur voor de duidelijkheid die bevestigingsbrief mee.

Normaal duurt die procedure 10 werkdagen, maar wat extra speelruimte is geen overbodige luxe aangezien het soms wel eens verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Topicstarter
Dus in princiepe als ik de brief stuur voor het opzeggen van m´n abbo en daarop zet dat ik m´n nummer wil behouden, geven zij een datum aan wanneer m´n nummer vrijkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 20:55
Ik ben net overgegaan van T-Mobile naar Vodafone, het is tegenwoordig bijna overal zo dat je moet overstappen wanneer je een leuke telefoon wilt hebben en je nummer wilt behouden.
Mijn contract loopt 31-01-05 af en heb 31-10-04 Vodafone abonement aangevraagd. De opzegtermijn van T-Mobile is 3 maanden, Vodafone gaat die opzegging en de nummerportering regelen. Mijn Vodafone contract gaat vervolgens 01-02-05 in. Ik heb dus geen dubbele abonementskosten en geen gedoe met opzeggen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1