Hoi,
Ik had een Intel 2200 BG OEM aangeschaft, ik dat ding in me laptop geinstalleerd.
Vol verwachting me laptop aan krijg ik de melding unsupported wireless device.

Wat nu....
De bios van de laptop kijkt op elke kaart die geinstalleerd is naar het sub-vendor id.
Via een linux tool geprobeerd dit te veranderen maar geen resultaat.
Nou dan maar de hardway > we nemen een soldeerbout.
We solderen de C66W6 chip eraf (8 pins), dit is een 93C66.
Je kunt deze chip op een 2200BG rechts naast de grote Intel chip vinden.
Als je deze los hebt zul je een eprom programmer en adapter nodig hebben die de 93C66 uit kan lezen.
Als je de uitgelezen file dan bekijkt kun je de vendor ID zien en de subvendor ID, tevens is er nog andere info (mac,serial bla bla)
Het vendor id staat op pos 4,5,6,7 42 20 80 86
Het subvendor id staat op pos 8,9,10,11 2701 8086 (org intel)
Verander het SubVenId in 12 F5 10 3C (HP code)
Deze codes zijn terug te vinden in de drivers, voor DELL,IMB, ETC werkt dit hetzelfde.
Nu schrijf je de gemodificeerde file terug naar de eeprom en je soldeert de eeprom terug op de minipci.
Je installeert je minipci opnieuw en tadaa
100 eurie verdient :-)
een OEM kaart koste me 40 eurie
Dezelfde kaart bij HP koste me 140 euro!!!! het enige wat HP veranderd is dit ID!
Does doe er je voordeel mee
Greetz
RJ
Ik had een Intel 2200 BG OEM aangeschaft, ik dat ding in me laptop geinstalleerd.
Vol verwachting me laptop aan krijg ik de melding unsupported wireless device.
Wat nu....
De bios van de laptop kijkt op elke kaart die geinstalleerd is naar het sub-vendor id.
Via een linux tool geprobeerd dit te veranderen maar geen resultaat.
Nou dan maar de hardway > we nemen een soldeerbout.
We solderen de C66W6 chip eraf (8 pins), dit is een 93C66.
Je kunt deze chip op een 2200BG rechts naast de grote Intel chip vinden.
Als je deze los hebt zul je een eprom programmer en adapter nodig hebben die de 93C66 uit kan lezen.
Als je de uitgelezen file dan bekijkt kun je de vendor ID zien en de subvendor ID, tevens is er nog andere info (mac,serial bla bla)
Het vendor id staat op pos 4,5,6,7 42 20 80 86
Het subvendor id staat op pos 8,9,10,11 2701 8086 (org intel)
Verander het SubVenId in 12 F5 10 3C (HP code)
Deze codes zijn terug te vinden in de drivers, voor DELL,IMB, ETC werkt dit hetzelfde.
Nu schrijf je de gemodificeerde file terug naar de eeprom en je soldeert de eeprom terug op de minipci.
Je installeert je minipci opnieuw en tadaa
100 eurie verdient :-)
een OEM kaart koste me 40 eurie
Dezelfde kaart bij HP koste me 140 euro!!!! het enige wat HP veranderd is dit ID!
Does doe er je voordeel mee
Greetz
RJ