Keuze tussen ATI 9800 SE of een 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 21:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn buurjongen wil binnenkort een videokaart aanschaffen, en ik help hem met een kaart uit te zoeken. Zijn budget ligt ongeveer bij de 150 euro.

Nu is ons oog gevallen op ofwel een 9800 se, of een 9600 pro. Ik heb de videokaart line up bij toms hardware bekeken, en deze vallen bijna gelijk uit, waarbij de 9800 se lichtelijk sneller is, maar verwaarloosbaar. De search hier heeft me helaas niet echt geholpen, vooral de 9600 XT en 9800 se werden daarbij vergeleken.

Ik heb daarnaast ook een topic gezien waarbij een 9800 se geflashed kan worden naar een 9800 pro, wat dus een stuk sneller zou zijn, maar dat is voor hem niet echt interessant, hij wil de kaart in de originele staat houden.

Iemand die ons wat op weg kan helpen?

btw: voor degenen die nu ook searchen: een ander topic gaat over de 9800 LE wat een andere kaart is volgens mij, bovendien heeft het topic mij ook niet echt geholpen

[ Voor 11% gewijzigd door greatgonzo op 31-10-2004 12:23 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Gaan voor die 9800SE dan, zoals je zelf al zei, ze is net iets sneller.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
zie nu dat de X600 ook redelijk binnen het budget valt met ongeveer 138. Via de search zag ik dat die kaart een "opgefokte" 9600 XT is, die volgens mij sneller is dan de andere twee. Zou dit een nog betere keuze zijn?

Verwijderd

greatgonzo schreef op 31 oktober 2004 @ 12:36:
zie nu dat de X600 ook redelijk binnen het budget valt met ongeveer 138. Via de search zag ik dat die kaart een "opgefokte" 9600 XT is, die volgens mij sneller is dan de andere twee. Zou dit een nog betere keuze zijn?
Volgens mij is dat geen agp kaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 12:39:
[...]

Volgens mij is dat geen agp kaart.
Klopt PCI express en het is ent zoiets als een 9600 pro a XT :) maar wel wat prijziger dacht ik.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nu zag ik het ook...

Misschien hem maar eens overhalen voor de 9800 se

of heeft nvidia nog een snellere voor dit budget?

[ Voor 27% gewijzigd door greatgonzo op 31-10-2004 12:42 ]

Verwijderd

neem hier eens een kijkje : http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html
Hier worden zo'n beetje alle beschikbare kaarten getest. Ik zou persoonlijk 50 euro erboven op
doen en ergens een 6800le kopen of toch een 9800pro.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
voor de 9800se gaan, dat modden is niets meer dan een drivertje installeren.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
maar verlies je door dat modden niet de garantie?

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 22:20
Dat wel...

Verwijderd

unfor schreef op 31 oktober 2004 @ 12:49:
voor de 9800se gaan, dat modden is niets meer dan een drivertje installeren.
En je hebt ook kans dat hij daar niet op wilt lopen. Het zijn vaak fgekeurde 9800 pro's, maar doordat de vraag zo groot is/was naar 9800se's zijn er ook veel ''goede'' 9800 pro's omgetoverd tot SE ;)

Natuurlijk heb je een goede kans dat het lukt, maar denk dat je dat niet zomaar doet ;)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:42

Piggen

Lekker bakkie

greatgonzo schreef op 31 oktober 2004 @ 12:52:
maar verlies je door dat modden niet de garantie?
Op zich wel, maar als je aanspraak moet maken op de garantie kun je hem gemakkelijk terugmodden.

Verwijderd

MPmad schreef op 31 oktober 2004 @ 12:53:
[...]

Op zich wel, maar als je aanspraak moet maken op de garantie kun je hem gemakkelijk terugmodden.
Dat kan ja, maar als hij geen kick meer geeft lukt dat niet he ;) . Maar eigenlijk houd je de garantie wel tenzij je vergeet terug te modden B)

Alleen zou ik nooit een pc bouwen voor iemand met gemodde spullen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 12:54 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik lees het wel, modden is misschien gemakkelijk, maar met kans op garantie-verlies.

Blijft dus gewoon ofwel de 9600 pro ofwel de 9800 se

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
het is onzin dat je je garantie verliest, tenzij je een aanpassing aan je kaart maakt (bios flashen oid) maar dat is helemaal niet nodig. Als je hem gewoon softwarematig mod, word er niets aan je kaart veranderd, meer info kan je hierover met de search wel vinden :)

Verwijderd

unfor schreef op 31 oktober 2004 @ 13:07:
het is onzin dat je je garantie verliest, tenzij je een aanpassing aan je kaart maakt (bios flashen oid) maar dat is helemaal niet nodig. Als je hem gewoon softwarematig mod, word er niets aan je kaart veranderd, meer info kan je hierover met de search wel vinden :)
Klopt, maar zou jij een systeem bouwen voor iemand (dan heeft die persoon lijkt me dus niet al te veel evrstand van pc's/hardware) met een gesoftmodde kaart :o ? Ik zou dat nooit doen ;) (bespaar je veel ellende mee, want jij hebt hem wel gebouwd)

Ik heb zelf de Ati9500 gesoftmod naar een 9700 maar had een schaakborden patroon, maar ik zou het niet aanraden dus om bij andere mensen die gewoon hun pc'tje draaiende willen houden te doen ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
unfor schreef op 31 oktober 2004 @ 13:07:
^^met stom

Zolang je geen modificaties aan het BIOS of aan de kaart zelf maakt vervalt je garantie niet. Ik zou alleszins voor de 9800SE gaan aangezien die zelfs als ie niet naar een Pro wordt gemod net iets sneller is.

En die kans op een succesvolle mod is dan nog mooi meegenomen :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als je absoluut niet wilt modden zou ik voor de 9600XT gaan, die kaart is namelijk een stuk zuiniger dan de 9800se, scheelt weer in warmte en hoef je geen powerPSU te hebben. :)
9600XT => 0,13µm en low K
9800 (alle) => 0,15µm zonder low K

Verwijderd

corpseflayer schreef op 31 oktober 2004 @ 14:30:
Als je absoluut niet wilt modden zou ik voor de 9600XT gaan, die kaart is namelijk een stuk zuiniger dan de 9800se, scheelt weer in warmte en hoef je geen powerPSU te hebben. :)
9600XT => 0,13µm en low K
9800 (alle) => 0,15µm zonder low K
Mwa, zal voor je voeding niet super veel schelen neem ik aan ;)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Nee idd, daarvoor moet je het niet laten...

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Als jou budget 150 euro is dan kan je dus kiezen tussen de 9800 SE en 9600 XT (9600 XT is een snellere versie van de 9600 pro). De 9800 SE kost 130 euro en de 9600 XT 144,50 volgens de pricewatch. Ik zou dan voor de 9800 SE gaan, aangezien het snelheidsverschil minimaal is.

Edit: Mwwha niet helemaal waar de 9600 XT is volgens tomshardware net iets sneller maar ook net iets duurder dus als je niet wilt softmodden is de keuze aan jou; is 14,50 extra voor een procentje of 15 meer snelheid het jou waard?

[ Voor 30% gewijzigd door MelvinvdC op 31-10-2004 18:44 ]

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 00:58
een tweedehands 9800pro lijkt me een betere oplossing.
nu nog een nieuwe 9600 achtige kaart kopen is zonde van je geld.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
Is het niet zo dat je de 256bit uitvoering van de 9800se moet hebben om kans te maken op een succesvolle mod naar een 'pro' ? Als ik een beetje zoek op pricewatch vind ik alleen maar 128bit uitvoeringen van de SE.... :'(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kuip schreef op 31 oktober 2004 @ 19:03:
Is het niet zo dat je de 256bit uitvoering van de 9800se moet hebben om kans te maken op een succesvolle mod naar een 'pro' ? Als ik een beetje zoek op pricewatch vind ik alleen maar 128bit uitvoeringen van de SE.... :'(
Ja, anders heb je maar een 128bit brede weg naar het geheugen en een échte 9800 Pro heeft een 256bit brede weg. Je kan niet zomaar banen op het PCB bijtoveren :P

Natuurlijk zijn er ook nog 128bit 9800 Pro's maar die zijn een nogal gecastreerde versie van de "originele".

Verwijderd

Webjunkie schreef op 31 oktober 2004 @ 18:47:
een tweedehands 9800pro lijkt me een betere oplossing.
nu nog een nieuwe 9600 achtige kaart kopen is zonde van je geld.
idd en nogmaals, geef 50 euro meer uit, en koop een 6800le, 6600gt of een x700.
Deze kaarten bieden je een verdubbelde performance en hierdoor kan ie langer mee.

Verwijderd

amour021 schreef op 31 oktober 2004 @ 19:04:
[...]

Ja, anders heb je maar een 128bit brede weg naar het geheugen en een échte 9800 Pro heeft een 256bit brede weg. Je kan niet zomaar banen op het PCB bijtoveren :P

Natuurlijk zijn er ook nog 128bit 9800 Pro's maar die zijn een nogal gecastreerde versie van de "originele".
Klopt helemaal :) !
Daar dus wel op opletten. Want veel pro's worden aangeboden die ook ''maar'' 128bits hebben. :o

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
zoals gezegd, tis niet voor mij, en hij zit volgens mij nogal vast aan dat budget. Maar ik zal eens overleggen

Verwijderd

ik heb ook een 9800 se maar die mod (van omega drivers) werkt bij mij totaal niet, echt overal checkers. op zich is het best een goede kaart maar wel jammer dat ik hem niet kon modde :( dus ik zou als ik jullie was ook voor een 6800le of x700 gaan.

Verwijderd

Geef wát meer uit en haal een 6800LE...

Overigens is de 9800SE én de 9600Pro (met uitzondering van voorraad en 2e hands) niet tot nauwelijks meer leverbaar...

Verwijderd

Let wel even op met games. Met name de ATI kaarten (kaarten met een ATI chipset) crashen erg vaak bij games. Het is altijd een enorm gezeik de juiste drivers aan de praat te krijgen. Persoonlijk zou ik kiezen voor NVIDIA, daar heb je veel minder gezeik mee.

Zoek voor de gein eens op GOT op "ATI en problemen", je vindt erg veel hits. Gewoon nvidia kopen dus!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:52:
Let wel even op met games. Met name de ATI kaarten (kaarten met een ATI chipset) crashen erg vaak bij games. Het is altijd een enorm gezeik de juiste drivers aan de praat te krijgen. Persoonlijk zou ik kiezen voor NVIDIA, daar heb je veel minder gezeik mee.

Zoek voor de gein eens op GOT op "ATI en problemen", je vindt erg veel hits. Gewoon nvidia kopen dus!
Dit is echt geflame! Laatste tijd hebben veel meer mensen een Ati gekocht en veel gesoftmod etc. daardoor komen er natuurlijk meer problemen! Vind jou redenatie nogal zwak ;)

• Defiance
  • Laatst online: 24-06 18:39

Defiance

Stubborn Bastard

Hey Bas, je hebt toch wel door dat je nu iets zegt wat al lang niet zo meer is?

ATi heeft zijn drivers erg goed zitten opschonen, een probleempje hier of daar is altijd zo, en je zult van Nvidia evenveel hits krijgen als ATi, ze hebben beide problemen.

Spellen zijn niet het enige, het is ook de rest vannet systeem wat afhangt van stabiliteit.

Ik was ook nVidia freak, TNT versies, GeForces, wat dan ook, en ja nVidia is sterker in OpenGL, maar hoeveel nieuwe spellen gebruiken nu OpenGL nog? Meeste zijn allemaal geswitched naar D3D omdat die gewoon makkelijker en krachtiger wordt.

Doom 3? Pfft voor de tijd die ze hadden had die VEEL beter gekunt, als je gewend bent aan het donkerheid vannet spel dan worrie al een heel stuk saaier.

City of Heroes? Mwah, daar geef ik je gelijk in, maar dat spel is naar mijn mening nog steeds in beta fasen omdat er ontieglijk veel bugs in zitten, niet te vergeten dat dat spel compleet nVidia biased is.

En de oude spellen zoals Quake? Heh met die kaarten maakt het niet uit of je nou nVidia neemt of ATi, performance is toch zeer sterk.

Andere spellen zoals CoD of iets dergelijks, heb ik geen ENKELE problemen mee op mijn kaartje, hoge performance en geen gezeik = ik blij genoeg.

ATi heeft een ZEER lange weg in een zeer korte tijd geboekt als het gaat om performance en driver compatabilities, ja tuurlijk heeft ATi meer problemen dan nVidia met drivers, maar ATi released elke maand vast een driver update uit, nVidia daarintegen niet, die heeft nog wel eens de neiging om in 1 keer stil te zijn met hun drivers.

En als je de nieuwe ATi Catalyst Control Center gebruikt, gooi je ook nog eens een zeer mooie update over je drivers, neem maar van mij aan en vele andere mensen, ATi is het nu zeer zeker waard om te nemen.

NOTE: ik zeg NIET dat nVidia slecht is, bij lange na niet, maar die dingen vreten ruimte en stroom als een idioot en performance-wise in spellen, behalve Doom 3, zul je weinig merken met de zelfde "gewichts-klasse" tegenover elkaar.

En ja, ik zou ook ZEER graag een 6800 Ultra willen of X800 XTPE, maaruh hehe, die zijn nou buiten mijn budget 8)

Ik zou zeggen neem de 9800SE versie die 4 pixel pipelines actief heeft en geen downgraded Pro is en flash em gewoon zodat ie 8 gebruikt.

OF wat je ook kan doen is onder Vraag en Aanbod zoeken naar een 2de handsie, die zijn vaak ook bij lange na zo slecht nog niet.

Videokaarten zijn nu (apart van de UBER dure en laatste modellen kaarten) zo goedkoop dat het bijna geen geld is.

Wat je natuurlijk ook kan doen (en dit raad ik aan) is te wachten tot 12/13/14 November, want dan is de HCC beurs in Utrecht en dan ff een duitse stand ofzo opzoeken, die gasten hebben altijd goedkope hardware, hehe ik mag hun taal nie maar ze hebben altijd goede zooi _/-\o_

Verwijderd

Defiance schreef op 31 oktober 2004 @ 22:35:

NOTE: ik zeg NIET dat nVidia slecht is, bij lange na niet, maar die dingen vreten ruimte en stroom als een idioot en performance-wise in spellen, behalve Doom 3, zul je weinig merken met de zelfde "gewichts-klasse" tegenover elkaar.

_/-\o_
fyi, nvidia is niet alleen in d3 snel, ook in andere spellen ! 2de, dat catalyst center is een grote buggie rommel, en ik kan het weten :) gelukkig kan je ook zonder perfekt werken :) Waar het hier om gaat is de best bang for the buck, en dat is denk ik een 6800le voor 199 euries, dan heb je sowieso een snelle kaart, en kans om extra pipes en zo nog een veel snellere kaart te krijgen. Met de 9800se heb je hoogstens kans op een pro, en als dat niet lukt heb je sowieso een veroudere kaart te pakken, net als de 9600. Maar goed ik denk dat je nu wel gewoon reacties hebt gehad om iets uit te kiezen :) suc6 ermee , en check dit staartje nog http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html
Het stroomverbruik valt allemaal wel mee, wat is 10 watt extra nou???
http://www.xbitlabs.com/a...y/ati-vs-nv-power_10.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:56 ]

• sneakyd3ad
  • Laatst online: 09-08 17:21
Ik zou sowieso een 9800se halen, want de performance is standaard al beter dan de 9600PRO. Daarnaast heb je, zoals defiance zei, ook nog de kans dat je je kaart kunt softmodden naar een volwaardige 9800PRO. Dit lukt in ongeveer 66% van de gevallen.

Probeer gewoon 2dehands aan een 9800se te komen, weet je ook direct of deze te softmodden is.

Ik raad je dan een Hercules 9800se ALL IN WONDER aan, heb je der ook direct een TV-Tuner bij.

Nog even terugkoment bij Bas123:
Ik heb zelf een X800XT PE (zie sign) en er is nog nooit een spel bij mij gecrasht. Verder zijn ATI kaarten ook veel beter als je met kwaliteits instellingen gaat gamen, zoals FSAA e.d.. })

[ Voor 3% gewijzigd door sneakyd3ad op 31-10-2004 23:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:52:

Op verzoek: Nvidia en problemen

Oftewel dom geflame dus.

Mgoed als ie echt aan dat budget vast zit zou ik voor de 9800se gaan, die zal vaak wel iets vlotter zijn.
Anders toch even doorsparen en een 9800pro aanschaffen, kan ie nog wel even mee door.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:58 ]

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 22:53:
[...]

fyi, nvidia is niet alleen in d3 snel, ook in andere spellen ! 2de, dat catalyst center is een grote buggie rommel, en ik kan het weten :) gelukkig kan je ook zonder perfekt werken :) Waar het hier om gaat is de best bang for the buck, en dat is denk ik een 6800le voor 199 euries, dan heb je sowieso een snelle kaart, en kans om extra pipes en zo nog een veel snellere kaart te krijgen. Met de 9800se heb je hoogstens kans op een pro, en als dat niet lukt heb je sowieso een veroudere kaart te pakken, net als de 9600. Maar goed ik denk dat je nu wel gewoon reacties hebt gehad om iets uit te kiezen :) suc6 ermee , en check dit staartje nog http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html
Het stroomverbruik valt allemaal wel mee, wat is 10 watt extra nou???
http://www.xbitlabs.com/a...y/ati-vs-nv-power_10.html
En met je eerste statement zeg je precies wat ik al zei, zelfde gewichtsklasses performen bijna hetzelfde, alleen Doom 3 is echt sneller op een nVidia.

En de ATi CCC mag voor jouw buggy zijn, maar het draait goed en draait sneller dan zonder de gewone Control Panel vanwege optimalizaties.

En als het ging om 200 pleuries dan haddik natuurlijk een andere kaart gezegd, maar wat de koper wil is waar ik advies op geef.

En een Radeon 9800 Pro is nog ZEER zeker in staat om ook goed spellen te draaien als je een redelijk systeem hebt.

En 10 Watt extra is niks? Zulle we ff kijken of je standaard PSU dat zo leuk vind met die extra Watt, ik kan het je zeggen, dat vinnie nie leuk!
Over een kwaliteit voeding, ok kan nog, maar de extra stroomkosten zijn soms ongewild liggend aan hoeveel je games speelt, als het veel is dan is die 10 extra Watt ook nie leuk :D

Verwijderd

Defiance schreef op 31 oktober 2004 @ 23:03:
[...]

En met je eerste statement zeg je precies wat ik al zei, zelfde gewichtsklasses performen bijna hetzelfde, alleen Doom 3 is echt sneller op een nVidia.

En de ATi CCC mag voor jouw buggy zijn, maar het draait goed en draait sneller dan zonder de gewone Control Panel vanwege optimalizaties.

En als het ging om 200 pleuries dan haddik natuurlijk een andere kaart gezegd, maar wat de koper wil is waar ik advies op geef.

En een Radeon 9800 Pro is nog ZEER zeker in staat om ook goed spellen te draaien als je een redelijk systeem hebt.

En 10 Watt extra is niks? Zulle we ff kijken of je standaard PSU dat zo leuk vind met die extra Watt, ik kan het je zeggen, dat vinnie nie leuk!
Over een kwaliteit voeding, ok kan nog, maar de extra stroomkosten zijn soms ongewild liggend aan hoeveel je games speelt, als het veel is dan is die 10 extra Watt ook nie leuk :D
Ati CCC draait niet beter of sneller dan het oude control panel. Het vreet geheugen, en het geeft mij een leuke bsod. Bovendien werkt het ook nogeens traag tov van het oude panel. Hoe kom je er trouwens bij dat het sneller is 8)7
Ja in de 4.10 driver (buggiest tot nu toe) zit een AI optie, wat nog niet werkt, bovendien is dat voor een x800 kaart. Anyway het oude panel voldoet nog prima.

Het gaat hier om een 9800SE niet om een PRO, misschien bij geluk is de kaart modbaar naar een PRO qua pipes, de clocksnelheid is een 2de.

Nee, maar een 6800LE verbruikt minder stroom dan een 9800pro! Bovendien is een standaard psu wel ongeveer 350 watt, dus dan doet 10 watt er niet toe.

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:14:
[...]

Ati CCC draait niet beter of sneller dan het oude control panel. Het vreet geheugen, en het geeft mij een leuke bsod. Bovendien werkt het ook nogeens traag tov van het oude panel. Hoe kom je er trouwens bij dat het sneller is 8)7
Ja in de 4.10 driver (buggiest tot nu toe) zit een AI optie, wat nog niet werkt, bovendien is dat voor een x800 kaart. Anyway het oude panel voldoet nog prima.

Het gaat hier om een 9800SE niet om een PRO, misschien bij geluk is de kaart modbaar naar een PRO qua pipes, de clocksnelheid is een 2de.

Nee, maar een 6800LE verbruikt minder stroom dan een 9800pro! Bovendien is een standaard psu wel ongeveer 350 watt, dus dan doet 10 watt er niet toe.
ATi CCC draait sneller bij mij dan dezelfde drivers met control panel, en als je een BSOD krijgt hebbie toch echt iets verkeerd ingesteld, maar het oude voldoet ook prima ja.

De 9800SE cores zijn hetzelfde als de 9800Pro(als je de R350 hebt dus, lees maar verder), dus ik verwees de SE naar Pro, als ie tenminste niet TE oud en niet TE nieuw is want dan krijg je zon versie die mod-proof is.

En het gaat bij voedingen niet alleen maar om Wattage, je vergeet de belangrijke Ampere die de voeding constant kan leveren, als die niet hoog genoeg is dan heb je hetzelfde probleem, maakt niet uit hoeveel Watt je hebt.

En ja, 6800LE verbruikt minder, maar die is ook meer als 150 pleuries, zoals ik al zei, als ie 200+ wou uitgeven hak hem daar ook naartoe doorverwezen (hoeft niet de 6800LE te zijn, maar wel in die richting).

Met de SE heb je een mooie kans om gewoon een 9800 Pro eruit te slepen, voor dat geld isset geen prikkie.

Verwijderd

Defiance schreef op 31 oktober 2004 @ 23:21:
[...]

ATi CCC draait sneller bij mij dan dezelfde drivers met control panel, en als je een BSOD krijgt hebbie toch echt iets verkeerd ingesteld, maar het oude voldoet ook prima ja.

De 9800SE cores zijn hetzelfde als de 9800Pro(als je de R350 hebt dus, lees maar verder), dus ik verwees de SE naar Pro, als ie tenminste niet TE oud en niet TE nieuw is want dan krijg je zon versie die mod-proof is.

En het gaat bij voedingen niet alleen maar om Wattage, je vergeet de belangrijke Ampere die de voeding constant kan leveren, als die niet hoog genoeg is dan heb je hetzelfde probleem, maakt niet uit hoeveel Watt je hebt.

En ja, 6800LE verbruikt minder, maar die is ook meer als 150 pleuries, zoals ik al zei, als ie 200+ wou uitgeven hak hem daar ook naartoe doorverwezen (hoeft niet de 6800LE te zijn, maar wel in die richting).

Met de SE heb je een mooie kans om gewoon een 9800 Pro eruit te slepen, voor dat geld isset geen prikkie.
Ik denk niet dat ik wat verkeerd heb ingesteld, aangezien ik niet de ENIGE ben die problemen heeft, de meeste mensen met een kaart als de mijne hebben dat handeltje dan ook niet geinstalleerd. Dus ga niet bijdehand doen en zeggen dat ik het e.a niet goed geinstalleerd heb. Anyway draait de driver 8.07beta als een zonnetje hier :)

Het blijft dus een GOK, ja als ie te modden is is het een prima kaart, maar het blijft een gok, zo simpel is het.

Ik geef alleen mee dat naar de toekomst kijkend een 6800le, 6600gt of een x700pro een wat verstandiger koop is wat uiteindelijk dus ook goedkoper is. De kaart kan nl. langer mee.

En idd, blijkbaar snap je ook waarna je moet kijken bij een voeding (ipv die lui die een qtec 550 watt kopen ofzo). De meeste basic voedings kunnen genoeg ampere leveren voor zo'n low profile systeem. Iig maakt dat niet uit voor zijn keuze atm.

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 23:36:
[...]

Ik denk niet dat ik wat verkeerd heb ingesteld, aangezien ik niet de ENIGE ben die problemen heeft, de meeste mensen met een kaart als de mijne hebben dat handeltje dan ook niet geinstalleerd. Dus ga niet bijdehand doen en zeggen dat ik het e.a niet goed geinstalleerd heb.

Het blijft dus een GOK, ja als ie te modden is is het een prima kaart, maar het blijft een gok, zo simpel is het.

Ik geef alleen mee dat naar de toekomst kijkend een 6800le, 6600gt of een x700pro een wat verstandiger koop is wat uiteindelijk dus ook goedkoper is. De kaart kan nl. langer mee.

En idd, blijkbaar snap je ook waarna je moet kijken bij een voeding (ipv die lui die een qtec 550 watt kopen ofzo). De meeste basic voedings kunnen genoeg ampere leveren voor zo'n low profile systeem. Iig maakt dat niet uit voor zijn keuze atm.
9 van de 10 mensen die ik spreek heeft absoluut geen problemen met installeren van de CCC, maar je moet wel .NET Framework 1.1 ervoor installeren, en dat vonden ze minder, en ik ook, maar het moet maar want we zullen er toch ooit aan moeten geloven.

Het was niet beidehand bedoeld, al kwam het zo over, als jij een BSOD krijgt dan is er ergens een instellinkje fout, niet om je te flamen, maar 90% van de keer is het toch echt zo.

En ik zei ook als ie wat langer wacht gewoon een wat nieuwere kan kopen, maar hij zei ook dat 150 de limiet was dus advies daarop van mijn kant.

En de gok die genomen moet worden is miniem, je zoekt erges een 2de handsje op Vraag en Aanbod, vraagt offie de goede core heeft en klaar, je weet het meteen.

Je kan zo achter die info komen met simpele tools.

Ikzelf heb op het moment ook zo'n goedkope prul voeding, maar die moet het maar doen tot ik weer geld heb voor een nieuwe voeding, de Antec TruePower krijgt ZEER goede reviews en stats zijn niet zo slecht, en ook niet zo duur als andere voedingen dak ken.

Nu met elektriciteits verhoging opkomend wil je misschien toch anders denken over die 10 extra Watt :D

• sneakyd3ad
  • Laatst online: 09-08 17:21
@ defiance

Bij een 9800se kun je niet aan de core zien of hij wel of niet te softmodden is. Dit ligt eraan of alle 8 pipelines in de core werken, of kapot zijn. Als er dus 1 van de 8 niet werkt dan heb je veel kans op artifacts en andere rare dingen.

Als je dus de 2dehands een 9800se koopt, kun je dus vragen of hij te softmodden is en dat deze dan ook goed beeld blijft geven en stabiel draait. Bij een nieuwe weet je dit natuurlijk niet.

Verwijderd

Defiance schreef op 31 oktober 2004 @ 23:50:
[...]

9 van de 10 mensen die ik spreek heeft absoluut geen problemen met installeren van de CCC, maar je moet wel .NET Framework 1.1 ervoor installeren, en dat vonden ze minder, en ik ook, maar het moet maar want we zullen er toch ooit aan moeten geloven.

Het was niet beidehand bedoeld, al kwam het zo over, als jij een BSOD krijgt dan is er ergens een instellinkje fout, niet om je te flamen, maar 90% van de keer is het toch echt zo.

En ik zei ook als ie wat langer wacht gewoon een wat nieuwere kan kopen, maar hij zei ook dat 150 de limiet was dus advies daarop van mijn kant.

En de gok die genomen moet worden is miniem, je zoekt erges een 2de handsje op Vraag en Aanbod, vraagt offie de goede core heeft en klaar, je weet het meteen.

Je kan zo achter die info komen met simpele tools.

Ikzelf heb op het moment ook zo'n goedkope prul voeding, maar die moet het maar doen tot ik weer geld heb voor een nieuwe voeding, de Antec TruePower krijgt ZEER goede reviews en stats zijn niet zo slecht, en ook niet zo duur als andere voedingen dak ken.

Nu met elektriciteits verhoging opkomend wil je misschien toch anders denken over die 10 extra Watt :D
Goh, ik wist niet dat je .Net frameworks moest installeren, goh bedankt. Iig zoek maar eens op het net, en dan zie je genoeg mensen met problemen. Maar goed, deze CCC discussie is zeer offtopic.

Iig bedankt voor het nogmaals beidehand doen :) Maar goed, waarschijnlijk zal niemand zijn pc zo goed hebben geinstalleerd als de jouwe he |:(

Hij ging nog met buurjongen praten of hij niet 50 eur meer wilde uitgeven.....
Zo niet is idd de 9800se de beste keuze.

Ik zou die kaarten 2dehands niet vertouwen, en overigens willen die er meestal veel te veel geld voor hebben omdat ie gemod kan worden.

Ik kan je een Antec Neopower aanraden :9

Nogmaals, het gaat hier niet om de meer verbruikende kaarten zoals de 6800 ultra of de x800xt.

En nu is het tijd om te slapen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 00:18 ]

• Defiance

Defiance

Stubborn Bastard

SneakyD3ad schreef op 31 oktober 2004 @ 23:57:
@ defiance

Bij een 9800se kun je niet aan de core zien of hij wel of niet te softmodden is. Dit ligt eraan of alle 8 pipelines in de core werken, of kapot zijn. Als er dus 1 van de 8 niet werkt dan heb je veel kans op artifacts en andere rare dingen.

Als je dus de 2dehands een 9800se koopt, kun je dus vragen of hij te softmodden is en dat deze dan ook goed beeld blijft geven en stabiel draait. Bij een nieuwe weet je dit natuurlijk niet.
Nee maar je kan zien welke SE versie het is.

Nieuwe SE versies hebben d8 ik 8 pipelines zogenaamd al standaard open, de oude 4.
Daaraan kun je al 1 hint hebben offet kan of nie, en de productie van een Pro en SE komen van dezelfde lijn, geen verschil meestal. Dus een softmod hiervan is wel goed mogelijk als ie tenminste aan de "eisen" voldoet.

ik zou zelf super graag een HiS X800XTPE willen hebben, man man die zijn zeker goed. Als ik geld zou hebben, dan zou ik dat beesie echt nemen :D

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
http://graphics.tomshardw...c/20040405/gddr-3-11.html
9800se/pro/xt verbruiken rond de 45-50 Watt meer in spellen dan een 9600XT.
Een 2e hands 9600XT is denk ik het beste voor jou. :)
Een gewone 9600pro koop je beter niet want die zijn absoluut te traag aan het worden.
Koop koperen koelblokjes voor op het geheugen, dan kan je nog wat oc'en. De bottleneck bij de 9600XT is het geheugen. :)
Pagina: 1