Toon posts:

Spire cooler zit muurvast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SP708B3 KestrelKing II spire cooler op een K8 moederbord (AMD 64 3000+)

nu wil ik er een gigabyte 3d rocket cooler erop zetten. maar dat doet verder niet ter zake.

Het probleem is dat de Spire muurvast zit. Ik weet zeker dat ik alles wat los kan losgemaakt heb, maar de heatsink blijft vastzitten :?

hoe krijg ik dat ding er nou vanaf... tja, denk eigenlijk niet dat er veel meer mogelijkheden zijn dan brute kracht (wat dus niet echt lukt), maar misschien heeft iemand ervaring ermee. Ik heb trouwens gezocht hier op het forum, maar geen resultaten die mijn probleem behandelden.

sidenote: mijn pc maakt een raar geurtje (hij is ~1 maand oud). Beetje branderig. Ik heb alles onderzocht, maar kan niets vinden (in mijn gezichtsveld) wat die geur veroorzaakt... btw: heb hem zelf in elkaar gezet, zou dus goed moeten zitten allemaal ;)

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Dat komt denk ik door die plak rommel die standaard op de koeler zit. Ik verhit het koelblok dan altijd een beetje en draai het koelblok een beetje en dan komt ie meestal wel los.

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 01:32
Akropolis schreef op 31 oktober 2004 @ 12:43:
Dat komt denk ik door die plak rommel die standaard op de koeler zit. Ik verhit het koelblok dan altijd een beetje en draai het koelblok een beetje en dan komt ie meestal wel los.
Toch mee uitkijken dat je de core niet meeneemt (wat geloof ik niet het geval is bij de A64's maar toch)

Het kan inderdaad zijn dat de cooler vast-gekoekt zit. Laat anders even je PC draaien, dan moet dat "plak" toch ook warm worden :) ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Silent Hunter schreef op 31 oktober 2004 @ 12:58:
[...]

Toch mee uitkijken dat je de core niet meeneemt (wat geloof ik niet het geval is bij de A64's maar toch)

Het kan inderdaad zijn dat de cooler vast-gekoekt zit. Laat anders even je PC draaien, dan moet dat "plak" toch ook warm worden :) ?
Op een AMD Athlon(tm) 64 zit een Heatspreader ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• XoReP
  • Laatst online: 08-02 18:30
Met een A64 hoef je dus idd niet zo bang te zijn behalve dat je de hele cpu niet mee trekt uit zijn socket.

Gewoon ff pc aanzetten en lekker stressen zodat hij lekker warm word. Daarna snel de koeler erafhalen. En bij de volgende koeler goede koelpasta gebruik (denk aan Arctic Silver 5 enz.) ;)

Verwijderd

Topicstarter
dankjullie wel! 8)

ik zal later deze week ff posten of het gelukt is, gezien het feit dat ik morgen een werkstuk moet inleveren...en ik nu al teveel tijd heb verspild aan dingen die niets met dat werkstuk te maken hebben :P

• Silent Hunter
  • Laatst online: 28-01 01:32
Thandor schreef op 31 oktober 2004 @ 12:59:
[...]
Op een AMD Athlon(tm) 64 zit een Heatspreader ;)
Wist het niet meer zeker :)
Anders kan je ook proberen de hendel van je CPU over te halen, en dan Cpu en al er uit te halen ? en daarna verwarmen..

imo ook een optie

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• XoReP
  • Laatst online: 08-02 18:30
Silent Hunter schreef op 31 oktober 2004 @ 13:31:
[...]

Anders kan je ook proberen de hendel van je CPU over te halen, en dan Cpu en al er uit te halen ? en daarna verwarmen..

imo ook een optie
Alleen krijg je meestal het hendeltje niet omhoog omdat de koeler er voor zit ;)

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:45
Silent Hunter schreef op 31 oktober 2004 @ 13:31:
[...]

imo ook een optie
errr dude, die hendel zit maarliefst onder je cooler, mag je wel hele magere snoop dogg vingertjes hebben wil je ertussen kunnen friemelen.

Mijn advies is gewoon even met een aansteker de heatsink opwarmen, met de nadruk op even, want het systeem laten draaien kan wel, maar die athlons worden niet zo warm naar mijn ervaring. Gevolg is dat je m der dan nog niet af krijgt

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
PhaeTom schreef op 31 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

errr dude, die hendel zit maarliefst onder je cooler, mag je wel hele magere snoop dogg vingertjes hebben wil je ertussen kunnen friemelen.

Mijn advies is gewoon even met een aansteker de heatsink opwarmen, met de nadruk op even, want het systeem laten draaien kan wel, maar die athlons worden niet zo warm naar mijn ervaring. Gevolg is dat je m der dan nog niet af krijgt
Met een aansteker???? Doe het dan met een fohn :P

Verwijderd

Gewoon een föhn pakken en van alle kanten erop blazen totdat je heatsing flink warm is. Moet ie er zo af zijn.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:09

L0g0ff

omg

Tijdje geleden ook gehad met een AMD XP 1800+

Brute force was de enige oplossing.

Oorzaak was een te slecht cooling waardoor de fan aan de proccessor zat vastgeplakt.

Ik ben daarna een uur bezig geweest om alle processor pinnetjes weer recht te bruiken.

Helaas was het niet mijn eigen pc maar een server van een klant van ons :7

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Timmyboy_ schreef op 01 november 2004 @ 16:23:
[...]

Met een aansteker???? Doe het dan met een fohn :P
Liever met een aansteker, dan verwarm je alleen het gene wat verwarmt moet worden. Met een fohn verwarm je ook andere componenten die erlangs zitten....

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 20:55

Dentheman

Zie signature

Sharkys schreef op 01 november 2004 @ 19:53:
[...]

Liever met een aansteker, dan verwarm je alleen het gene wat verwarmt moet worden. Met een fohn verwarm je ook andere componenten die erlangs zitten....
Sow what? Zo erg warm word een föhn nouw ook weer niet hoor

Ik heb ook wel een aansteker gebruikt hoor }) is gewoon ietsje sneller :7

[ Voor 11% gewijzigd door Dentheman op 01-11-2004 19:55 ]

Zie ondertitel

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PhaeTom schreef op 31 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Cool&Quiet uitschakelen en de fan er even afhalen. Als het koelblok dan nog niet warm wordt :P

Verwijderd

pas er idd mee op, ik heb ook mijn koeler van mijn athlon 64 gehaald (boxed), en ik nam de processor er gewoon aan mee, dus die kon ik later van de koeler afhalen. Gelukkig niets gebogen ofzo, en hij werkt nogsteeds zoals altijd. Maar toch schrok ik wel even.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
misschien moeten jullie minder heatprut op je hs pleuren :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een A64 heeft een vele groter oppervlak dan de oudere athlons (vanwege die heatspreader). Daardoor blijft het koelblok er helemaal aan vast zuigen als het ware. Vooral als je dat spul gebruikt wat standaard onder heatsinks geplakt zit. Das eigenlijk een veel te dikke laag.

Maar wat bij mij altijd nog heeft geholpen is de CPU even flink opstoken (evt. even zonder fan :P) en dan vrij snel die heatsink verwijderen (wel eerst ff stroom eraf he ;)).

Verwijderd

Bij ons in de pc-winkel zag ik de technieker bij een P4 gewoon de heatsink eruit trekken, en die CPU plaktte er nog aan, cpu van het koelblok af, er weer in, zalman 7000cu erop, en voila, klaar was die pc. (natuurlijk nieuwe koelpasta ook enzo eh ;))

Maar ik zou het ook gewoon met een fohn doen, werkt perfect, heb het moeten doen voor mijn NB koeler eraf te halen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:54 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 19:33
Idd, ik zou maar oppassen.
Mijn A64 had ik eerst met boxed cooler, toen overgestapt op zalman, ik kreeg me koeler er in geen mogelijkheid af, toen maar wat getrokken en toen ie loschoot was me socket leeg met het hendeltje nog naar beneden.
Schrok me de pleuris, me cpu zat op het koelblok, alles zag er nornaal uit en de cpu van het koelblok afgehaald. Hendel omhoog terug in de socket, hendel omlaag, zalman erop en gaan.
Hij werkt gelukkig nog steeds maar ik zou iig het anders doen dan ik :) :P

Verwijderd

Sorry, ik kan het niet laten... Probeer eens een Dremel })

Ik zal je toch proberen te helpen. Wat is de historie van het ding. Heb je de koeler er zelf opgezet, was het een tweedehands complete pc? Que?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Volgens mij is het inderdaad zo, en dat is hier al eerder opgemerkt, dat je CPU als het ware vacuum zuigt. Ik heb nu drie keer geprobeerd het op de normale manier te verwijderen. Maar elke keer trek ik de CPU mee uit de socket. Gelukkig kunnen ze tegen een stootje maar dit is het eerste fysieke nadeel van de Athlon 64 wat mij betreft.

Gewoon aan de fan en heatsink trekken kan dus geen kwaad hoewel het eigenlijk anders had gemoeten ;)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:03:
Sorry, ik kan het niet laten... Probeer eens een Dremel })

Ik zal je toch proberen te helpen. Wat is de historie van het ding. Heb je de koeler er zelf opgezet, was het een tweedehands complete pc? Que?
wat hebben tweakers met dremels ?

ga brute force en pak een pneumatische hamer :P :P

Maarre gewoon ff met een progje zoals prime95 je cpu lekker warm maken, stroom er af, dan cooler er af proberen te halen. Beetje ronddraaien wil misschien ook wel. enne neem arctic silver, koelt een stukkie beter dan die witte drap (kan 5 - 10 graden schelen tov goedkopie witte drap die er standaard opzit)

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

ik had er dus van die arctic silver 5 opgesmeerd, maar toen moest de koeler weer van de cpu af.... Dus ik fohn erop, ding was enorm warm, dus ik eraf trekken. En hop weer die athlon mee :( Volgende keer iets minder van dat silver spul, want het zat zelfs naast de heatsink terwijl ik er maar een druppel op deed!
Pagina: 1