Toon posts:

Goed monitoren van servers op verschillende locaties.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als taak het onderhoud van een aantal servers op locaties,deze staan echter door heel amsterdam. nu wil ik deze servers kunnen monitoren alsof ze hier staan.

Ik denk zelf aan een vpn verbinding met elke server en daarnaast een server monitoring tool.

Het zijn 3 sbs 2000 servers, welke tool werkt vlekkeloos en is praktisch?

a.u.b. geen verwijzingen naar vage tools maar graag reacties van mensen met eigen ervaring.

b.t.w. ik wil dus de server status kunnen monitoren evt. exchange en of de shares nog reageren.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Dameware is daarvoor heel geschikt denk ik.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Ja, en deze gaat ook dicht. Sorry hoor, maar je hebt *nog steeds* niet begrepen dat topicstarts (en al helemaal die in Professional Networking & Servers) moeten voldoen aan bepaalde eisen. Je moet zélf vooronderzoek hebben gedaan en niet zomaar je vraag neerdumpen. Heb je zelf al tools bekeken? Welke dingen wil je precies monitoren etc?

Je bent veel te vaag en vooral te vroeg begonnen met een topic; je moet eerst zelf aan de slag.

En dit is al de zoveelste keer voor jou: bij deze een laatste waarschuwing en een verwijzing naar Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt; als je hierna nog een dergelijke topicstart maakt kun je een Officiële Waarschuwing verwachten.

Dit topic is gesloten.