Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 schakelaar, 4 aparte schakelingen maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb op het forum veel gevonden ivm meerdere FAN's met 1 schakelaar aan- en uitzetten. Dit gaat makkelijk omdat ze allemaal hetzelfde voltage hebben,...

Maar nou wil van een netwerkkabel (straight) ook een crossed gaan maken. Zodat ik zegmaar 2- types - in - 1 heb.

Ik wil dus met 1 schakelaar (speelt geen rol welke) deze 2 schakelingen kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://jarno.no-ip.com/fotos/pc/schema.jpg

Hoe kan dit?

Verwijderd

je plaatje werkt niet en je verhaal is niet helemaal duidelijk maar ik denk dat je een meerpolige schakelaar bedoeld.

conrad artikel nummer : 701024 - 8F lijkt er wel op

suc6

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
misschien een idee om een soort "kastje" te maken wat gewoon los te gebruiken is - die straight omzet naar cross, dus dat je elke straight kabel zou kunnen gebruiken, die je in dat kastje stopt, die vervolgende aan je andere pc hangt .... :D ?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
je wilt meerdere draden switchen met een schakelaar, dan heb je gewoon een schakelaar nodig die over meerdere (lees: aantal dingen die je wilt schakelen) contacten schakelt.... Was het niet zo dat bij cross twee draden omgedraait werden? dan kun je toch gewoon een twee polige schakelaar kopen met 3 standen... Stand 1 is straight, stand 2 is nix, stand 3 is cross...

Verder weet ik niet of een schakelaar wel goed is voor je dataoverdracht (brengt altijd weerstand met zich mee!) en of het on-the fly wel goed werkt...

Ik heb zelf een stukje kabel gemaakt van 20 cm die crosslink is, maar dan met maar 1 stekker en aan de andere kant een wandcontactdoos voor UTP... Indien je dit op een cross kabel zet word ie straight en omgekeerd...

Verwijderd

als dit puur om het omzetten van cross naar straight gaat koop dan even een kant en klaar blokje..
met leuke schakelingetjes krijg je alleen maar problemen boven de 10 Mbit..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 11:56:
als dit puur om het omzetten van cross naar straight gaat koop dan even een kant en klaar blokje..
met leuke schakelingetjes krijg je alleen maar problemen boven de 10 Mbit..
Wist niet da zoiets bestond... Waar kan ik dit halen?

Verwijderd

kort door de bocht:

een korte crosscable kopen of maken en een rj45 koppelblokje kopen..

lijkt me de goedkoopste oplossing..

er zijn ook wel koppelblokjes die de "cross" uitvoeren ,maar zijn wat lastiger te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 12:02 ]

Verwijderd

Omdat je met een schakelaar wil werken neem ik aan dat je kan solderen.

Soldeer van een oude netwerkkaart de aansluiting, knip een oude kabel doormidden, soldeer deze in cross aan je aansluiting, beetje plakband er omheen (of een wat nettere oplossing) klaar. Een cross-verleng stukje.

Erug makkelijk, en kost ook nog eens "niets"

Suc7 verder :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 13:49:
Omdat je met een schakelaar wil werken neem ik aan dat je kan solderen.

Soldeer van een oude netwerkkaart de aansluiting, knip een oude kabel doormidden, soldeer deze in cross aan je aansluiting, beetje plakband er omheen (of een wat nettere oplossing) klaar. Een cross-verleng stukje.

Suc7 verder :)
zorg er dan wel voor dat in deze netwerkkaart connector alle draden zijn verbonden, anders zou je (theoretisch) nooit 100mbps halen...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 23:02
( insert zoemer geluid ) Wrong ....

Een 100mbit verbinding gebruikt ook maar 4 draden .. 1,2,3 en 6 voor Gbit heb je wel alle draden nodig

Switchen naar cross kan wel, MAAR dan moet je de draden aan de schakelaar zo kort mogelijk houden ( dus zolang mogelijk getwist laten ).
Zo doen de MDI-I / MDI-X schakelaars in hubs/switches dat ook

Een vier dubbele wisselschakelaar is bij de betere electronica zaak wel te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://www.dee-inc.com/netstore/multimedia/catalog/7400seriesimage.gif

[ Voor 61% gewijzigd door Sine op 31-10-2004 16:22 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 13:49:
...

Thanks, maar ik heb geen slechte netwerkkaart en zo'n 2 aparte dingen speel je kwijt.
Ik wil een kabel, met aan het ene uiteinde een bakje, met daaraan een schakelaar. Voor mijn doeleinden (testkabel) is dit pokkehandig ;)
Sine schreef op 31 oktober 2004 @ 15:58:
( insert zoemer geluid ) Wrong ....

Een 100mbit verbinding gebruikt ook maar 4 draden .. 1,2,3 en 6 voor Gbit heb je wel alle draden nodig

Switchen naar cross kan wel, MAAR dan moet je de draden aan de schakelaar zo kort mogelijk houden ( dus zolang mogelijk getwist laten ).
Zo doen de MDI-I / MDI-X schakelaars in hubs/switches dat ook

Een vier dubbele wisselschakelaar is bij de betere electronica zaak wel te krijgen

[afbeelding]
Thanks! Dit is precies wat ik zocht!
Maar kan je nog wat meer info geven ivm het kort houden van draden (ofzoiets) dat snap ik niet echt... :?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 20:15 ]

Verwijderd

Gewoon de twist zolang mogelijk in de draden houden:

Geprobeerd in 1337 ASCII:

code:
1
2
3
4
 _   __     __   _
/ \ /  O O O  \ / \
   /      X    /
\_/ \__O O O__/ \_/

De rondjes zijn de solderverbindingen, de X is je kruising en natuurlijk twee keer maken voor elke dubbelader
Pagina: 1