Toon posts:

Harddisk die heeft kuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu meerdere keren gehad dat als ik mijn pc opstart,dat ik eerst een bootfout krijg.Nadat ik op de reset knop heb gedrukt.. een nieuwe boot,maar dan pas hoor je mijn hardeschijf aanslaan.
Wat kan hier aan de hand zijn? is de schijf aan het overlijden.(hij maakt overigens ook een hoge fluitgeluid tijdens het draaien).
Hoe kan je dit eventueel nameten of iets dergelijks?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

- Laat het systeem eens afkoelen!! gewoon een uurtje niets

- Heb je even meer info: merk, model, grootte
- resterende specs

Harddisk fabrikanten maken programmas om hun harde schijven te controleren op fouten.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik heb dat zelf ook vaak gehad; m'n harddisk wilde de eerste keer steeds niet opspinnen.. k dacht eerst dat het aan mijn voeding zou liggen maar het bleek helaas de harddisk zelf te zijn getuige de zware crash een week later..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

ik zou maar eens gauw een back up doen of laten doen door iemand

kans dat je HD binnen een korte tijd de geest geeft.

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 20:46
Als ik het zo hoor, is inderdaad je harddisk aan het overleiden.
Ik zou snel een nieuwe hdd kopen, en met ghost alle overkopieeren.
P.S. dat hoge fluitende geluid is ook vaak al een teken van slijtage. als je harddisk nog niet zo oud is, kun je hem voor dat geluid al terug sturen naar de leverencier. Dit heb ik ook al meerdere malen gedaan.

Ik zou even de harddisk uit de pc halen, serienummers e.d. noteren.
Een kopie maken naar een andere of nieuwe hdd.
En dan op de website van de hdd fabrikant kijken of je nog garantie heb.

Have fun :P

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het is al een paar jaar oude schijf dus geen garantie.,
Dus zal van de week maar even naar de winkel moeten. Dit is trouwens al de 2e maxtor denk dat ik nu maar ga voor Western digital.
Bedankt voor jullie reactie's.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:58
moa..k`denk niet dat ie morgen ofzo al kaduk is want m`n Maxtor HDD uit m`n 2e pc heeft ook diezelfde kuren.. is 2 jaar geleden ofzo begonnen maar hij leeft nog steeds :D

Maar ik heb toen ook geen risico genomen en ook zo snel mogelijk een nieuwe HDD aan geschaft... kortom je moet et zelf weten :Y)

btw....Het test progje van Maxtor gaf bij mij wel aan van S.M.A.R.T error..

[ Voor 12% gewijzigd door HiDNN op 31-10-2004 11:59 ]

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 20:46
Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 11:55:
Helaas het is al een paar jaar oude schijf dus geen garantie.,
Dus zal van de week maar even naar de winkel moeten. Dit is trouwens al de 2e maxtor denk dat ik nu maar ga voor Western digital.
Bedankt voor jullie reactie's.
sommige fabrikanten hadden vroeger 3 jaar, toen was het weer 1 en nu weer 3 geloof ik...

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:58
asterixonline schreef op 31 oktober 2004 @ 12:01:
[...]

sommige fabrikanten hadden vroeger 3 jaar, toen was het weer 1 en nu weer 3 geloof ik...
Jah klopt voeger gaf Maxtor ook 3 Jaar garantie, maar dat hebben ze dit jaar ofzo weer veranderd naar 1 jaar..Maar Seagate geeft nog wel steeds 3 jaar..

Dus daarom ben ik ook overgegaan naar Seagate want als een fabrikant dat zo Rigoureus veranderd dan zegt mij iets van ze niet zoveel vertrouwen in hun producten hebben }:O
Pagina: 1