Vaag netwerkprobleem na installatie XP SP2

Pagina: 1
Acties:

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
Ik heb een heel simpel netwerkje tussen twee pc's, pc1 is direct met het internet verbonden, pc2 is via een crossed utp-kabel met pc1 verbonden. Dit is al een aantal jaar zo, en vanaf pc2 kon je altijd prima internetten (als pc1 aan staat natuurlijk).

Nu heb ik een aantal weken gelden SP2 voor Windows XP op pc1 geïnstalleerd. Sindsdien heb ik een heel raar probleem: sommige sites (bv www.msn.nl, www.microsoft.com, microsoft update, msn messenger) zijn niet meer te bereiken vanaf pc2. Op pc1 werkt alles prima.

Wat heb ik al geprobeerd:
-internet-sharing opnieuw ingesteld op beide pc's
-pc2 geformatteerd
-firewalls uitgeschakeld

Het probleem blijft...
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

public void ik()

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Bij de SP2 heb je de firewall uitgeschakelt maar ook het vinkje bij advanged uit gezet bij je lan kaart
?????

• .daan

.daan

Topicstarter
Ja, de firewall heb ik helemaal uitgeschakeld.

public void ik()

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
op pc 2 een fix ip met gateway naar 1 en dns naar inet profider

• .daan

.daan

Topicstarter
Ik heb het geprobeert, maar het probleem blijft. De meeste sites doen het gewoon, maar het probleem dat ik in mijn ts aangaf is nog steeds hetzelfde. Sites die het op pc2 niet doen doen het tegelijkertijd op pc1 prima.

public void ik()

Verwijderd

ipconfig /all
nslookup www.msn.nl
tracert www.msn.nl
telnet www.msn.nl 80

Om maar eens ergens te beginnen....

• .daan

.daan

Topicstarter
Ik heb ze geprobeerd, maar op pc1 en pc2 krijg ik precies hetzelfde resultaat. ipconfig /all laat ook niets vreemds zien.

Nog twee sites om aan de lijst toe te voegen: www.ns.nl en www.l1.nl doen het allebei niet op pc2 maar wel op pc1.

Heeft er nog iemand suggesties?

public void ik()

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Gebruik je goede IP nummers zoals 10.0.0.0/8? en heb je de DNS goed staan?
Probeer eens PING / TRACERT te gebruiken..

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Yezz schreef op 02 november 2004 @ 18:58:
Gebruik je goede IP nummers zoals 10.0.0.0/8? en heb je de DNS goed staan?
Probeer eens PING / TRACERT te gebruiken..
Als het goed is kan dit dus niet!!!! alleen op de kaart met internet pc1 kan dit dus.

pc 2 en de 2e kaar van pc1 die als router fungeert ( onder windows ) moet in de range 192.168.0.x zitten pc1 moet zowiezo 192,168,0,1 hebben anders gaat het echt niet werken.

Je kunt als DNS het ip ingeven van je breedband modem

Onder XP?? ipconfig/flushdns geprobeerd?? dan maak je namelijk je DNS lijsje van je pc leeg en moet ie de info opnieuw ophalen !! ( je kunt dit proberen door op pc 1 van een site die het niet doet op pc2 een ping te geven naar bijvoorbeeld:

www.l1.nl dus: ping www.l1.nl dan krijg je als het goed is een ip adres te zien
dat als volgt is 212.54.36.48 dan werkt je dns wel, als pc2 die omzetting niet kan maken maar je kunt door middel van het ip adres wel naar l1 dus alleen het ip intikken in je browser inplaats van http://www.l1.nl als je dan wel die website krijgt is dus je dns niet in orde en kun je het proberen te "flushen".
Doe dit dan ook op PC1 en op PC2 !!!!

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door eigenwijsje op 02-11-2004 20:52 ]

Verwijderd

Wat me opvalt is dat elke site die jij opgeeft als niet-werkend geen ping reply stuurt. Toeval? Als je voor de test PC2 rechtstreeks aansluit werkt 'ie dan wel? Welke internetprovider/aansluiting heb je? Wellicht moet je ook even de netwerkkaart overzetten. Welke NAT software gebruik je? Kan je in plaats van PC2 een andere PC proberen, laptopje ofzo?

Edit: Fijn dat je trouwens niets vreemds ziet maar liever kijken we zelf even mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 00:04 ]

Pagina: 1