Je moet ten eerste een OS draaien dat multi-CPU's gebruikt (Win2k, WinNT, Unix-varianten). Als het goed is verdeelt het OS dan de verschillende taken over de CPU's (geloof ik). Er zijn voor Windows maar een paar programma's die echt gebruik maken van meerdere CPU's, bijv. Adobe Photoshop. Maar Quake 3 kan geloof ik ook met dual processors overweg.
Verwijderd
Volgens mij verdeeld het OS (bv. WinNT/2000) zelf de threads over de verschillende processoren. Dus ook als een proggie niet specifiek voor meerdere processors is gemaakt, kun je er wel profijt van hebben, omdat als dat proggie dan op de ene proc blijft 'hangen', andere taken (threads) van die proc worden afgehaald en op de andere worden gezet. Load balancing tussen beide procs dus. Werkt bij mij prima op m'n BP6-je.
Verwijderd
Dat doet het zoiezo al nietOp maandag 01 januari 2001 14:23 schreef diavolo het volgende:
dus met win 98 schiet je al niks op.
ok thnx
ow het werkt zo lekker, zo'n dual-rig..
ik zit echt te w8en op die amd chipset met dual ondersteuning
maar idd gewoon win2k draaien en dan merk je het wel
ik zit echt te w8en op die amd chipset met dual ondersteuning
maar idd gewoon win2k draaien en dan merk je het wel
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Ja, maar bij games merk je het niet zo. Ik geloof dat Quake3 het overigens wel ondersteunt.
Kijk maar eens op http://www.bp6.com
Rob
Kijk maar eens op http://www.bp6.com
Rob
Verwijderd
Dat merk je dus echt wel. Vooral als je een "beetje" multitaskt. CDtje fikken onder 't surfen of ff een vette DivX of wat unrarren onder 't gamen...tomtiedom...is dus zwaar k*t met 1 cpu.:r Eind van de maand ga ik voor de VP6.:9~ Dág brakke celly. U hoort nog van ons. Bel ons niet. Wij bellen U.
Bij normaal gebruik van win2k is het ook wel aardig te merken... beide cpu's worden ongeveer evenveel gebruikt. Bij spellen is het vooral prettig dat je zonder problemen een cd'tje kan branden of een mp3'tje afspelen. (Die zet je gewoon op de andere cpu)
Verwijderd
Het hangt erg van het OS en de prog's af. Unix varianten gooien alle proc's (volgens mij max 4096 stuks)op een grote hoop. Ze maken er als het ware een grote van. Bij Microsoft moet je een beetje opletten. Win 95/98/ME kunnen niet met meer dan 1 proc overweg. NT Workstation ondersteunt er volgens mij 2. NT Server maximaal 8.
En dan hangt het van de software af. Prog's moeten namelijk in staat zijn hun taken in stukjes (threads) te delen. Deze stukjes worden dan naar de verschillende proc's gestuurd en daar berekend. Prog's als bv Photoshop en 3D Studio kunnen dit.
Waar je zowiezo natuurlijk wel lol van hebt, is als je meerdere programma's gebruikt. Als de ene proc bv een Word opdracht berekend, staat de andere helemaal klaar om bv een Explorer opdracht te gaan berekenen.
Als je alleen Word draait met Win2000 en 2 proc's dan staat er een gewoon helemaal koud te worden! (Die doet dan wel de berekeningen van Windows zelf, dus je word er iets wijzer van.)
Als je echt optimaal gebruik wilt maken van je 2 PIII's kan je naar mijn mening het beste een Linux distributie gebruiken:p
En dan hangt het van de software af. Prog's moeten namelijk in staat zijn hun taken in stukjes (threads) te delen. Deze stukjes worden dan naar de verschillende proc's gestuurd en daar berekend. Prog's als bv Photoshop en 3D Studio kunnen dit.
Waar je zowiezo natuurlijk wel lol van hebt, is als je meerdere programma's gebruikt. Als de ene proc bv een Word opdracht berekend, staat de andere helemaal klaar om bv een Explorer opdracht te gaan berekenen.
Als je alleen Word draait met Win2000 en 2 proc's dan staat er een gewoon helemaal koud te worden! (Die doet dan wel de berekeningen van Windows zelf, dus je word er iets wijzer van.)
Als je echt optimaal gebruik wilt maken van je 2 PIII's kan je naar mijn mening het beste een Linux distributie gebruiken:p
Pagina: 1