Ik heb een probleempje met off-line bestanden onder Windows XP. We hebben hier een Microsoft SBS 2003 staan, met daarop een aantal gedeelde mappen. De computers zijn aan elkaar verbonden met een 802.11g netwerk. Onder een aantal van de mappen staan grote hoeveelheden foto's (per stuk zo'n 1-2 MB). Als deze via het draadloze netwerk worden geopend, moet je erg lang wachten, terwijl de bestanden ook op de lokale computer staan (alle gedeelde mappen zijn off-line beschikbaar op alle computers). Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat de bestanden niet geopend worden vanaf de server, maar vanaf de cache van de lokale computers?
Ook heb ik een probleempje met VPN-verbindingen, deze doen het niet altijd. Er wordt dan als foutmelding gegeven op de client-computer dat de server niet gevonden kan worden.
De situatie is als volgt:
Op het bedrijf:
Thuis:
Vervolgens wordt er een vpn-verbinding gemaakt. Het lokale adres van de server is daarbij 192.168.1.10. De clients krijgen een ip-adres van de server (in de range 192.168.1.1x. Waar zou dit fout kunnen gaan?
Ook heb ik een probleempje met VPN-verbindingen, deze doen het niet altijd. Er wordt dan als foutmelding gegeven op de client-computer dat de server niet gevonden kan worden.
De situatie is als volgt:
Op het bedrijf:
code:
1
2
| Modem---Server---Wireless AP--)) ((--Computers
192.168.1.1 192.168.1.x |
Thuis:
code:
1
2
| Modem---Draadloze Router--)) ((--Notebook
192.168.2.1 192.168.2.x |
Vervolgens wordt er een vpn-verbinding gemaakt. Het lokale adres van de server is daarbij 192.168.1.10. De clients krijgen een ip-adres van de server (in de range 192.168.1.1x. Waar zou dit fout kunnen gaan?
[ Voor 5% gewijzigd door _janlugt_ op 31-10-2004 10:59 ]